איך מאש וקרח יוצא כדורגל?

נבחרת איסלנד בכדורגל

בשנת 2012 איסלנד דורגה במקום 133 בכדורגל העולמי ע״י פיפא, ובמספר שנים בודדות טיפסה יותר מ-100 מקומות, לדירוג שיא של מקום 18 בעולם.

אז איך מדינת האי הגעשית, שמונה רק כ-350,000 תושבים, הדיחה אפילו את אנגליה הגדולה והגיעה ב-2016 לרבע גמר היורו?

בסוף שנות ה-2000, הכשירו באיסלנד כ-700 מאמני כדורגל, בהכשרה רשמית של ההתאחדות האירופית.

מדובר בסדר גודל מרשים למדי – ביחס לגודל האוכלוסייה. לשם ההשוואה, באיסלנד אחד מ-800 תושבים הוא מאמן כדורגל ובאנגליה, אחד ל-12,000.

כך קרה שמהגילאים הכי צעירים, אימוני כדורגל מועברים על ידי מאמנים בעלי הכשרה מקצועית ברמות הגבוהות ביותר.

בנוסף, העיריות המקומיות מציעות סובסידיות להורי ילדים ששולחים אותם להתאמן בחוגי ספורט, וכך קרה שהבן של השכנים שלנו (בן 3.5) משחק בקבוצת הקטנטנים של השכונה ומתאמן עם מאמן בהכשרת UEFA, הקטן שלנו עתיד להצטרף בעונה הבאה (:

משחק כדורגל ישראל איסלנד

וכמובן – איך אפשר בלי מתקני אימון ברמות הכי גבוהות? באיסלנד יש בכל עיר, נידחת, קטנה ורחוקה עשרות מגרשי כדורגל וכדורסל ומתקני אימון מקורים ופתוחים, כך שאפשר להשתמש בהם לאורך כל ימות השנה.

אולי יעניין אותך:

מפלי Klifbrekkufossar במזרח איסלנד
מזרח איסלנד
נמרוד רון

מפלי Klifbrekkufossar

ללא ספק, מפל הוא אחת מתופעות הטבע המרשימות ביותר שבהן אדם יכול לחזות. העוצמה של הזרם, הגובה הרב והנוף המרהיב שמסביב, מייצרים חוויה מיוחדת עבור כל אחד. אמנם איסלנד אינה אלופת העולם במפלים גבוהים במיוחד, אך לא קשה למצוא בה מפלים עוצמתיים ומרשימים ביותר. במאמר זה, נספר לכם על אחד המפלים המרשימים והפחות מתויירים במדינה: מפלי Klifbrekkufossar, אשר מתחלקים ללא פחות מ-7 מפלים שונים.

קרא עוד »
הליכת קרחונים באיסלנד
דרום איסלנד
מעיין יאני רון

הליכה על קרחון מ-Skaftafell

קרחון Falljökull הוא חלק מקרחון Vatnajökull ברכס ההרים הגבוה ביותר באיסלנד. בהליכה על הקרחון, תוכלו להשקיף על כל שמורת הטבע המופלאה של Skaftafell, ששימשה לוקיישן לסדרות וסרטים כמו משחקי הכס, בטמן , ג’יימס בונד ועוד סדרות רבות אחרות.

קרא עוד »
vidgelmir lava cave
חצי האי סנייפלסנס
נמרוד רון

מערת הלבה – Víðgelmir

צאו לטיול מודרך לתוך מערת Víðgelmir בעזרת שביל הגישה החדש שלנו ומערכת תאורה מתקדמת. טיול מהנה וקל לכל המשפחה.

קרא עוד »

ברוך שובך!