החוף השחור באיסלנד – Reynisfjara

החוף השחור reynisfjara

סיפורו של החוף השחור

רייניספארה (Reynisfjara), החוף השחור באיסלנד, נודע כאחד מהחופים השחורים הייחודיים בעולם. הסיבה לכך היא השילוב של הבזלת, החול השחור, מצוקי הענק שמתנשאים לגובה של כ-70 מטרים מעל הים, ומערת Hálsanefshellir, מערת המשושים היפיפיה בחוף.
החוף השחור הוא מאתרי החובה באיסלנד, בין אם אתם טסים במסגרת טיול מאורגן באיסלנד, טיול עצמאי, טיול לאיסלנד על ילדים, או בכל מסגרת אחרת, אסור לפספס אותו. הוא נבחר בעבר על ידי נשיונל ג’יאוגרפיק כאחד מעשרת החופים הלא טרופיים הטובים ביותר לביקור על פני כדור הארץ. ואכן, החוף השחור רחוק מלהיות טרופי, למעשה מדובר באחד האזורים הקרים והגשומים באיסלנד, ובדרך כלל יש שם גם לא מעט רוחות. גם כאשר מזג האוויר באיסלנד הוא טוב, בדרך כלל בחוף השחור קר ורוחני. כשתגיעו לביקור בחוף השחור – אנחנו מקווים שתזכו ליום שמשי ותכול שמיים, אך אנחנו ממליצים להצטייד בבגדים חמים, כובעים, כפפות ומעילים אנטי מים.

לעמודי הבזלת שמתנשאים מתוך מימי החוף השחור קוראים באיסלנדית Reynisdrangar. על פי הפולקלור האיסלנדי, עמודי הבזלת היו פעם טרולים שניסו למשוך ספינות מהאוקיינוס ​​לחוף השחור. הטרולים הללו עשו טעות כשהם יצאו מאוחר מדי בלילה, וטרולים, כנהוג באגדות האיסלנדיות – קופאים והופכים לאבן כשעולה השמש. לכן, כשעלה השחר באופק, הוא הפך את הטרולים לניצבי הבזלת שתראו בחוף. אגדה אחרת מספרת על בעל שאשתו נחטפה ונהרגה על ידי שני טרולים. האיש הלך בעקבות הטרולים עד החוף השחור, שם הקפיא אותם והבטיח שלעולם לא יהרגו שוב. 

המיסטיקה, המסתוריות והיופי של החוף השחור באיסלנד הפכו אותו ללוקיישן נבחר בסדרות, פרסומות וסרטים רבים. מדובר באחד מהלוקיישנים הפופולריים באיסלנד. תוכלו לראות את החוף השחור בסצנות שהופיעו בעונה 7 של הסדרה המצליחה, משחקי הכס, תוכלו לזהות אותם בכמה סצנות שצולמו ‘מצפון לחומה’.

הגלים בחוף השחור

 

פעילויות בסביבת החוף השחור

למערת הקרח Katla תוכלו להגיע בסיור שיוצא מהעיר ויק, כרבע שעה נסיעה מהחוף השחור, המערה מיוחדת שכן היא שוכנת מתחת לקרחון והר געש, תוכלו להזמין סיור בסופרג׳יפ למערת הקרח, מדובר בחוויה עוצמתית במיוחד והצבעים המרהיבים של הקרחון יהפנטו אתכם.

מלבד הליכה לאורך החוף, ישנם טיולי טרקטורונים בחוף השחור, ואפשר גם לתפוס שאטל ולנסוע למטוס שהתרסק לא רחוק משם. בשנת 1973, למטוס של חיל הים האמריקאי אזל הדלק והוא התרסק על חופי איסלנד, קרוב לחוף השחור, האירוע הזה נדיר במיוחד כי כל יושבי המטוס שרדו את ההתרסקות והצליחו להגיע רגלית לקבלת עזרה! המטוס נשאר שם מאז ועד עצם היום הזה, והמראה שלו על החול השחור ממש נלקח מסרט, לכן תיירים רבים מגיעים למקום להצטלם איתו. 

בעבר אפשר היה לנסוע עד למטוס אבל בגלל שהקרקע היא פרטית והבעלים התרגזו שתיירים שנסעו בפראות באזור, חסמו אותו לנסיעה ברכב וכיום אפשר להגיע לשם ברגל או באמצעות שאטל. ההליכה למטוס מהכביש היא בין שעה לשעה וחצי, אפשר לנסות ללכת ישר דרך הגבעות ואז הדרך אורכת כשעה, או שתלכו ו בשביל שהמכוניות יצרו לאורך שנים שהוא קצת יותר נוח להליכה אבל גם יותר ארוך.

אנחנו, בביקור במטוס שהתרסק

עוד ביקור מומלץ ליד החוף השחור הוא הצוקים של dyrhólaey – דירהולהיי. מדובר באחד מאזורי הקינון המפורסמים ביותר של הפאפינים – תוכי הים המפורסם.  ממאי עד אוגוסט, זהו אחד המקומות הטובים ביותר לראות פאפין.  

הליכת קרחונים בקרחון Solheimajokull

כשמטפסים על קרחון בית השמש יש ראות נהדרת לכל הקרחון וסביבתו, לקרחון יש תצורות רבות של קרח, קירות קרח שאפשר לטפס עליהם ומפלים קטנים. אם תבחרו ללכת על הקרחון, דעו שמדובר בפעילות קלה, שמיועדת לגילאי 8-70, בליווי מדריך ועם כל הציוד המתאים. הטיפוס על הקרח נחשב למאתגר יותר ולבעלי כושר גופני טוב יותר מאשר הליכה. 

להזמנת הליכה על הקרחון

רכיבה על סוסים בחוף השחור

אם אתם רוצים להתנסות ברכיבה על הסוסים האיסלנדיים (החביבים במיוחד), אז זה המקום הכי שווה לעשות זאת. 

להזמנת רכיבה על סוסים בחוף השחור. 

ביקור במערת הקרח Katla

אפשרות נוספת לפעילות  היא סיור למערת הקרח Katla.

נקודת האיסוף היא מויק, העיר בה לנתם הלילה. המדריכים יקחו אתכם בסופר ג׳יפים בדרך עם נופים מחוץ לכוכב הלכת הזה. 

מערת הקרח ממוקמת בקרחון Kötlujökull שהוא לשון קרחון שיוצאת מתוך קרחון Mýrdalsjökull. מתחת לקרחון שוכן הר הגעש האדיר קטלה, זהו גם שמה של מערת הקרח שתבקרו בה.

להזמנת מקומות לסיור במערת הקרח.

לינה באזור Vik

Hotel Katla – מלון 3 כוכבים, מהרשת הפופולרית Kea Hotels.

Hotel Kria – המלון בעיצוב מודרני/מינימליסטי, במלון יש מסעדה מעולה שכל המנות בה מורכבות ממוצרים מקומיים בלבד.

Black beach suites – צימרים בוטיק, בעיצוב מודרני, עם נוף לים, בחלק מהצימרים יש מרפסת וסלון, בכולם יש מטבח מאובזר. זו אופציה זולה יותר למשפחות, מדובר בדירות סטודיו לארבעה אורחים לכל היותר.  

Vik Cottages – צימרים יפים ונעימים, טובלים בירק ומשקיפים לטבע האיסלנדי, מתאימים למשפחות.

איך מגיעים לחוף השחור?

החוף השחור – רייסניספיארה, שנמצא ליד ויק בחוף הדרומי של איסלנד, נמצא במרחק של כ-180 קילומטרים מרייקיאוויק, נסיעה של 2.5 עד 3 שעות על כביש הטבעת (כביש 1) לכיוון דרום מזרח.

מויק, מדובר על נסיעה של 10-15 דקות מערבה על כביש הטבעת, עם שלטים ברורים המובילים לחוף. 

שאלות נפוצות

צבעו של החול השחור הייחודי של חוף ריינספארה נובע מפעילות געשית, שכן הוא מורכב מבזלת, שהיא סלע געשי בצבע כהה שנוצר מהתקררות מהירה של לבה ונשחק לאורך השנים ע״י הגלים שמכים בחוף.

בטיחות היא דאגה מרכזית למבקרים בשל ״הגלים הטורפים״ הידועים לשמצה באזור החוף והזרמים החזקים. בשנים האחרונות הותקנה מערכת התראה בחוף שמורכבת גם מנורות אזהרה וגם מצפירה במקרה הצורך, בכל מקרה מומלץ לא ללכת בקרבת נקודת שבירת הגלים ולא להכנס למערה.

אולי יעניין אותך:

קניון Hafrahvammar במזרח איסלנד
המרכז ההררי
נמרוד רון

קניון Hafrahvammar ותחנת הכוח Karahnjukavirkjun

אחד העניינים המרתקים ביותר עבור מטיילים באיסלנד, הוא השילוב המיוחד בין פלאי הטבע יוצאי הדופן שיש במדינה, לבין חיי האדם. שילוב מיוחד זה בא לידי ביטוי במגוון צורות, כמו בסיפורי העם האיסלנדיים, במוזיאונים המעניינים במדינה, ובמבנים מעניינים שמשתלבים עם הנוף הטבעי בצורה מרהיבה. מעבר לאלה, דרך מרתקת נוספת אשר באה לידי ביטוי, היא השימוש של איסלנד באוצרות הטבע האדירים שלה, על מנת לייצר אנרגיה ירוקה באמצעות תחנות כוח. כאן, נספר לכם על הביקור בתחנת הכוח הגדולה באיסלנד וקניון Hafrahvammar, הצמוד אליו, שקשור אל התחנה באופן ישיר ושווה את זמנכם לא פחות.

קרא עוד »
הספינה הנטושה Garðar BA 64
הפיורדים המערביים
נמרוד רון

Garðar BA 64

ביקור בהריסות הספינה Garðar BA 64, ספינת הפלדה העתיקה ביותר באיסלנד, אשר מספקת הצצה אל ההיסטוריה של המדינה

קרא עוד »

ברוך שובך!