הליכה על קרחון Sólheimajökull

קרחון Sólheimajökull הוא קרחון איסלנדי מחוספס ומלא קרעי קרח מרשימים, לעתים גם פוגשים בו מפלים, נקיקים ואתם עשויים אפילו להיתקל בכמה מערות קרח טבעיות. הוא מהווה אזור פופולרי מאוד לטיולי וטיפוסי קרח מכיוון שניתן להגיע אליו בקלות מכביש הטבעת.

בין המישורים הגעשיים של החוף הדרומי תוכלו למצוא את קרחון Sólheimajökull: בעברית, קרחון בית השמש. הקרחון הוא למעשה חלק מ-Mýrdalsjökull והוא מהווה אזור פופולרי מאוד לטיולי קרח וטיפוסי קרח מכיוון שניתן להגיע אליו בקלות מכביש הטבעת.

עד עצם היום הזה אפשר לראות את האפר הרב שפיזר הר הגעש Eyjafjallajökull שהתפרץ בשנת 2010 והעיף אפר רב על קרחון בית השמש. הודות לכך, הקרחון הזה שימש לסצינות בסדרת משחקי הכס - בגלל מראהו המיוחד שמשלב קרח ואפר.

למרבה הצער, קרחונים באיסלנד הולכים ונמסים בשל ההתחממות הגלובלית, הקרחונים באיסלנד מאבדים כ- 40 קילומטרים רבועים מדי שנה ואפשר לראות בצילומי לווין כיצד שטחים שכוסו בעבר בקרח הפכו עם השנים לשטחי יבשתיים. בשנת 2014 הקרחונים באיסלנד נאלצו להיפרד מכיפת הקרח Okjokull שנמסה ונעלמה לחלוטין. אם אתם מגיעים לטיול באיסלנד, נצלו את ההזדמנות וטיילו על קרחון! 

  • אם אתם מגיעים עם מעיל ומכנס שאוטמים כנגד מים, ונעלי הליכה, אתם לא צריכים להזמין ציוד נוסף.
  • מדובר בפעילויות שמתאימה לכל המשפחה.
  • הגעה לנקודת המפגש 30 דקות לפני תחילת הסיור.
  • לנקודת המפגש לחצו כאן.

במסגרת ההליכה על הקרחונים, ילווה אתכם מדריך מוסמך שיספר לכם כל מה שתרצו לדעת על הקרחונים באיסלנד, ההליכה היא באמצעות נעליים מיוחדות עם דוקרני קרח שמונעות החלקה, אותן תקבלו מהמדריך. חשוב להביא איתכם בגדים חמים כיוון שקר מאד על הקרחון, ורצוי גם להצטייד בכובעים וכפפות. ההליכה על הקרחונים מיועדת לכל המשפחה ומתאימה בדרך כלל לגילאי 8-70, כל עוד מידת הנעליים היא 33+. לא דרושים כישורים טכניים או ספורטיביים מיוחדים, המדריך ילווה אתכם בבטחה ובאחריות לאורך הדרך, יראה לכם את תצורות הקרח המיוחדות, את המפלים והנקיקים הקטנים שנוצרים בתוך הקרח, תוכלו לראות קרח לבן, תכול וקרח צלול והכל בסביבה בטוחה וידידותית. 

דמי ביטול בסך 100% יחוייבו במידה וההזמנה תבוטל יום אחד או פחות לפני האירוע.

ברוך שובך!