המטוס שהתרסק על החוף השחור

בשנת 1973, למטוס של חיל הים האמריקאי אזל הדלק והוא התרסק על חופי איסלנד, קרוב לעיירה ויק (Vik) המפורסמת בחופי הלבה השחורים שלה.
המטוס שהתרסק על החוף השחור

בשנת 1973, למטוס של חיל הים האמריקאי אזל הדלק והוא התרסק על חופי איסלנד, קרוב לעיירה ויק (Vik) המפורסמת בחופי הלבה השחורים שלה. 

האירוע הזה נדיר במיוחד כי כל יושבי המטוס שרדו את ההתרסקות והצליחו להגיע רגלית לקבלת עזרה! 

המטוס נשאר שם מאז ועד עצם היום הזה, והמראה שלו על החול השחור ממש נלקח מסרט, לכן תיירים רבים מגיעים למקום להצטלם איתו.

המטוס שהתרסק על החוף השחור

בעבר אפשר היה לנסוע עד למטוס אבל בגלל שהקרקע היא פרטית והבעלים התרגזו שתיירים שנסעו בפראות באזור, חסמו אותו לנסיעה ברכב וכיום אפשר להגיע לשם ברגל בלבד. 

ההליכה למטוס מהכביש היא בין שעה לשעה וחצי, אפשר לנסות ללכת ישר דרך הגבעות ואז ייקח שעה או בשביל שהמכוניות יצרו לאורך שנים שהוא קצת יותר נוח להליכה אבל גם יותר ארוך.

הוראות הגעה: תוכלו לחנות על כביש אחד בין יציאה מספר 219 לבין 221, חונים והולכים ברגל, או לוקחים שאטל של עשר דקות בעלות של 2,500 קרונות.

אולי יעניין אותך:

בתי הדשא בKeldur
דרום איסלנד
נמרוד רון

בתי הדשא מ-Keldur

אין ספק כי מוקד המשיכה העיקרי עבור מטיילים באיסלנד הוא הטבע המרהיב שלה, אך לעתים, הנוף האנושי של איסלנד הינו מרשים לא פחות. בתור אי עם היסטוריה מרתקת ותרבות עשירה וייחודית, הוא מעניק למבקרים בו עוד הרבה מעבר לנופים הנפלאים. עם אתרים רבים אשר ממחישים את צורת ההתיישבות באיסלנד בתקופות שונות, מוזיאונים מיוחדים ופסטיבלים מרתקים, מי שמעוניין בך, יוכל לספוג המון תרבות והיסטוריה במהלך הטיול במדינה. כאן, נספר לכם על אחד האתרים ההיסטוריים המיוחדים של איסלנד: Keldur turf house, שמייצג את התרבות וההיסטוריה האיסלנדית בצורה יוצאת דופן.

קרא עוד »
הר הגעש Hverfjall
אגם מיוואטן
נמרוד רון

מכתש Hverfjall

מעט ממזרח לאגם Myvatn, שהוא אחד האגמים הגדולים ביותר באיסלנד, נמצא מכתש Hverfjall, אחד המכתשים המרשימים והייחודיים באיסלנד. בכתבה זו, ניתן לכם את כל המידע הרלבנטי על המקום: סיפור היווצרות המכתש, ההיסטוריה שלו והדרכים הטובות ביותר לבקר בו.

קרא עוד »
מפל Dettifoss
צפון איסלנד
נמרוד רון

מפל דטיפוס

איסלנד שופעת בתופעות טבע נפלאות בצורות שונות, עם מגוון רחב של נופים נפלאים ומראות מיוחדים. ללא ספק, אחת התופעות היפות והעוצמתיות ביותר עבור מטיילים, היא צפייה במפלים. אז עבור חובבי המפלים, חשוב להכיר את שני המפלים הנפלאים, Dettifoss ו-Selfoss, שנמצאים בפארק הלאומי Jokulsargljufur, שממוקם בצפון-מזרח איסלנד. בכתבה זו, ניתן לכם את כל המידע החשוב על הביקור במפלים הנפלאים.

קרא עוד »

ברוך שובך!