המסעדות הטובות ביותר ברייקיאוויק

באיסלנד הדגים והבשר טריים ולא מעובדים, מה שהופך אותה ליעד קולינרי מדהים ומיוחד ורייקיאוויק הבירה היא ה-מקום לארוחה טובה
מסעדות באיסלנד

המרכיבים הבולטים ביותר במטבח האיסלנדי הם הדגים הטריים, לחמי המחמצת, ובשר הטלה. תוכלו לבקר במסעדות האיסלנדיות הטיפוסיות כשתקיפו את האי, בעיירות והכפרים הקטנים והותיקים, אבל ברייקיאוויק הבירה תוכלו למצוא מגוון רחב של מאכלים ממטבחים שונים בעולם.  

1.Skal!

מסעדת SKÁL (״לחיים!״ באיסלנדית) ממוקמת באולם האוכל הראשון של איסלנד, שנקרא Hlemmur. המקום מנוהל על ידי שלושה חברים שהם גם שפים Gísli Matt, Björn Steinar ו-Gísli Grímsson, השלושה הגשימו בהצלחה את החזון שלהם לפתוח בר במחיר הוגן עם אוכל ומשקאות באיכות מעולה.

Skál זכתה לציון לשבח במדריך המישלן לשנת 2019. תמצאו שם יינות טבעיים, בירות מקומיות וקוקטיילים מעשבי תיבול מבושלים, כמו גם מאכלים באיכות גבוהה בהשפעה נורדית.  

מחיר: ₪₪

מסעדות ברייקיאוויק

2. Apotek

בית המרקחת (Apotek באיסלנדית) הראשי של רייקיאויק הפך למסעדה שממוקמת באחת הפינות היפות ביותר של רייקיאוויק, ממש במרכז העיר. המסעדה מציעה אוכל משובח  באווירה תוססת במרכז העיר.

התפריט הוא שילוב מהנה של המטבח האיסלנדי והאירופאי עם גריל ארגנטינאי וטעים. אחת המנות החביבות עלינו בתפריט היא דג הסלמון שמגיע על גביש מלח גדול, ההגשה במסעדה הזו שווה לא פחות מהאוכל עצמו.

באפוטק יש בר קוקטיילים תוסס בו “רוקחים” עטורי פרסים מנערים יחד קוקטיילים – המתאימים לכולם – מעוררים, מרגיעים ואפילו משככי כאבים 🙂 

הקיונוחים של אפוטק הם מהמרהיבים והיפים שתפגשו בעיר והעסקית של הצהריים שווה במיוחד ותוכלו לקבל ארוחת שלוש מנות במחיר טוב. 

מחיר: ₪₪₪

יש אופציות לצמחונים

מסעדת Grillmarket ברייקיאוויק

3. Grai Kotturinn

אחת מארוחות הבוקר החביבות עלינו ברייקיאויק, ממליצים במיוחד על סנדוויץ סלט הטונה המעולה וארוחת הבוקר ״לנהגי משאית״ – ביצים, פנקייקים, בייקון, תפוחי אדמה ועוד. המקום קטן ונסתר, נמצא במרחק כמה דקות הליכה מ-Harpa, והוא אחד מבתי הקפה שנפתחים יחסית מוקדם בבוקר (בדרך כלל בשמונה-תשע, תלוי במצב הקורונה). הארוחה גדולה ומשביעה והחוויה בבית הקפה הקטן, שמשופע בספרים איסלנדיים, מהנה לא פחות מהאוכל עצמו. 

השפים גאים במיוחד בלחם ובפנקייקים שלהם, שהם אופים ומכינים במקום. 

מחיר: ₪₪₪

יש אופציות צמחוניות

4. סושי סושיאל

מסעדת הסושי מספר 1 באיסלנד, מנות הסושי מגוונות ואוונגרדיות ומה שבטוח -לא תמצאו כאלו דגים טריים בישראל. הסלמון, הטונה, הלובסטר, כולם קופצים לכם מהים לצלחת. בקטע טוב. באחת הפעמים שביקרנו שם, פגשנו את גורדון רמזי – ומה שטוב לגורדון רמזי – גם טוב לנו.

מחיר: ₪₪₪ 

יש אופציות לסושי צמחוני. 

מסעדת Fishmarket ברייקיאוויק

5. Fish Market

מסעדת הדגים ומאכלי הים האהובה עלינו באיסלנד, הצבעים והמרקמים השונים משחקים תפקיד מרכזי, ושם תוכלו למצוא למנה ראשונה שרימפס בטמפורה אדומה בצורת אלמוגים, סושי מצוין וגלידת הר געש בתוספת מגש פירות מפנק לקינוח. אנחנו גם מאוד אוהבים את תפריט הטעימות, הוא מפנק במיוחד, ותצאו שבעים ומרוצים.

חשוב להזמין מקום לפחות שבוע לפני ההגעה.

מחיר: ₪₪₪

לא מתאים לצמחונים

מסעדת Sushi Social ברייקיאוויק

6. Spiran

Spíran הוא ביסטרו ידידותי למשפחות בקומה העליונה של המשתלה הגדולה ברייקיאוויק – Garðheimar. אחרי סיבוב בין הפרחים, תוכלו לעלות למעלה וליהנות מאוכל בריא ואיכותי, ירקות טריים וסלטים מצוינים לארוחות צהריים וערב בימי חול. בסופי שבוע תוכלו להגיע החל מ-10:30 לבראנץ’ טעים .

התפריט
התפריט מתעדכן כל העת ותמיד יש משהו חדש ורענן לאכול בכל יום. ניתן לבחור באחת ממנות היום לארוחת צהריים או ערב ותוכלו לקבל קפה יחד עם מרק היום. בגזרת הקינוחים, תוכלו לבחור וופלים, עוגות ומאפים שאופים במקום.

מחיר: ₪₪

מתאים לצמחונים

7. קפה Brikk

בית קפה- מאפייה איסלנדית קלאסית, עם לחמי מחמצת שנאפים במקום, מאפים טעימים וסלטים וממרחים. בדרך כלל תמצאו שם סלט אבוקדו, סלט שרימפים, ממרחי פסטו ועגבניות. הקפה, כמו בכל איסלנד, חזק ומר יותר מהקפה הישראלי. צריך לקחת בחשבון שהם לא מכינים ביצים או ארוחות בוקר גדולות ומדובר בעיקר בסנדויצ׳ים ומאפים.

חשוב לדעת: אין וויפי בבית הקפה.

מחיר: ₪₪

יש אופציות צמחוניות

8. Grilll Market

המסעדה, שמשמעות שמה הוא “שוק גריל”, נחשבת על פי רוב לאחת הטובות באיסלנד. היא הוקמה בשנת 2011 על ידי שניים מהשפים המוכרים והטובים ביותר במדינה, ונמצאת באיזור Nýja Bíó, שנבנה מחדש לאחר שנשרף בשנת 1998. המקום מעוצב בצורה מרשימה, עם שימוש מעניין באלמנטים של עץ, סלעים ומים, מה שיוצר אווירה מיוחדת במהלך הארוחה. 

היא ידועה בעיקר במנות בשריות ברמה גבוהה מאוד, עם שימוש במרכיבים מתוצרת חקלאית מקומית. בנוסף, תוכלו להזמין בה מנות בשריות יוצאות דופן, כמו בשר לוויתן, סוס, איילים ואף פאפינים. זאת, בנוסף למנות בשר סטנדרטיות יותר. המסעדה קיבלה שם עולמי לאחר שמשפחת קרדשיאן סעדה בה במהלך טיול במדינה, והמחירים שלה הינם גבוהים יחסית, אך החוויה בהתאם.

מחיר: ₪₪₪₪

סטייק במסעדת Grill Market ברייקיאוויק

9. Bæjarins Beztu Pylsur

למעשה, לא מדובר במסעדה, אלא בדוכן שעומד במרכז רייקאוויק, בסמוך לנמל, אך השם והאיכות של המקום בהחלט מצדיקים את המיקום שלו ברשימה זו. דוכן זה פועל כבר מאז שנת 1937, והתפרסם לאחר שביל קלינטון אכל בו במהלך ביקור דיפלומטי במדינה. הוא ידוע בעיקר בנקניקיות המשובחות שלו, הן מבשר כבש או בקר. אמנם אין כיסאות לישיבה במקום, אך לא תתקשו מאוד למצוא ספסל נוח באיזור. אם אתם מחפשים מקום פשוט עם אוכל איכותי במחיר זול, זוהי אפשרות מצוינת עבורכם. 

מחיר: ₪

דוכן הנקניקיות Bæjarins Beztu Pylsur ברייקיאוויק

10. The Coocoo's Nest

אופציה מצוינת לטבעונים, מסעדה זו, שבבעלות משפחתית ונמצאת באיזור דיג ישן בעיר, כוללת תפריט עשיר ומוצלח לכל טעם. בין דגים ברמה גבוהה, פיצות, סלטים ואופציות טבעוניות רבות, זוהי אפשרות מצוינת במחירים הוגנים. כמו כן, רבים ממליצים על הטאקו, שמוגש במסעדה מדי יום שלישי.

מחיר: ₪₪

המלצות לינה באזור

Reykjavik4you – דירות סטודיו, דירות של חדר ושני חדרים, יכולות להתאים מאד למשפחות עם ילדים גדולים יותר, במיקום מצוין במרכז העיר.

Hotel Orkin – מלון שיש בו גם אופציות לחדרים נוספים עבור משפחות והוא נחשב יחסית זול אבל במיקום טוב.

Hotel Sand –  מיקום מרכזי מאד על הרחוב הראשי של ריקייאוויק, חדרים יפים, נקיים וארוחת בוקר טעימה ובית קפה נהדר עם עוגות מצוינות מתחת למלון.

מלון Edition – המלון היחיד ברייקיאוויק שנחשב ל- 5 כוכבים, המלון שייך לקבוצת המלונות Marriott, שנפתח השנה (2021) לראשונה. עיצוב חדשני, מיטות קינג סייז, ממוקם ממש ליד Harpa במרכז העיר, והאוכל הכי טוב מהמלונות בעיר, עם זאת מדובר במלון יקר במיוחד.

למלונות נוספים באזור זה

אולי יעניין אותך:

שמורת הטבע Ellidaardalur
רייקיאוויק
מעיין יאני רון

שמורת הטבע Ellidaardalur

ביקור בפנינת טבע חבויה הנמצאת ממש בתוך רייקאוויק, עם מסלולי הליכה נהדרים וטבע מרשים עם נהרות, מפלים, יערות, פרחים וחיות בר שונות.

קרא עוד »
Dimmuborgir שבאגם מיוואטן
אגם מיוואטן
נמרוד רון

Dimmuborgir

איזור צפון-מזרח איסלנד, ובפרט האיזור שסביב אגם Mývatn הגדול, הינו גדול בתופעות טבע מיוחדות, ובעיקר תופעות געשיות יוצאות דופן. בשל סמיכותו להר הגעש הפעיל Krafla, תוכלו למצוא בו שלל שדות לבה, מכתשים, הרי געש, מערות ותצורות סלע מרשימות. בכתבה זו, נספר לכם על אחד האתרים הוולקניים המרשימים ביותר באיזור זה: שדה הלבה Dimmuborgir.

קרא עוד »
טיול חורף באיסלנד
מעיין יאני רון

איסלנד בחורף

איסלנד מתעטפת במעטה לבן וקסום כשמגיעים חודשי החורף, החל מחודש נובמבר פתיתי השלג מתחילים להופיע, וכשאורות הצפון מופיעים בשמיים, זו ללא ספק החוויה החורפית האולטימטיבית. נסיעה לאיסלנד בחורף, דורשת תכנון והכנה מדוקדקים. מזג האוויר עלול להיות בלתי צפוי, ואור היום מוגבל, לכן חשוב לתכנן את מסלול הטיול בהתאם ולהיות מוכנים לתנאי נהיגה בחורף אם אתם שוכרים רכב. עם הכנה נכונה, טיול חורף באיסלנד יכול להיות חוויה קסומה ובלתי נשכחת באמת.

קרא עוד »

ברוך שובך!