הפטריות האדומות ביער Heiðmörk

פטריות אדומות ביער היידמורק באיסלנד

מה מומלץ לעשות בהיידמורק?

איסלנד עשירה בתצורות לבה, באבנים, במינרלים, במים ובנופים מגוונים ויפהיפיים אבל יערות הם לא הצד החזק שלה. לכן, יער היידמורק הוא פנינת טבע נדירה ויחסית לא מוכרת שנמצאת כ-15 דקות נסיעה מרייקיאוויק הבירה. היער, שמשתרע על כ-3,000 דונם, נחשב לשמורת טבע לאומית שאפשר למצוא בה גם פטריות, אוכמניות, אגמים, סוגים רבים של עצים והוא גם אחלה לוקיישן לצפייה באורות הצפון במרחק סביר מהעיר. 

Heiðmörk הוקם כאזור שימור בשנת 1950, בעקבות מאמצי ייעור מחדש של האזור שיושב לראשונה בשנת 1949, ליד החווה Elliðvatn, הקרויה על שם האגם הסמוך בעל אותו שם.

קטיף אוכמניות ביער

עוד פעילות חביבה במיוחד ביער היידמורק בתקופת הקיץ היא קטיף אוכמניות. בתחילת אוגוסט מתחילים לצוץ זנים שונים של אוכמניות ביער שניתן לקטוף ולאכול. ממש כמו בסרטים, האיסלנדים יוצאים עם סלסלות לקטוף את האוכמניות הללו. האיסלנדים מכנים את האוכמניות הנפוצות יותר, הסגולות כהות,  ‘bláber’. מהם גם מכינים יין בשם  Kvöldsól ואפשר גם להוסיף אותן למאפינס. 

בין 26 זני העצים שנמצאים במקום לבין 60 סוגי ציפורים, אפשר למצוא גם עשרות סוגי פטריות, ביניהן ״הפטריות מהאגדות״ האדומות עם הנקודות הלבנות, הנקראות ״Amanita muscaria״. אלו פטריות יפהיפיות אך רעילות ורצוי שלא לגעת בהן, בטח לא לאכול אותן. עם זאת, יש גם זנים רבים של פטריות שכן אפשר לקטוף ביער ולאכול.

למי מכם שאינם חובבים טרקים ארוכים ולא שואפים לעשות טיול אתגרי מדי באיסלנד, זה יכול להיות המקום בשבילכם לחוות את הטבע היפה של איסלנד מבלי לעבוד קשה מדי.

אוכמניות באיסלנד
פטריה ביער Heidmork

יערות Heiðmörk גדלו באופן אקספוננציאלי מאז נקברו הזרעים הראשונים. עד כה ניטעו למעלה מ-4 מיליון עצים, מתוך 26 מינים שונים.  וכיום אפשר למצוא שם כמעט מאתיים מינים של פרחי בר שונים. אם תסתכלו ממש ממש טוב ויהיה לכם הרבה (מאד) מזל, אולי תוכלו לראות שועלים ארקטיים במקום, אם כי הם חמקמקים לשמצה.

בביקורים התכופים שלנו ביער כבר פגשנו אותו בכל התצורות, מכוסה שלג, צהבהב ומנשיר עלים וירוק ופורח, אבל ללא ספק התקופה החביבה עלינו לטיול בהיידמורק היא תקופת הקיץ, בה אנחנו פוגשים פטריות. 

ביער יש מספר שבילים שבהם תוכלו לעשות הליכות מקסימות בטבע, בין העצים והצמחייה היפהיפיה שבמקום. ההליכות הן יחסית קצרות ולא מאתגרות מדי למי שאיננו בכושר. 

אולי יעניין אותך:

התפרצות הר הגעש Eldfell
דרום איסלנד
מעיין יאני רון

הר הגעש Eldfell

ב-23 בינואר 1973, התפרצות געשית מפתיעה במיוחד בדרום איסלנד הרעישה והדהימה את העולם כולו. הר הגעש Eldfell, שנמצא על האי Heimaey שברצועת איי ווסטמן, נוצר לפתע בשל התפרצות געשית יוצאת דופן, לאחר 5,000 שנה ללא כל פעילות געשית באיזור איים אלה של איסלנד. בכתבה זו, נספר לכם את סיפור ההתפרצות הדרמטית, ואת כל הדרכים לבקר במקום ולחוות אותו כיום.

קרא עוד »
מפל Dettifoss
צפון איסלנד
נמרוד רון

מפל דטיפוס

איסלנד שופעת בתופעות טבע נפלאות בצורות שונות, עם מגוון רחב של נופים נפלאים ומראות מיוחדים. ללא ספק, אחת התופעות היפות והעוצמתיות ביותר עבור מטיילים, היא צפייה במפלים. אז עבור חובבי המפלים, חשוב להכיר את שני המפלים הנפלאים, Dettifoss ו-Selfoss, שנמצאים בפארק הלאומי Jokulsargljufur, שממוקם בצפון-מזרח איסלנד. בכתבה זו, ניתן לכם את כל המידע החשוב על הביקור במפלים הנפלאים.

קרא עוד »
מפל Bjarnarfoss
חצי האי סנייפלסנס
נמרוד רון

מפל Bjarnarfoss 

Bjarnarfoss אחד המפלים באיזור חצי האי סנייפלסנס, תוכלו לעצור להליכה קצרה ולעשות פיקניק נחמד עם נוף על חלקו הדרומי של חצי האי סנייפלסנס.

קרא עוד »

ברוך שובך!