השכרת רכב באיסלנד

האם אפשר להתנייד באיסלנד בתחבורה ציבורית או שעדיף להשתמש בהשכרת רכב באיסלנד?

השכרת רכב באיסלנד מאפשרת את התנאי הכי חשוב למטיילים באיסלנד: האפשרות להתנייד בקלות מיעד ליעד, בנוחות ובלוח הזמנים הרצוי עבורכם. באיסלנד, התחבורה הציבורית מוגבלת מאד ובמקרים רבים לא מגיעה ליעדים הרצויים, או שנדרשות החלפות רבות של קווי אוטובוס בכדי להגיע לכל יעד ולכן לא מומלץ להסתמך על תחבורה ציבורית. 

אז אם אתם רוצים לחקור בעצמכם את הנופים עוצרי הנשימה של המדינה, קרחונים, מפלים, הרי געש ומעיינות גיאותרמיים, את פלאי הטבע של איסלנד אפשר לגלות בצורה הטובה ביותר ברכב. מכביש הטבעת האייקוני המקיף את האי ועד כבישי F מרוחקים המובילים למרכז ההררי, רכב שכור יביא אתכם הן לאטרקציות פופולריות והן ליעדים מחוץ למסלול. עם זאת, חשוב להיות ערוכים היטב לתנאי מזג האוויר המשתנים ללא הרף ולהבטיח חוויה בטוחה ומהנה תוך התבוננות ביופי שאין שני לו של מדינת האי הנורדי הזו. לכן, אנחנו תמיד ממליצים על ביטוח מקיף ככל הניתן. 

מוזמנים לבקר בקבוצת הפייסבוק שלנו, שם אנחנו משתפים בטיפים שימושיים נוספים.

מה צריך לדעת על השכרת רכב באיסלנד?

ראשית, כדאי לבדוק מול חברה ההשכרה מהו הגיל המינימלי להשכרת הרכב: תזדקקו לרישיון נהיגה תקף מישראל או מדינת מגוריכם. הגיל המינימלי להשכרת רכב באיסלנד הוא בדרך כלל 20-25 שנים, תלוי בחברת ההשכרה ובסוג הרכב.

נהיגה מימין: באיסלנד, כמו בישראל, נוהגים בצד ימין.

תנאי הדרך: מזג האוויר באיסלנד יכול להיות בלתי צפוי, ותנאי הדרך יכולים להשתנות במהירות. בכבישים עשוי להיות חצץ, במיוחד באזורים מרוחקים יותר. כדאי להכיר את התמרורים, סוגי הכבישים (כבישי F, כבישי חצץ) ותחזית מזג האוויר לפני היציאה לדרך. 

כבישי F: אם אתם מתכננים לחקור את המרכז ההררי של איסלנד או לנסוע בכבישי F באיסלנד (כבישי הרריים ומאתגרים), תזדקקו לרכב 4×4. לא כל מכוניות ההשכרה מתאימות לכבישי F, אז הקפידו לבדוק את התנאים וההגבלות של ההשכרה שלכם. רכב 4 על 4 יכול בהחלט להספיק בכדי להגיע לאזורים במרכז ההררי כמו שמורת לנדמנלאוגר אבל אם תרצו גם להגיע לאזורים שכרוכים בחציית נהרות כמו ת׳ורסמורק אז תצטרכו להרחיב את הביטוח לביטוח מעברי מים, וזהו סוג ביטוח שלא קיים בכל חברות השכרת הרכב. 

ביטוח: אנחנו תמיד ממליצים על הביטוח המקיף ביותר. 

הזמנה מראש: במיוחד בעונות השיא של התיירות, רצוי להזמין את הרכב השכור זמן רב מראש כדי להבטיח זמינות ותעריפים טובים יותר. חשוב לדעת שכל המכוניות מיובאות לאיסלנד ולא מיוצרות במדינה, ולכן הן יקרות והן מעטות ביחס לכמות התיירים והביקוש הגבוה. לכן, ככל שתקדימו לשכור את הרכב שלכם – כן ייטב. ככל שמתקרבים לקיץ מחירי השכרת רכב ליום מרקיעים שחקים ופעמים רבות פשוט לא נשארים רכבים להשכרה. לכן, אם אתם מתכננים טיול קיץ לאיסלנד, כדאי לשכור את הרכב כבר בחורף. 

מגבלות מהירות: מגבלות המהירות נאכפות בקפדנות באיסלנד, והן עשויות להשתנות בהתאם לסוג הכביש. שימו לב לסימנים.

נהיגה בחורף: כדאי לדעת שבתקופת הסתיו (החל מאוקטובר) ועד חודש מאי, עשויות להיות דרכים חלקלקות יותר ואפילו קרח ואז כן כדאי לשקול לשכור רכב 4 על 4 משיקולי בטיחות. אך זה לא בגדר חובה. 

חיות בר וכבשים: היזהר מחיות בר וכבשים בדרכים, במיוחד בשעות הדמדומים והלילה.

חניה: פעלו לפי תקנות החניה המקומיות. באזורים עירוניים מסוימים, ייתכן שתצטרכו לשלם עבור חניה. בדרך כלל החניה בשמורות הטבע היא בתשלום. 

מלבד כל הנ״ל, זכרו בבואכם לשכור רכב באיסלנד לקחת בחשבון את מספר הנוסעים שתהיו, סוג הטיול (אתגרי, משפחתי, נסיעה רגילה בכביש הטבעת ועוד),  הנסיעות שאתם מתכננים לעשות (כוללות או לא כוללות נסיעה בכבישי F וכוללות או לא כוללות חציית נהרות למשל) וכמה חשוב לכם שהאוטו יהיה מרווח ושיהיה מספיק מקום למזוודות.

השכרת רכב באיסלנד

מהן החברות המומלצות להשכרת רכב באיסלנד?

ראשית, חשוב לשכור רכב בחברה מקומית היות וההיכרות של החברות הללו עם השטח היא הטובה ביותר. ויש לכך ערך גדול ביחס לספקי רכב אחרים שלא מכירים את השטח האיסלנדי ולא נמצאים בקשר עם הרשויות המקומיות. במידת הצורך, החברות המקומיות ידעו לספק מענה הרבה יותר מהיר ויעיל בשטח מאשר חברות אירופאיות אחרות.

ישנן 3 חברות שאנחנו ממליצים עליהן להשכרת רכב:

Lotus Car Rental
חברת השכרת הרכב היחידה שמציעה ביטוח נזקי מים, חבילת ביטוח הפלטינום היא תוכנית הביטוח הטובה והמקיפה ביותר שמציעה כל חברת השכרת רכב באיסלנד. במידה ואתם רוצים לנסוע במרכז ההררי ולחצות מעברי מים (כמו למשל בנסיעה לת׳ורסמורק או לאסקייה), כדאי לבדוק שהחברה שלכם מבטחת נזקי מים, שהם בהחלט נזק אפשרי במידה ונכנסים מים למנוע או שהאוטו שוקע, הביטוח בעצם מכסה הכל עם השתתפות עצמית/סיכון עצמי של 0 ISK. שווה ביותר. 

Reykjavik Cars

החברה עם המחירים המשתלמים ביותר, שמתווכת בין חברות הרכב לשוכרים, היא מציעה מגוון רחב של רכבים להשכרה מתוך ההיצע של החברות השונות. אפשר לקבל דרכם תעריפים זולים יותר על מכוניות ישנות יותר (בנות שנתיים -שלוש). בנוסף, בעוד שחלק מחברות השכרת הרכב באיסלנד גובות את כל סכום השכרת הרכב מראש, חברת Reykjavik Cars גובה רק כ-15 אחוז מסכום ההזמנה כולו מראש. בנוסף, אפשר לבטל ולקבל החזר מלא עד 15 ימים לפני הנסיעה. בחברה פועל שירות לקוחות 24/7 לשוכרי הרכב, גם אונליין וגם בטלפון, לכל מקרה ואירוע. בדרך כלל תקבלו מייל יום או יומיים לפני ההגעה לאיסלנד ובו הפירוט מאיזה דלפק עליכם לאסוף את מכוניתכם.  

תמיד מומלץ לעשות את הביטוח הנרחב ביותר במסגרת השכרת הרכב. בנוסף, חלק מהכבישים באיסלנד הם כבישי עפר ובהם לפעמים עפות אבנים וסודקות את השמשה, זה קורה די הרבה באיסלנד ולכן לרוב חברות השכרת הרכב מציעות ביטוח שמשות מיוחד, זו לא מלכודת תיירים כמו שנהוג לחשוב ואופציה ששווה לבטח נגדה.

Blue Car Rental

חברה משפחתית ומקומית שמציעה מגוון רכבים, לרבות מכוניות קומפקטיות וחסכוניות, רכבי שטח ומיניוואנים. יש להם מגוון אפשרויות השכרה, כולל השכרות יומיות, שבועיות וחודשיות, ומציעות חבילות ביטוח סטנדרטיות ופרמיות כאחד, הם אמינים, ונחשבים לחברה המשפחתית הגדולה ביותר באיסלנד שמספקת מכוניות מצוינות.

אנחנו לא ממליצים לשכור רכבים מחברות ישראליות, כיוון שהן לא יכולות לתת מענה זמין ומהיר בשטח האיסלנדי. הן לא מכירות את השטח והרשויות בעוד שהחברות המקומיות מכירות היטב את השטח האיסלנדי ויכולות לסייע במהירות במקרה של בעיות עם האוטו. 

האם צריך רישיון בינלאומי להשכרת רכב באיסלנד? 

צריך להצטייד ברישיון בינלאומי למקרה בו חברות השכרת הרכב ידרשו זאת ולמקרה של תאונה או כל אירוע ביטוחי או תעבורתי. 

איזה סוג רכב כדאי לשכור באיסלנד?

סוג הרכב שתשכרו באיסלנד תלוי בצרכים ובהעדפות הספציפיות שלכם, כמו גם בזמן בשנה ובדרכים בהן תיסעו. כמה גורמים שיש לקחת בחשבון בבחירת רכב שכור באיסלנד הם:

  • תנאי הדרך – בתקופת החורף כבישים רבים באיסלנד עלולים להיות קפואים ומושלגים, ולכן רצוי לשכור רכב עם צמיגי חורף ושהגחון יהיה יחסית גבוה מהקרקע. בנוסף, אם תרצו לנסוע בכבישי f תצטרכו בהכרח לשכור רכב 4 על 4. 
  • גודל קבוצה – קחו בחשבון את מספר האנשים בקבוצה שלכם ואת דרישות המטען שלכם בעת בחירת גודל הרכב השכור שלכם, לדוגמא, במידה ואתם 5 מבוגרים, יהיה עדיף לכם רכב ל-7 אנשים בכדי להכיל את כל המטען.
  • יכולות שטח – אם אתם מתכננים נסיעה בכבישים משובשים או פסי חצץ, עדיף לשכור רכב 4×4.
    יעילות דלק – הדלק יקר באיסלנד, ואם אינכם נכנסים למרכז ההררי אז ייתכן שכדאי לשכור רכב חסכוני בדלק כדי לחסוך כסף, לחלופין בשנה האחרונה חברות השכרת הרכב התחילו להציע רכבים חשמליים בהם עלויות ה״תדלוק״ זולות משמעותית, אבל הם יותר רגישים במקרה של חציית מעברי מים.
  • תקציב – יש מגוון של אפשרויות השכרת רכב זמינות, ממכוניות קומפקטיות ועד רכבי שטח גדולים יותר, אז קחו בחשבון את התקציב שלכם בבחירת סוג הרכב להשכרה.
    בסופו של דבר, מומלץ לחקור את אפשרויות השכרת הרכב השונות ולהתייעץ עם חברת ההשכרה כדי למצוא את הרכב המתאים ביותר לצרכים שלכם.

במידה והחלטתם לשכור רכב באיסלנד ואין לכם ניסיון בנהיגה בשטח ובג׳יפים, ולא תנהגו בכבישי F (כבישים שמובילים למרכז ההררי למשל), סביר להניח שלא תזדקקו לרכב 4X4, שכן רוב האטרקציות, המראות המרהיבים והמסלולים היפים נגישים ונמצאים על כביש הטבעת. הנהיגה על כביש הטבעת שמקיף את איסלנד לא מצריכה השכרת רכב 4×4 באיסלנד. ובכל מקרה, תמיד תוכלו להגיע למרכז ההררי בסיורי ג׳יפים מאורגנים

עם זאת, יש מי שיעדיפו השכרת ג׳יפ 4×4 בטיול באיסלנד בגלל שמדובר במשפחה בת 4 נפשות או יותר ולכן יש חשיבות לתחושה המרווחת באוטו ולכך שיהיה מספיק מקום למזוודות של כולם. אך כיוון שיש פערים גדולים במחירים בין רכבים משפחתיים רגילים לבין רכבי 4×4 בהשכרת רכב באיסלנד, כדאי לשקול להגיע עם פחות מזוודות לכל משפחה ולשכור רכב שאיננו ג׳יפ.

השכרת רכב באיסלנד, לגונת הקרחונים.

האם כדאי לשכור קרוואן \ קמפר באיסלנד?

לשכור קרוואן באיסלנד זו בהחלט דרך ייחודית והרפתקנית לחוות את הנופים המדהימים של המדינה. דרך שמאפשרת גמישות וגם חיסכון כספי היות וגם הרכב וגם הלינה מגולמים במוצר אחד. אז הנה כמה דברים שחשוב לדעת לפני השכרת קרוואן באיסלנד:

רישוי וגיל: תזדקקו לרישיון נהיגה רגיל. הגיל המינימלי להשכרת קרוואן הוא בדרך כלל 20-25 שנים, תלוי בחברת ההשכרה.

סוגי קרוואנים: קרוואנים מגיעים בגדלים שונים ואבזורים שונים. בחרו אחד שמתאים לגודל הקבוצה, להעדפות ולתוכניות הנסיעה שלכם.

הזמנה מראש: הזמינו את הקרוואןן שלכם זמן רב מראש כדי להבטיח זמינות.

תנאי נהיגה: רוב הקמפרוואנים אינם מתאימים לכבישי F או לכבישי חצץ, בדקו זאת לפני שאתם יוצאים לדרך. 

קמפינג בשטח: שימו לב לתקנות של איסלנד על קמפינג בשטח. חנייה ללילה שלא באתר קמפינג אסורה בהחלט ועשויה לגרור קנס כספי משמעותי.

ביטוח: ביטוח מקיף חשוב להשכרת קרוואנים בשל אתגרי מזג האוויר הפוטנציאליים ותנאי הדרך. 

דלק ואספקה: מלאו את מיכל הדלק במידת האפשר, במיוחד לפני היציאה לאזורים מרוחקים. הצטיידו במצרכים ובציוד בכל הזדמנות. 

ציוד ושירותים: קרוואנים מגיעים לרוב עם מתקני בישול בסיסיים, מצעים וציוד מחנאות. בדקו את המלאי שסופק ושאלו לגבי כל ציוד נוסף שאתם עשויים להזדקק לו.

חניה ונגישות: קרוואנים יכולים להיות גבוהים ורחבים יותר ממכוניות רגילות. היזהר מגשרים נמוכים, כבישים צרים ומגבלות חניה.

השכרת קרוואנים היא אפשרות פופולרית עבור מטיילים שרוצים את החופש לחקור את איסלנד בקצב שלהם ולחוות את היופי הייחודי של המדינה ואת פעילויות השונות. רוב חברות השכרת הרכב באיסלנד מציעות השכרת קרוואנים, המצוידים בכל המתקנים הדרושים לנסיעה נוחה ועצמאית.
כאשר שוכרים קרוואן באיסלנד, חשוב לקחת בחשבון את מסלול הטיול ואת מספר הנוסעים, כמו גם את כמות המזוודות או הציוד שתסחבו. תוכלו גם לציין דרישות נוספות, כמו כסאות ילדים או מערכות ניווט, בעת ביצוע ההזמנה.

אם תרצו להשכיר קרוואן, תוכלו להשתמש בחברת Campervan Iceland או לחלופין בחברת Camp easy, שתיים מהחברות המובילות והאמינות להשכרת קרוואן באיסלנד.

אנו ממליצים לקרוא לעומק את המאמר בנושא טיול קרוואנים באיסלנד.

איזה ביטוח השכרת רכב באיסלנד כדאי לעשות ?

בהשכרת רכב באיסלנד, כדאי לבחור בביטוח מקיף, גם אם הוא יקר יותר. במידה ואתם לא מתכננים לטייל במרכז איסלנד אלא להסתפק בכביש הטבעת, אין צורך בביטוח לנזקים בכבישי F. מה שכן כדאי לכלול בביטוח בהשכרת רכב באיסלנד הוא נזקי עפר. חלק מהכבישים באיסלנד הם כבישי עפר ולפעמים עפות אבנים וסודקות את השמשה, זה קורה די הרבה באיסלנד ולכן רוב חברות השכרת הרכב מציעות ביטוח שמשות מיוחד, זו לא מלכודת תיירים כמו שנהוג לחשוב ואופציה ששווה לבטח נגדה. דגש נוסף לכללי בטיחות בהשכרת רכב באיסלנד הוא פתיחת הדלתות באוטו בזהירות, כיוון שהרוח העוצמתית לעתים יכולה לטרוק אותן או לפתוח אותן בעוצמה.
לעומת זאת, אנחנו סבורים שאין צורך בביטוח נגד גניבות באיסלנד, כיוון שמדובר באירועים נדירים למדי.

הסבר קצר על הביטוחים השונים: 

ויתור על התנגשות/נזק (CDW)

בדרך כלל הכוונה היא שתהיה לכם מידה של השתתפות עצמית במקרה של נזק, זה יכול להגיע גם לאלפי יורו אפילו אם מדובר בנזק קטן. 

Super CDW (SCDW)

מקטין את ההשתתפות העצמית שלכם במידה ויש נזק לאוטו אבל בדרך כלל המשמעות היא ביטוח יקר יותר.

ביטוח חצץ (Gravel insurance)
כיסוי ביטוחי שמיועד במיוחד לחצץ ואבניים קטנות שעשויות לעוף עם הרוח ולפגוע במכונית ובשמשות. אירוע שבהחלט עשוי לקרות באיסלנד. 

ביטוח הגנת חול ואפר (SAAP)
זהו כיסוי שמגן עליכם אם המכונית שלכם, כתוצאה מרוחות עזות, נשטפת חול שעשוי לפגוע בצבע שלה, ואינה מכוסה על ידי SCDW או CDW. 

נסיעה בכבישי F באיסלנד

כבישי F הם כבישים לא סלולים שברובם מובילים אל פנים האי. בנסיעה בכביש F צריך לעבור בחלק מהמקרים דרך נחלים (חלקם עמוקים), בולדרים, אבנים גדולות ותנאי שטח קשים. סגנון טיול כזה הוא פחות מומלץ עם ילדים או עם אנשים שנוטים לסבול מבחילות בנסיעה וחברות השכרת הרכב לא מאפשרות נסיעה בכבישים הללו ללא ביטוח מתאים. 

הכבישים הללו נפתחים לרוב באמצע יוני ונשארים פתוחים עד השלגים הראשונים באזור, בדרך כלל באמצע או סוף ספטמבר. כבישי F מתאימים לנהיגה עם ג׳יפ 4 על 4 בלבד ולא עם מכוניות פרטיות רגילות. באתר של רשות הכבישים האיסלנדית (http://www.road.is/) מעדכנים מדי יום מה מצב הכבישים, וחשוב לבדוק מה מצבם לפני שיוצאים לדרך. 

עוד חשוב לדעת: בחלק מהמקרים, הביטוח לא מכסה מקרים בהם ירדתם מהכבישים המסומנים, חציית נחלים, פגיעה בגלגלים או בשלדה התחתונה של הרכב, נזק לצבע של הרכב בעקבות סופות חול או פגעי מזג האוויר.

השכרת רכב באיסלנד

ניווט באיסלנד

לא צריך לשכור רכב עם  GPS מובנה כיוון שניתן לקנות בזול סים איסלנדי בשדה ולהשתמש באפליקציית ניווט. לרוב הסים עולה כ-20 יורו ל-10GB. יש שתי ספקיות סלולר: Vodafone, ו-Nova: הקליטה של חברת Vodafone יותר מקיפה ברחבי איסלנד, אך עם הסים של Nova תקבלו גם מבצעים שווים במסעדות לאחר שתורידו את האפליקציה של Nova. 

אפליקציית הניווט שעובדת באופן הטוב ביותר באיסלנד היא Google Maps. האפליקציה עובדת עם חבילת גלישה. אם לא תרכשו חבילת גלישה מספק הסלולר בארץ, מומלץ לקנות סים באיסלנד בשדה,

תחנות דלק

רוב תחנות הדלק באיסלנד הן בתדלוק עצמי, הן פתוחות בדרך כלל 24 שעות ביממה אבל בדרך כלל תחנת הנוחות הצמודה תהיה סגורה בסביבות השעה 20:00. באיסלנד, יש הרבה קטעי כביש שוממים מאדם. זה בדרך כלל דבר טוב, וכנראה חלק מהסיבה שכיף כל כך לטייל באי אפילו בשיא העונה ולהרגיש לבד עם הטבע. עם זאת, אם מיכל הדלק שלכם עומד להתרוקן, זו יכולה להיות נסיעה מורטת עצבים עד שתמצאו תחנת דלק.

אז אם אתם נוסעים עם מיכל שחציו מלא כשאתם עוברים ליד תחנת דלק. מלאו אותו. 

נהיגה במהירות מופרזת

לפני מצלמות מהירות, בדרך כלל יש שלט כחול שמתריע על כך. חשוב גם לדעת שלכל המנהרות באיסלנד יש לפחות מצלמת מהירות אחת (אם לא יותר, אז הקפידו לשמור על המהירות המותרת במנהרות. בדרך כלל, המהירות הגבוהה ביותר שתמצאו בכבישים המהירים היא 90 קילומטרים לשעה. אם תעברו אותה, דעו שהקנסות יכולים להגיע לאלפי שקלים. הקנס גדל באופן אקספוננציאלי ככל שמטפסים מעל גבול המהירות המותרת. 

אם עצר אתכם שוטר, ייתכן שתידרשו לתשלם את הקנס שלכם במקום. זה גם יהיה זול יותר מאשר אם תשלמו אותו אחר כך. אם מצלמה תופסת אתכם במהירות מופרזת, תקבלו דו״ח בדואר, חברות השכרת רכב מחויבות על פי חוק לחשוף את המידע שלכם למשטרה.

 

תנאי מזג האוויר באיסלנד

מזג האוויר באיסלנד הפכפך והתנאים לא תמיד אופטימליים נהיגה. שמש בבוקר, רוח בצהריים, סערת גשם בערב ושלג בלילה. יש בדיחה בין האיסלנדים שאומרת “אם אתה לא אוהב את מזג האוויר, המתן 5 דקות”. אם לפניכם נסיעה ארוכה, יש סיכוי טוב שתחוו דפוסי מזג אוויר שונים. כדאי לבדוק אפליקציה Vedur מהם תנאי מזג האוויר הצפויים לכם לפני שאתם יוצאים לדרך. 

בכבישים הפתוחים שאין בהם עצים להגנה על המכונית שלכם, אפשר ממש להרגיש את המכונית זזה מהרוח, סעו בזהירות ובמהירות המותרת. היזהרו מאוד כשאתם פותחים את דלת המכונית ברוחות חזקות, מכיוון שהיא יכולה להתנתק מהרכב! היזהרו מחול ואפר: אם אתם מבחינים בחול או אפר שעפים ברוחות, מומלץ לשקול מחדש היכן אתם נוסעים מכיוון שהשילוב הזה יכול להסיר צבע מהרכב שלכם. זה נדיר בקיץ, אבל נפוץ מספיק כדי שיש ביטוח ספציפי לנזקי חול ואפר (הוא לא מכוסה בהגנות “רגילות”).

מלבד הרוח, גם בקיץ האיסלנדי יש תמיד אפשרות שירד גשם או שיהיו סערות, אם חזויות סערות משמעותיות, אנחנו ממליצים לוותר על נסיעות ארוכות. 

מוזמנים לקרוא מידע נוסף על תנאי מזג האוויר באיסלנד

מה עוד חשוב לדעת על השכרת רכב באיסלנד?

רישיון בינלאומי: חברות השכרת הרכב בדרך כלל מסתפקות ברישיון הנהיגה הישראלי אבל אם חלילה תקלעו לתאונה או יעצור אתכם שוטר, מאד יתכן שתתבקשו לספק רישיון נהיגה בינלאומי ולכן כדאי להנפיק רישיון כזה ליתר ביטחון. 

תחבורה ציבורית באיסלנד

ובכל זאת, אם לא תרצו להשכיר רכב באיסלנד, תוכלו להשתמש בתחבורה ציבורית. לרוב יוצא מספר בודד של אוטובוסים ליעדים הרחוקים יותר מרייקיאוויק. כרטיסי אוטובוסים ליעדים רחוקים עולים החל מ-6,000 קרונות (כ-155 ש״ח) לכרטיס. חוסר הנוחות שכרוך בהמתנה של שעות לאוטובוסים לכל יעד הוא בעייתי ויגביל אתכם מאד מבחינת היכולת לחוות את מה שיש לאיסלנד להציע. בתוך העיר, מערכת התחבורה הציבורית נוחה ונגישה וכרטיס נסיעה בודד יעלה כ-490 קרונות (כ-12 ש״ח). תכנון הנסיעות ורכישת הכרטיסים לאוטובוסים הם רק באמצעות אפליקציית Straeto.

קמפר באיסלנד

שאלות נפוצות

לטובת חופש וגמישות לחקור את המדינה, שכן יש לה רשת כבישים עצומה המחברת אזורי נוף רבים ומיקומים מרוחקים. זה גם יכול להיות חסכוני יותר מאשר הסתמכות על תחבורה ציבורית או שכירת סיור. בנוסף, רכב פרטי נותן הזדמנות לטייל בקצב שלך ולא בקצב של אף אחד אחר. ולבסוף, חשוב לדעת שהתחבורה הציבורית באי מאד מוגבלת ולא מגיעה למקומות רבים ויפים.

בבחירה כדאי לשקול את תנאי הדרך, גודל הקבוצה, יכולות שטח ונוחות. אם אתם מתכננים נסיעה במרכז ההררי, עדיף לשכור רכב 4 על 4. כנ״ל במידה ואתם מגיעים בחורף, בו הכבישים עלולים להיות קפואים או מושלגים. אם אתם מתכננים להקיף את האי, כדאי לשכור רכב עם מושבים נוחים לנסיעה חלקה למרחקים ארוכים. וכמובן, שיש לקחת בחשבון את כמות הנוסעים והמקום למטען. 
כן, אפשר לשכור רכב ברייקיאוויק, עיר הבירה של איסלנד. אך עדיף לשכור אותו עם הנחיתה בשדה התעופה Keflavik, כך שתוכלו להגיע לריקיאוויק באמצעות אוטו ולא תחבורה ציבורית. 
 
כן, נמל התעופה הבינלאומי של קפלוויק מציע שירותי השכרת רכב ממספר חברות, כולל Blue Car Rental, Lotus Car Rental ו-Reykjavik Cars. חברות השכרת רכב אלו מספקות מגוון אפשרויות רכב למטיילים, ממכוניות קומפקטיות ועד רכבי שטח ורכבים חשמליים. מומלץ להזמין רכב שכור מראש, בכדי להבטיח שהרכב יהיה זמין עם הגעתכם לשדה התעופה. 
 
כיסוי נזקי מים לרכבים שכורים באיסלנד אינו אפשרות ביטוח נפוצה. רוב חברות השכרת הרכב מציעות רק כיסוי ביטוחי עבור נזקי התנגשות, גניבה ותאונות אישיות. חברה שכן מאפשרת ביטוח נזקי מים היא חברת לוטוס. בכל מקרה, כדאי להימנע מנסיעה דרך שלוליות גדולות או נהרות זורמים במהירות ולבדוק את תנאי מזג האוויר לפני היציאה לטיול. 

כן, באיסלנד נהוג שחברות השכרת רכב מציעות כיסוי ביטוחי לנזקי אפר וחצץ, שכן נזקים מסוג זה עלולים להתרחש לעיתים תכופות בשל הפעילות הוולקנית של המדינה וכבישים לא סלולים. 

אולי יעניין אותך:

דרום איסלנד
מעיין יאני רון

סיור למערת הקרח Katla

בקרו במערת הקרח הייחודית הזו מתחת להר הגעש קטלה. סעו בסופרג’יפ וחזו בשילוב עוצר הנשימה של אש וקרח בתוך אחת מתופעות הטבע הנדירות ביותר.

קרא עוד »
שייט לווייתנים מרייקיאוויק
לוויתנים
נמרוד רון

שייט לוויתנים בסירת RIB מהוסאוויק

הנמל של הוסאוויק (Husavik) בצפון איסלנד הוא הנמל הכי מוצלח לצפייה בלוויתנים. כמעט בכל סיור לוויתנים שיוצא מהאזור הזה – אפשר לפגוש בלוויתנים. בנוסף, באזור הזה מסתובב לו במהלך הקיץ הלוויתן הכחול, החיה הכי גדולה בטבע, שיכולה להגיע ל-33 מטרים ו-200 טונות (!!!).

קרא עוד »
דרום איסלנד
נמרוד רון

הפארק הלאומי Skaftafell 

שמורת הטבע המרהיבה Skaftafell, שהיא חלק מהפארק הלאומי Vatnajökull, שנמצא בדרום איסלנד, היא בהחלט אחד המקומות היפים והמומלצים ביותר לביקור במהלך טיול באיסלנד. באיזור זה של הפארק, יש כמות מרשימה ביותר של קרחונים, בנוסף לתצורות נוף מרשימות אחרות, כמו מערות קרח ומפלים. את כל אלה ניתן לחוות במסלולי ההליכה הרבים של הפארק, עליהם נפרט בכתבה הבאה.

קרא עוד »

ברוך שובך!

רוצים לקבל את העדכונים הכי חמים לקראת הטיול שלכם באיסלנד?

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק לקבלת עדכונים בזמן אמת על אורות צפון, הרי הגעש, מזג האוויר, טיולים מומלצים וחסימות כבשים!

30% הנחה על תכנית הטיול הקלאסית לאיסלנד עד סוף פברואר!

השתמשו בקוד הקופון: fb30off