טיולי יום ברייקיאוויק והסביבה

טיולי יום ברייקיאוויק ובסביבתה טיול בעמק המעשן, ״לעוף מעל איסלנד״, אמנות וגרפיטי בעיר והמסעדות השוות של עיר הבירה

העמק המעשן

במרחק 40 דקות נסיעה מרייקיאוויק אפשר למצוא את אחד ממסלולי ההליכה האהובים ביותר באיסלנד, הוא משלב הליכה נופית, מפל גבוה, נביעות גיאותרמיות ורחצה במעיין חם, מה צריך יותר מזה?

״עמק האדים״ בתרגום פשוט, הוא נהר חם שזורם לו בהרים ליד העיירה Hveragerdi, האזור פעיל מאוד גיאותרמית, ולכן תחנת הכוח הגיאותרמית הגדולה באיסלנד יושבת בצידו השני של ההר ומפיקה אנרגיה חשמלית מהמים הרותחים לכל רייקיאוויק. לפני ההגעה בכיכר הכניסה לעיר ישנו מרכז מסחרי קטן ובו מאפיה, ממליצים מאוד לעצור ולהצטייד בכריך טוב ומיץ תפוזים טרי כך שתוכלו להתפנק ולאכול במים!

הליכה קצרה של שעה אחת בלבד תביא אתכם אל הנהר החם בעמק המעשן. יש שני שבילים שמובילים אל הרחצה בנהר החם, השביל הארוך אורך 3.5 ק״מ לכל כיוון ותחילתו היא בבית הקפה הסמוך לחניה, והשביל הקצר יותר אורך כ-1.5 ק״מ לכל כיוון, אך ההגעה לתחילת המסלול אפשרית רק לרכבי שטח (גם קטנים) היות ובכביש העפר המוביל לתחילת המסלול דיי משובש ובדרך כלל מסלול זה נגיש רק בקיץ.

חשוב לדעת !

  1. כשתתקרבו לקטע של המעיינות החמים של Reykjadalur שבטוח לרחצה, תעברו על גשר. משני צידי הגשר יש שפע של חורים ושקעים באדמה המבעבעים במים רותחים ובוץ. המים מרתקים לצפייה, אבל מה שלא תעשו, אל תיגעו בהם!
  2. יש מעט מאוד פרטיות להחלפת בגדים בנהר במעיינות החמים של Reykjadalur, חלק הרחצה של הנהר מסודר ב״דק״ עץ ומחיצות עץ, המפצל כל פלטפורמה ל-4 חלקים. אין שירותים או חדרי הלבשה מסודרים, חדר השירותים הזמין היחיד הוא זה שבתחילת השביל (הארוך). אם יורד גשם, אתם תרטבו, וכך גם הבגדים שהשארתם בעת כניסתכם למעיין. אם אתם צריכים יותר פרטיות תוכלו לבקש ממישהו להחזיק מגבת או להתעטף במגבת בזמן ההחלפה. בסופו של דבר, לאף אחד לא באמת אכפת שאתם מתפשטים בחוץ. עבור האיסלנדים, זה נורמלי לחלוטין.
  3. חשוב מאוד לבדוק את מזג האוויר לפני היציאה לדרך, תחנת מזג האוויר הרלוונטית למזג האוויר במסלול זה היא תחנת המדידה ב-Hellisheidi (תחנת הכוח הגיאותרמית הגדולה באיסלנד, שממוקמת בצד השני של ההר), תוכלו לבדוק את מזג האוויר לפני היציאה כאן (התחנה עם הנקודה הירוקה). אם הרוחות הן מעל 8 אז עשוי להיות לכם מזג אוויר סוער מדי מכדי להגיע, אבל כל עוד מזג הרוחות הן מתחת ל-8 ומעלה, לרוב זה מזג אוויר מספיק טוב בכדי להגיע למעיינות החמים!

לקריאה נרחבת לחצו כאן

למסלול הארוך:

למסלול הקצר:

פונים כאן לכביש העפר:

חונים כאן:

היער הקסום - יער Heiðmörk

איסלנד עשירה בתצורות לבה, באבנים, במינרלים, במים ובנופים מגוונים ויפהיפיים אבל יערות הם לא הצד החזק שלה. לכן, יער היידמורק הוא פנינת טבע נדירה ויחסית לא מוכרת שנמצאת כ-15 דקות נסיעה מרייקיאוויק הבירה. היער, שמשתרע על כ-3,000 דונם, נחשב לשמורת טבע לאומית שאפשר למצוא בה גם פטריות, אוכמניות, אגמים, סוגים רבים של עצים והוא גם אחלה לוקיישן לצפייה באורות הצפון במרחק סביר מהעיר.

Heiðmörk הוקם כאזור שימור בשנת 1950, בעקבות מאמצי ייעור מחדש של האזור שיושב לראשונה בשנת 1949, ליד החווה Elliðvatn, הקרויה על שם האגם הסמוך בעל אותו שם.

בין 26 זני העצים שנמצאים במקום לבין 60 סוגי ציפורים, אפשר למצוא גם עשרות סוגי פטריות, ביניהן ״הפטריות מהאגדות״ האדומות עם הנקודות הלבנות, הנקראות ״Amanita muscaria״. אלו פטריות יפהיפיות אך רעילות ורצוי שלא לגעת בהן, בטח לא לאכול אותן. עם זאת, יש גם זנים רבים של פטריות שכן אפשר לקטוף ביער ולאכול.

למי מכם שאינם חובבים טרקים ארוכים ולא שואפים לעשות טיול אתגרי מדי באיסלנד, זה יכול להיות המקום בשבילכם לחוות את הטבע היפה של איסלנד מבלי לעבוד קשה מדי.

פטריות אדומות

Rauðhólar

שרידי מכתשי הרי געש בני אלפי שנים (5,200 ליתר דיוק). תוכלו לבקר במקום ולהתרשם מהצבעים האדומים העזים של תצורות הלבה הללו. במקור, אפשר היה לראות שם 80 מכתשים אבל חלקם נחצבו במלחמת העולם ה-2 ולקחו את החומרים מהם בכדי לסלול כבישים ולבנות את שדה התעופה, אולם כיום כל האזור הזה מוגן ואסור לחצוב בו. 

טיול בעקבות האמנות והגרפיטי ברייקיאוויק

את היום מתחילים על הרחוב הראשי – Laugavegur, הרחוב של החנויות, הברים והמסעדות הכי שוקקות בעיר. לאחר מכן ממשיכים בעקבות ציורי הקיר המעניינים של רייקיאוויק וההיסטוריה שלהם. אחרי זה תבקרו במוזיאון הפליאולוגי של איסלנד הוא כנראה המוזיאון היחיד בעולם המכיל אוסף של דגימות פאליות השייכות לכל סוגי היונקים השונים המצויים במדינה אחת.

לאחר מכן תמשיכו למוזיאון האורורה, אם אתם מגיעים בקיץ או אפילו בעונות הסתיו והאביב ולא זכיתם לראות את אורות הצפון המפורסמים, אז זו בהחלט החוויה בשבילכם, כדי לטעום מהחוויה של הזוהר הצפוני וללמוד על התופעה המופלאה הזו בתצוגה אינטרקטיבית לכל המשפחה. ולבסוף המוזיאון הלאומי של איסלנד וכנסיית הקהילה הלותרנית ברייקיאוויק.

מסלול הליכה באורך 7 קילומטרים בריקיאוויק בו תכירו ברגליים את האמנות האיסלנדית. תבקרו במוזיאונים, תכירו את התרבות המקומית ותעצרו במוזיאונים קטנים וחביבים.

לקריאה של המסלול ולניווט לחצו כאן

עמק Ellidaardalur

הליכה יפה בעמק Ellidaardalur הסמוך לרייקיאוויק: הוא הוכרז כאזור שימור עירוני בשל יופיו הטבעי,. הוא מכיל הרבה נקודות היסטוריות. בסמוך אליו עובר נהר האלידה. מפעל המים העירוני מנצל חלק משטח הזרימה שלו ומפחית אותה. אגם Ellidavatn, מהווה מאגר לתחנת כוח הידרואלקטרית. בעמק תמצאו לפחות 160 מיני פרחים. תוכלו למצוא שם גם 60 מיני ציפורים, ולפחות 31 מיני ציפורים מתרבות שם. 

נהר האלידה הוא בין נהרות הסלמון הטובים באיסלנד, ומקום דיג הסלמון הצפוני ביותר באירופה.

מוזיאונים ברייקיאוויק

מוזיאון הפנינה

מה שעד 1991 שימש כמכלי אחסון למים החמים של רייקיאוויק, נפתח כאולם של מיצגים שמתחלפים מדי כמה שנים, המיצגים העכשווים נהדרים למשפחות: בקומה הראשונה יש תצוגה על הטבע האיסלנדי, החיות המקומיות, גאולוגיה ואורות הצפון. בצד השני בנו מערת קרח די מרשימה (קפוא שם, כדאי להתלבש חם!), ובקומה העליונה יש תצפית מדהימה על רייקיאוויק. יש גם בית קפה וגלידריה, ובחודשי הקיץ, בדרך כלל מקימים בחוץ מתחם מתנפחים ענק שאפשר לבלות בו שעות עם הילדים! 

להזמנת כרטיסים לחצו כאן

 

המוזיאון הלאומי של איסלנד

נוסד ב- (תחזיקו חזק) 1863! במוזיאון העתיק והמיוחד הזה תוכלו ללמוד הרבה מאד על ההיסטוריה הויקינגית. תלמדו שם על הפולקלור, ההיסטוריה והתרבות האיסלנדית. הכלים שהשתמשו בהם, בתי הבוץ והעץ שהם התגוררו בהם במאות הקודמות, תנאי החיים הייחודיים וההתמודדות עם תנאי הקור החריגים במקום. התערוכה הראשית במוזיאון ״להקים מדינה״ מתמקדת בהתיישבות האיסלנדית מימי הגעת הויקינגים אל האי, התערוכה שופכת אור על המנהגים הקדומים, כיצד נבנו ומה הכילו הבתים הראשונים בהתיישבות, איך דאגו להישרדות האוכלוסיה ואיך צדו ובאיזה כלים את האוכל שלהם. 

חוויות נוספות ברייקיאוויק

Hallgrimskirkja Church

כנסיית Hallgrimskirkja יושבת בראש רחוב Skolavordustigur, רחוב הקניות המרכזי לאמנות ועיצוב בבירה. גובהו של הבניין האייקוני 74.5 מטר (240 רגל), ואם תטפסו לפסגת הכנסייה תוכלו לראות נוף פנורמי של רייקיאוויק ואפילו של קרחון סנאפלסיוקול ביום בהיר. העיצוב של הכנסייה המודרניסטית דומה לזרמי הלבה של הבזלת שנמצאו בנוף הטבעי של איסלנד, במיוחד עמודי הבזלת סביב מפל Svartifoss. האדריכל גודג’ון סמואלסון עיצב את הכנסייה בשנת 1937. סמואלסון השתמש לעתים קרובות בטבע האיסלנדי כמקור השראה. 

מול הכנסייה הגדולה ביותר באיסלנד נמצא פסל של הוויקינג האיסלנדי לייף איריקסון. הוא היה האירופאי הראשון שדרך ביבשת צפון אמריקה בסביבות שנת 1,000 לספירה. בסאגות האיסלנדיות נטען שליפור מצא את צפון אמריקה 500 שנה לפני כריסטופר קולומבוס. הפסל המרשים היה מתנת ארצות הברית במלאת 1,000 שנה לייסוד הפרלמנט של האלטינג ב-1930.

Gufunes – גן שעשועים ופארק לילדים 

פארק הילדים שבגופונס הוא המקום המושלם למשפחות. יש שם אזור מנגלים ושולחנות פיקניק מקורים, גן שעשועים גדול עם מגלשות וחבלים וארגז חול עם מתקן לשאיבה והובלת מים. ביום שמש – תוכלו ליהנות ממגרשי כדורעף חופים שנמצאים בסמוך למקום ובנוסף, יש טרמפולינה ענקית שממוקמת בסמוך למקום, חשוב לשים לב שאסור לעלות עליה עם נעליים כי הן עשויות לקרוע אותה.

 

שייט לוויתנים מרייקיאוויק 

איסלנד הפכה לאחד מיעדי הצפייה בלוויתנים המובילים באירופה, הודות ללוייתנים הרבים שמגיעים לשהות במימיה, הנמל של רייקיאוויק הוא מיקום נוח במיוחד לצאת ממנו לשיט לוויתנים. צפייה בלוויתנים במרחב בו הם חיים, גדלנים ומגדלים את צאצאיהם היא חוויה מדהימה. זו פעילות של כ-3 שעות בסך הכל. 

להזמנת שיט בסירה הגדולה (פחות מתאים למי שסובלים מבחילות) לחצו כאן

להזמנת שיט בסירה הקטנה (פחות מתאים למי שסובלים מכאבי גב או מחלות לב, מגיל 10+) לחצו כאן

אגם Tjörnin

האגם הקסום שבמרכז רייקיאוויק, בו תמצאו ברבורים, ברווזים, שחפים ועוד מיני ציפורים שפוקדות את האגם.

״לעוף״ מעל איסלנד

מתקן מדליק שמדמה תעופה מעל האתרים הכי שווים ויפים באיסלנד. 

להזמנת כרטיסים לחצו כאן

ארוחת ערב ברייקיאוויק

Fish marketמסעדת הדגים ומאכלי הים האהובה עלינו באיסלנד, הצבעים והמרקמים השונים משחקים תפקיד מרכזי, ושם תוכלו למצוא למנה ראשונה שרימפס בטמפורה אדומה בצורת אלמוגים, סושי מצוין וגלידת הר געש בתוספת מגש פירות מפנק לקינוח. אנחנו ממליצים על ה-Happy Hour של הסושי בין 17:30 ל-18:30 בין שני לחמישי. אנחנו גם מאוד אוהבים את תפריט הטעימות, הוא מפנק במיוחד, ותצאו שבעים ומרוצים.

Borg29 mathöll – מקבץ מסעדות ממש טוב, תוכלו למצוא פה הכל, החל מסושי, פיצות, המבורגר, פסטות, מקסיקני ועוד.

מלון Edition – המלון היחיד בריקיאוויק שנחשב ל- 5 כוכבים, המלון שייך לקבוצת המלונות Marriott והארוחות שם הן של השפים הטובים ביותר באיסלנד. 

O Sushi – הסושי המסתובב של רייקיאוויק, מבחר של צלחות סושי שמגיעות עד אליכם על סרט נע, האופציה הקלילה, המהירה והזולה (יחסית) של רייקיאוויק. 

להמלצות נוספות לחצו כאן

לינה בריקיאוויק

מלון Edition – המלון היחיד בריקיאוויק שנחשב ל- 5 כוכבים, המלון שייך לקבוצת המלונות Marriott, שנפתח השנה (2021) לראשונה. עיצוב חדשני, מיטות קינג סייז, ממוקם ממש ליד Harpa במרכז העיר, והאוכל הכי טוב מהמלונות בעיר, עם זאת מדובר במלון יקר במיוחד. 

Tower Suits – מלון סוויטות יוקרתי, במיקום מעולה, עם הנוף הכי יפה ברייקיאוויק. אפשר גם להיכנס עצמאית באמצעות הורדת אפליקציה ולעלות ישר לקומה ה-20 מבלי לפגוש אף פקיד קבלה.

Apotek Hotel – מלון אפוטק במרכז העיר נמצא במיקום מצוין, המחירים נוחים והבונוס הגדול הוא מסעדת אפוטק המצוינת הצמודה אליו.

Reykjavik4you – דירות סטודיו, דירות של חדר ושני חדרים, יכולות להתאים מאד למשפחות עם ילדים גדולים יותר, במיקום מצוין במרכז העיר.

Hotel Orkin – מלון שיש בו גם אופציות לחדרים נוספים עבור משפחות והוא נחשב יחסית זול אבל במיקום טוב.

Hotel borg – מיקום מרכזי מאד, חדרים יפים, נקיים וארוחת בוקר טעימה.  

Hotel Sand –  מיקום מרכזי מאד על הרחוב הראשי של ריקייאוויק, חדרים יפים, נקיים וארוחת בוקר טעימה ובית קפה נהדר עם עוגות מצוינות מתחת למלון.

Reykjavik campsite – אתר הקמפינג היחיד ברייקיאוויק נמצא בלוגארדלור, כ -3 ק”מ ממרכז העיר. אתר הקמפינג נמצא ליד בריכת השחייה הציבורית Laugardalslaug ובמרחק הליכה מהפארק המשפחתי וגן החיות.

למלונות נוספים באזור זה

אולי יעניין אותך:

כלב ים באיסלנד
דרום איסלנד
נמרוד רון

כלבי הים באיסלנד

איסלנד היא ללא ספק אחת המדינות עם הטבע העוצמתי והמרשים ביותר בעולם, מה שמתבטא במגוון רחב של דרכים והיבטים. בין הרים צבעוניים, תופעות גיאוטרמיות, חופים מיוחדים ופיורדים, לא קשה להבין מה מושך כל כך הרבה מטיילים לאיסלנד בכל שנה. ומעבר לכך, בין כל הנופים המרשימים, אחד האספקטים המיוחדים ביותר הינו חיות הבר הייחודיות שניתן לראות במקומות רבים באיסלנד. בכתבה זו, ניתן לכם את כל המידע הרלבנטי על כלבי ים באיסלנד, אחת החיות המיוחדות והחמודות שניתן לראות במהלך הביקור במדינה.

קרא עוד »
מערת הקרח into the glacier
חצי האי סנייפלסנס
נמרוד רון

Into The Glacier

היכנסו ללב הקרחון במערת הקרח Langjökull. הליכה בתוך הקרחון השני בגודלו באיסלנד היא באמת הזדמנות של פעם בחיים וחוויה שאסור לכם לפספס.

קרא עוד »

ברוך שובך!

התוכן המבוקש חשוף למשתמשים אשר רכשו את חבילת 10 ימי טיול שלנו