יום טיול נוסף – איי ווסטמן

איי ווסטמן, איים געשיים שנולדו מלבה, אחד המקומות הפופולריים ביותר לצפייה בפאפינים. שיט מערות שנוצרו מלבה של הרי געש קדומים וביקור במכתש הר הגעש שכמעט החריב את האי
puffin

מעבורת לאיי ווסטמן

טיול זה מומלץ בין אמצע מאי לאמצע ספטמבר.

איי ווסטמן הם קבוצה של כ-15 איים של לבה געשית שפרצה מתוך הרי געש הנמצאים במי האוקיינוס. האי המיושב היחיד בין האיים הללו הוא האי היימאי – Heimaey – שגודלו כ-13 קילומטר רבוע בלבד. לפי ההיסטוריה האיסלנדית, האיים יושבו לראשונה בידי עבדים איריים פורעי חוק. ב-1973 התפרץ באי הר הגעש אלדפל, שכמעט החריב את האי, התושבים גילו תושייה רבה והצליחו באמצעות צינורות מים להסיט את כיוון הלבה כך שלא תחסום את הנמל, הם ברחו באמצעות הספינות שלהם מהאי ושבו אליו אחרי שהר הגעש חדל להתפרץ. 

מעבורת לאיי ווסטמן: המעבורת לכיוון איי ווסטמן תצא מ-Landeyjahöfn וצריך לרדת ב-Vestmanneyjar, כשאתם מזמינים את המעבורת. תוכלו לבחור האם לעלות למעבורת עם או בלי הרכב שלכם. אנחנו ממליצים לעלות עם הרכב כי היצע המוניות באי מצוצמם למדי. 

שימו לב שפסטיבל איי ווסטמן מתרחש בין ה5-7 לאוגוסט ובתקופה הזו מומלץ להזמין את הפעילויות/מעבורת וכל מה שקשור בהגעה והשהיה באי מראש.

כאן ניתון להזמין את המעבורת.

ממליצים להזמין יציאה ל: 10:45 חזרה ל: 19:30. 

השיט במעבורת אורך כ- 40 דקות, למי שסובלים ממחלת ים – כדאי להצטייד בתרופות.

סלע הפיל באיי ווסטמן

הר הגעש Eldfelll

עכשיו כשאתם יודעים יותר על ההתפרצות, הקדישו את הזמן לטיול קצר בקושי בינוני (כ- 30 דקות בעלייה) למכתש הגעשי אלדפל. מקור ההתפרצות ההרסנית ששיתקה את האי, תוכלו להתרשם מהמכתש ולראות נופים עוצרי נשימה של כל האיים.

Heimaklettur

אם אתם מחפשים אחר הטיול המאתגר ביותר באי, חפשו את הנקודה הגבוהה ביותר באיי ווסטמן – Heimaklettur, טרק קשה אך מתגמל להפליא שמתחיל בקצה הצפוני-מערבי של הנמל. היצמדו לשביל ועקבו אחר כל שילוט באזור.  (כרוך גם בטיפוסי חבלים ולא מתאים למי שסובל מפחד גבהים).

מסעדה ומוזיאון הר הגעש

אנחנו ממליצים לאכול ארחת צהריים במסעדת GOTT, חשוב להזמין מקום מראש. לחלופין, בופה נחמד מאד במסעדת Tanginn

משם ממשיכים למוזיאון Eldheimar Museum  – האי היימאיי, האי שהפך להיות ל-“פומפיי של הצפון”, כמעט נהרס על ידי התפרצות געשית בשנת 1973. תוכלו ללמוד הכל על האופן שבו ההתפרצות הרסה מאות בתים, נמשכה חודשים והובילה לכך שפינו את כל האי מתושביו. 

Storhofdi Puffin Lookout

איי ווסטמן הם ארכיפלג של 15 איים. שנוצר על ידי הרי געש לפני כ- 11,000 שנה, למעט סורצ’י, Heimaey הוא האי המיושב היחיד. איי ווסטמן הם המקום האידיאלי לפגוש בו פאפינים בעונה (יוני-אוגוסט). 

אחד המקומות הטובים ביותר לראות פאפינים באיסלנד הוא ב- Stórhöfði, הנקודה הדרומית ביותר באי היימאיי וגם המקום שנחשב הכי סוער באירופה. 

Puffin close up

ארוחת ערב ב: Slippurinn

מסעדה משפחתית שתמצאו בה אוכל טוב ומקומי, היא נפתחת מתחילת מאי עד סוף ספטמבר. 

פתוחה מרביעי עד ראשון.

פעילויות לשילוב במהלך היום

מתחילים את היום בשיט בסירת Rib מהירה – זהו הסיור הפופולרי ביותר באיי ווסטמן, הפלגה של 60 דקות בין האיים השונים בסירת RIB מהירה. במהלך טיול זה תוכלו לראות את האיים הקטנים סביב ווסטמן, תבקרו בסלע בצורת פיל ענק, תפגשו חיות בר, תיכנסו למערות לבה שנוצרו על הים ותלמדו על ההיסטוריה של איי ווסטמן מהמדריכים שלכם. 

אם יתמזל מזלכם, תראו גם כמה לווייתנים וכלבי ים. 

  • להזמנת השייט – 12:00 זו תהיה הפעילות הראשונה שלכם באי ולאחר מכן תמשיכו להר הגעש Eldfell. 

נקודת המפגש לשייט – יש לוודא את נקודת המפגש הסופית הכתובה על הכרטיס. בדרך כלל מדובר באותו הנמל שבו תרדו מהמעבורת.

שייט מהיר באיי ווסטמן

ביקור במרכז של sea life trust באיי ווסטמן, הצלה ושימור לוויתני הבלוגה:

את הפעילות הזו ניתן לשלב לכל אורך היום. אין צורך להזמין כרטיסים מראש. 

תוכלו לראות שני לוויתני בלוגה – Little grey ו-LIttle white, שניצלו מתצוגה בפארק המים של שנחאי, סין. השניים הובלו לאיסלנד בדרך ארוכה שכללה טיסה, נסיעה ושיט, עד שהגיעו למרכז. שתי הלוויתנות ממין נקבה שוחות להן במפרץ הטבעי שהינו חלק מהמרכז, וכחלק מהביקור במקום, תוכלו להגיע אל גדות המפרץ ולחזות ביונק המרשים. בנוסף, תוכלו לרכוש כרטיס משולב לביקור במרכז, עם סיור מודרך של שעה, שכולל שיט במפרץ וביקור באי הסמוך, בו יש מושבה גדולה של פאפינים

מעבר לשימור שני הלווייתנים, המקום גם דואג לטיפול בפאפינים, ציפור הים החמודה שכה מזוהה עם איסלנד. במרכז יש 9 פאפינים שהינם תושבים קבועים, אשר מסיבות כמו בעיות ראייה, פציעות והתרגלות לבני אדם, אינם יכולים לחזור אל החיים בטבע. בנוסף, המרכז מטפל ומחזיר לטבע פאפינים רבים נוספים, אשר סובלים מבעיות בריאותיות שונות. 

כמו כן, במהלך הביקור במרכז תוכלו ליהנות מאקווריום ברמה גבוהה, עם חיות ים מקומיות. בשל מטרות השיקום של המרכז, הוא פועל ללא מטרות רווח, כך שכל ההכנסות שלו הולכות ישירות אל ההשקעה במקום ועבור הטיפול בחיות הנדירות. 

לוויתן בלוגה במרכז להצלת ושימור לוויתני בלוגה ופאפינים

לינה באזור Hella

Farmer Guesthouse – המקום למי שרוצה ללון בחווה אותנטית באיסלנד ולהציץ לחיי הכפריים באי. 

Loa’s Nest – מלון בסיסי, במחיר נוחים. 

Landhotel – מלון מצוין, חדרים נעימים, נקיים ומסודרים. 

Ranga Hotel – מלון יפהיפיה, שנחשב לאחד המלונות היוקרתיים והטובים ביותר באזור. 

Arhus camping – אתר קמפינג ובקתות. 

למלונות נוספים באזור זה

אולי יעניין אותך:

מפל סקוגאפוס
דרום איסלנד
מעיין יאני רון

טיול לחוף הדרומי והליכת קרחונים

טיול יום לחוף הדרומי של איסלנד והליכת קרחונים ב-Sólheimajökull – קרחון בית השמש האגדי.
בדרככם תבקרו את מפלי Seljalandsfoss ו-Skogafoss המלכותיים, תצפו בגלים אדירים על החוף השחור Reynisfjara ותחזרו לריקיאוויק עם סל חוויות מרהיבות.

קרא עוד »
מערת קטלה
דרום איסלנד
מעיין יאני רון

סיור למערת הקרח Katla

בקרו במערת הקרח הייחודית הזו מתחת להר הגעש קטלה. סעו בסופרג’יפ וחזו בשילוב עוצר הנשימה של אש וקרח בתוך אחת מתופעות הטבע הנדירות ביותר.

קרא עוד »
בריכת Djúpavogskörin
מזרח איסלנד
נמרוד רון

בריכת Djúpavogskörin

במקרים רבים, הפופולריות של אתרי התיירות באיסלנד נמדדים על פי הנגישות שלהם והקרבה שלהם אל הדרכים הראשיות במדינה. עם זאת, בשל כמות האתרים הגדולה שתוכלו למצוא במדינה, לעתים יהיו גם כאלה אשר יחמקו מעיני מרבית התיירים, מה שמאפשר למטיילים אשר תכננו את הטיול היטב לבקר במקומות נפלאים ונגישים, עם כמות מטיילים קטנה מאוד מסביבם. אחד המקומות הללו הוא המעיין החם Djúpavogskörin, שנמצא בדרום-מזרח איסלנד.

קרא עוד »

ברוך שובך!

התוכן המבוקש חשוף למשתמשים אשר רכשו את חבילת 10 ימי טיול שלנו