מהו משך החופשה האידיאלי באיסלנד?

חודש זה יותר מדי זמן באיסלנד? שבוע זה פחות מדי זמן? אז התשובה, בעינינו, היא שאף פעם לא יהיה לכם מספיק זמן באיסלנד, תמיד אפשר לראות ולחוות עוד.
סלעי ההד בצפון איסלנד

כמה ימים צריך לחופשה באיסלנד?

אחת השאלות ששואלים אותנו הכי הרבה פעמים היא שאלת הזמן: האם שבועיים זה מספיק זמן בשביל לתכנן טיול באיסלנד? שבוע זה פחות מדי זמן? אז התשובה, בעינינו, היא שאף פעם לא יהיה לכם מספיק זמן באיסלנד, תמיד אפשר לראות ולחוות עוד!

אבל אם תרצו להספיק את המיטב של איסלנד ובהנחה שיש לכם מחויבויות שאתם צריכים הנה מספר כללי מפתח לתכנון נבון של טיול לאיסלנד:

במהלך החורף, או בכל עונה אחרת לזמן מוגבל: ניתן להסתפק בטיול מרכזי מרייקיאוויק ו/או מאזור החוף הדרומי של איסלנד, במשך 5 ימים או שבוע.

למי שרוצה להקיף את האי דרך כביש הטבעת: הזמן המינימלי המומלץ הוא 9 ימים, אך המומלץ הוא 11-12 ימים מלאים.

למי שרוצה לסובב את האי ולבקר גם באזור הפיורדים המערביים: הזמן המינימלי הוא 14 ימים, אך הזמן המומלץ הוא 15-16 ימים מלאים.

למי שרוצה להקיף את האי ולהתמקד בטיולי שטח: הזמן המינימלי הוא 10-11 ימים, אך הזמן המומלץ הוא 13-14 ימים בכדי לאפשר מספיק זמן למספר כניסות עומק ולבקר באזורי המרכז ההררי.

שימו לב, זוהי חלוקה כללית וישנם גורמים נוספים המשפיעים עליה, כגון הקצב האישי שלכם כמטיילים, כמה פעמים תרצו לבקר באזורים ההרריים של האי ועוד.

Raudholar

אחרי שתחזרו לאזור רייקיאוויק, תוכלו לעשות את מעגל הזהב המפורסם (מפלי גולפוס, פארק תינגווליר וגייזיר), לחוות גם קצת את רייקיאוויק ושיא השיאים – לבקר בהר הגעש המתפרץ. עם זאת, אם אתם מתכננים לעשות טרקים של מספר ימים כמו Landmannalaugar – יתכן שתרצו לפרוס את הטיול לקצת יותר מ-12 ימים. 

יש כמובן משתנים נוספים שכדאי לקחת בחשבון בבחירה של אורך הטיול. קחו בחשבון את המגבלות שלכם: אם אתם מתכננים טיול באיסלנד עם ילדים שלא אוהבים נסיעות ארוכות – כדאי לחתוך את הטיול למקטעים קטנים יותר של נסיעה. אם אתם מוגבלים בתקציב: תסתפקו בשבוע או פחות ותעשו רק טיולי יום מרייקיאוויק, אם אתם נוסעים בעיקר כדי לראות את הר הגעש, אז כנראה שכמה ימים יספיקו לשם כך (רק קחו בחשבון שלא בכל יום אפשר להגיע להר הגעש בגלל כיווני הרוחות ומצב הגזים באזור). 

כך או כך, בכל פרק זמן שתבחרו להיות כאן באיסלנד, אנחנו בטוחים שתיהנו!

אולי יעניין אותך:

מפל סקוגאפוס
דרום איסלנד
מעיין יאני רון

טיול לחוף הדרומי והליכת קרחונים

טיול יום לחוף הדרומי של איסלנד והליכת קרחונים ב-Sólheimajökull – קרחון בית השמש האגדי.
בדרככם תבקרו את מפלי Seljalandsfoss ו-Skogafoss המלכותיים, תצפו בגלים אדירים על החוף השחור Reynisfjara ותחזרו לריקיאוויק עם סל חוויות מרהיבות.

קרא עוד »
מפל הכבשה - Selvallafoss
חצי האי סנייפלסנס
נמרוד רון

מפל Selvallafoss

מפל Selvallafoss, שידוע בשם “מפל הכבשה”, הינו אחד מאוצרות הטבע החבויים בחצי האי סנייפלסנס, שנמצא במערב איסלנד. אמנם הוא לא יככב ברשימות של “יעדים שאסור

קרא עוד »
רכיבה על סוסים איסלנדים
בעלי חיים
נמרוד רון

סוס איסלנדי

אילו תכונות גורמות לסוס האיסלנדי להיות כל כך אהוב? עד כמה סוסים איסלנדיים שונים מגזעים אחרים? איפה רוכבים על סוסים באיסלנד? האם צריך לקרוא לזה פוני איסלנדי במקום סוס? המשיכו לקרוא כדי לגלות כל מה שאי פעם רצית לדעת על בעל החיים המפואר הזה, מההיסטוריה שלו מאז עידן ההתיישבות, ועד למשמעותו ומעמדה באיסלנד כיום

קרא עוד »

ברוך שובך!