מזג האוויר באיסלנד

מהו הזמן הטוב ביותר לביקור באיסלנד? מה מזג האוויר בעונות השונות באיסלנד? מתי אפשר לראות את הזוהר הצפוני?
מפל Godafoss

מזג האויור באיסלנד הוא ייחודי לאורך כל ימות השנה, הוא כולל חורף מתון וקיץ קריר. אור יום אינסופי בקיץ עם תצפיות על פאפינים, ועד צפייה באורות הצפון וביקור במערות קרח בימי החורף החשוכים, לכל עונה חוויות בלתי נשכחות משלה.

גלו את איסלנד: מזג אוויר

איסלנד היא לא מקום קשוח כפי שהוא יכול להיות. הקרבה של איסלנד לחוג הארקטי מתרככת על ידי קצה הזנב של זרם הגולף, שזורם דרך האוקיינוס ​​האטלנטי ומביא חום מהאזורים הטרופיים. זו הסיבה לכך שחלקים גדולים מאיסלנד מפשירים בכל קיץ, לצערנו גם הקרחונים. השילוב של האדמה הגעשית והמבעבעת והקור הארקטי מייצרים סביבה מרהיבה לטיול. בין קרחונים, הרי געש, אדמה מבעבעת, מעיינות חמים, והרי מינרלים צבעוניים, איסלנד היא ללא ספק אחד המקומות הקסומים ביותר לביקור.

השאלה הפופולרית ביותר היא ‘מתי הזמן הטוב ביותר לבקר באיסלנד?’ קצת קשה לענות עליה כי איסלנד מגוונת כל כך בטבע ובבעלי החיים ומזג האוויר שלה כל כך בלתי צפוי. לכל זמן בשנה יש את היתרונות והחסרונות שלו ונפרט אותם כאן במאמר. 

בעוד שהעונות ומזג האוויר באיסלנד משתנים באופן משמעותי לאורך כל השנה, איסלנד היא תמיד אחת המדינות המלהיבות ביותר לאוהבי טבע. ממנו אפשר להנות במשך כל 12 חודשי השנה. מזג האוויר באיסלנד בקיץ מיוחד בזכות שמש חצות והעובדה שאפשר לטייל בכל שעות היממה ומזג האוויר באיסלנד בחורף יביא את הזוהר הצפוני המדהים; האביב והסתיו מביאים את כל מה שביניהם.

חוויות הזמינות בדצמבר (כמו הזוהר הצפוני) לא תמיד זמינות ביוני, ולהיפך. בחודש יוני באיסלנד תוכלו  לפגוש את הפאפינים (תוכי הים הארקטי המפורסם שמגיע לקנן באיסלנד בחודש מאי), וליהנות מטמפרטורות חמות יותר ומכניסה למרכז ההררי של איסלנד, שפתוח בין אמצע יוני לסוף אוגוסט (לעתים עד ספטמבר).

מזג האוויר באיסלנד בדצמבר לעומת זאת מאפשר את המפגש המרהיב עם אורות הצפון, סיורים במערות קרח, הליכת קרחונים, חגיגות סילבסטר ואורות צבעוניים שמקשטים את כל העצים והמרפסות באי לקראת דצמבר והכריסמס. 

מזג האוויר באיסלנד

מזג האוויר באיסלנד משתנה כל הזמן. יש ביטוי שגור באיסלנד: ‘אם אתם לא אוהבים את מזג האוויר, חכו חמש דקות’ זאת כיוון שמזג האוויר משתנה כל הזמן, ביממה אחת יכולות להופיע 4 עונות. מה שבטוח, לא חם באיסלנד – גם בעונות הקיץ. כך שאם אתם מעוניינים לברוח מהחום הישראלי בחודשי הקיץ – אין מקום יותר טוב להתרענן בו מאשר איסלנד. בתקופת הקיץ (יוני-אוגוסט) אפשר לצפות למינימום של כ-7-9 מעלות ולמקסימום של כ-14-15 מעלות.

ולמרות שהיא לא מדינה חמה, איסלנד נהנית מאקלים מתון בהרבה מהממוצע באזור הארקטי, הודות  ל-”זרם הגולף” הזורם לאורך מערב ודרום איסלנד, ומביא איתו זרם חמים מהקאריביים, שהופך את החורף האיסלנדי לפחות קר מהחורף של המדינות הנורדיות. סיבה נוספת לחמימות (היחסית) בחורף באיסלנד היא שאיסלנד ממוקמת על אחד המקומות החמים של כדור הארץ. איסלנד היא מדינה עם פעילות גיאותרמית מדהימה. היא מלאה במעיינות חמים, גייזרים, בריכות בוץ, הרי געש ורעידות אדמה מדי פעם. האי הוא אחד המקומות הבודדים בעולם בהם ניתן לראות שני לוחות טקטוניים נפגשים על פני כדור הארץ, מכיוון שהם בדרך כלל נפגשים מתחת לפני הים.

איסלנד מתחלקת לשניים על ידי הלוחות היורו-אסיות והאמריקאיות. הפער עובר ישירות באמצע הארץ והוא נראה מאוד בפארק הלאומי תינגווליר, שם תוכלו אפילו לצלול או לשנרקל בין שתי היבשות.

בעוד כמה מיליארדי שנים, התנועות הטקטוניות הללו יפצלו את איסלנד לשניים.אל תיבהלו מהפעילות הגעשית או רעידות אדמה. רעידות האדמה הן קלות והרי הגעש לא מתפרצים בבת אחת אלא ״מזהירים״ אותנו לפני כן.

בנוסף, אנחנו ממליצים להוריד את אפליקיציית Vedur לתחזית מזג האוויר ולהתעדכן בה מדי יום.

הכל על איסלנד

מזג האוויר באיסלנד בקיץ

האם יש משהו קסום ומדהים יותר מטיול באיסלנד בקיץ? האי הקסום בשיאו, יש כל כך הרבה מה לעשות ולראות.

טמפרטורת הקיץ
אז הדבר הראשון שצריך לשים לב אליו הוא שהקיץ האיסלנדי זה יוני-אוגוסט, זהו חלון קצר. הטמפרטורות בתקופה זו של השנה נעות בין 8-18 מעלות וזה נחשב הזמן האופטימלי לטיול באי. מזג אוויר בקיץ באיסלנד ביום ממוצע הוא 12 עד 15 מעלות צלסיוס. כך שצריך להשאיר את המכנסיים הקצרים בבית. אף על פי שטמפרטורה זו מרגישה חמה במיוחד אחרי החורף באיסלנד, רוב הסיכויים, במיוחד אם באים מישראל, שזה לא באמת ירגיש כמו קיץ, הוא ירגיש קצת כמו סתיו חורף ישראלי טיפוסי.

שעות היום

ביוני יש כ-21 שעות אור באיסלנד, כך שאם אתם מגיעים לטייל בתקופה הזו באי, מצד אחד תוכלו ליהנות מטיולי יום ארוכים במיוחד ולא למהר להגיע למלון לפני שעות החשיכה, מצד שני – יכול להיות שיהיה לכם קשה להירדם עם כל כך הרבה מאד אור, אז מומלץ מאד להצטייד בכיסויי עיניים. יוני הוא הזמן בו תוכלו לחוות את שמש חצות ואפילו לצאת לשיט לוויתנים בשעות הלילה, אחת החוויות המיוחדות! ביולי, מספר שעות האור ביממה יורד ל -19 שעות בערך. ואז באוגוסט באיסלנד יש כ-16 שעות אור. זה משתנה די מהר. עם זאת, גם באוגוסט מזג האוויר מאפשר מספיק זמן להנות ועדיין יש שעות אור רבות יותר מבישראל בתקופה הזו. 

 

יתרונות איסלנד בקיץ

זה די קל, זו רשימה ארוכה כי ברור שיש הרבה יתרונות למזג האוויר בקיץ באיסלנד. אז היתרון הראשון הוא שזה הזמן של שמש חצות או שעות היום הארוכות, הרבה זמן לטייל ולהנות מאיסלנד ללא הגבלה, מבלי לחשוש שלא תספיקו לראות את מפלי גודאפוס בשעות האור. יתרון ברור נוסף הוא שזה הזמן שבו איסלנד פורחת במלוא פריחתה, הנופים ירוקים ושופעים, הפרחים, העצים, השמש, הכל בשיא צבעו ויופיו. החל ממאי תוכלו לפגוש את הלופינים, הפרחים הסגולים שמכסים את איסלנד באביב ובקיץ. יתרון אחר הוא העובדה שהמרכז ההררי נפתח באמצע יוני עד סוף אוגוסט (לפעמים עד ספטמבר), וזהו הזמן המושלם לטייל באזורים הבתוליים הללו, שיד אדם לא נגעה בהם, שאפשר לראות בהם הרי ריוליט צבעוניים לצד קרחונים, קניוני ענק ועמקים מעלי אדים. וכמובן – אי אפשר לדבר על הקיץ בלי לציין את תוכי הים הארקטי, הפאפין, שמגיע לקנן באיסלנד באמצע מאי ועוזב אותה באמצע אוגוסט, אם תגיעו לאיסלנד בקיץ תוכלו לפגוש אותו, למשל בצוקי Dyrholey, באיי ווסטמן, או ב-Borgarfjörður eystri

הקיץ באיסלנד מתחיל בסוף מאי או בתחילת יוני ונמשך עד אוגוסט. זה הזמן הפופולרי ביותר לבקר באיסלנד. שמש חצות מופיעה, כלומר הימים ארוכים להפליא, ואנשים צוברים אנרגיה נוספת. הימים מתארכים ומתארכים עד ההיפוך, שקורה בסביבות ה -21 ביוני. לאחר ״שיזוף הקיץ״, הימים מתחילים להתקצר, אך רק בדקה או שתיים בכל יום. השקיעות הופכות לזריחות במופעי צבע מרהיבים שיכולים להימשך שעות.

איסלנד היא גן עדן לצלמים שרוצים ללכוד את הטבע במהלך ‘שעת הזהב’. ימים ארוכים אלה נוחים למטיילים; לעולם לא תלכו לאיבוד בחושך או שתצטרך להגיע ליעד לפני שהלילה יורד. 

רוב הסיורים זמינים במהלך הקיץ. תוכל להנות במיקומים רבים במהלך הימים הארוכים, כולל הרים, קרחונים, הרי געש ומפלים. הרוחות עלולה להפוך את ימי הקיץ והלילות לקרירים, שכן איסלנד היא מדינה סוערת מאוד.

שפע של אתרי קמפינג או פסטיבלי מוזיקה מתרחשים באיסלנד במהלך הקיץ, ואנשים רבים בוחרים לטייל ברחבי הארץ ולישון באוהלים. פסטיבלי מוזיקת הקיץ כוללים את פסטיבל Solstice Secret, פסטיבל Eistnaflug  ואירועים קטנים יותר גם כן. לקראת סוף יוני או תחילת יולי, חלק מכבישי המרכז ההררי נפתחים לאחר סגירתם בחורף.

החל מאמצע יוני, זו התקופה בה כבישי F נפתחים אחרי הפשרת השלגים. כבישי F הם כבישים אתגריים, שברובם מובילים אל פנים האי, אל הרמות ההרריות של איסלנד. הדרכים הללו הן בדרך כלל עוצרות נשימה ביופיין. תוכלו לנסוע לטיולים בעמק המפורסם של לנדמנלאוגר – שמורת ההרים הצבעוניים ולטרק Laugavegur  ומסלול הפמוורוודהאלס הפופולריים, למשל, אז יולי או תחילת אוגוסט הם הזמן הטוב ביותר עבורכם.

מזג האוויר באיסלנד באוגוסט

מזג האוויר באיסלנד באביב

בעוד האביב מגיע לאיסלנד בחודשים אפריל ומאי, האיסלנדים דווקא חוגגים את היום הראשון של הקיץ ביום חמישי הראשון אחרי ה -18 באפריל. זהו היום הראשון “הרשמי” של הקיץ וחג ציבורי. זה גם לא כל כך נדיר שיורד שלג ביום זה. למרות שזה נחשב ליום הקיץ הראשון, יהיה נכון יותר לומר שזהו יום האביב הראשון. באיסלנד יכול לפעמים לרדת שלג גם במהלך אפריל ומאי, אך באופן כללי, זה הזמן בו השלג מתחיל להפשיר בהרים, ומאפשר ללופינים להתחיל לפרוח. 

האביב הוא גם כאשר ציפורים נודדות, כמו מיני הפאפינים הפופולריים, מתחילות להופיע באיסלנד. הפאפינים הראשונים חוזרים במאי ונשארים עד ספטמבר. על ציפור אחרת, תלתן הזהב, נאמר שתביא עימה את האביב. אפשר לראות אותן מגיעות לקראת סוף מרץ. מזג האוויר האביבי ברייקיאוויק יכול להיות כל דבר, החל משלג וגשם, ועד לימי שמש בהירים. הטמפרטורה הממוצעת היא בין 0-10 מעלות. האביב יכול להיות רטוב למדי בחלק הדרומי של המדינה, אך יבש יותר (וקריר יותר) באזור הצפון, סביב אקוריירי. בתקופות האלו, אם יש שבוע שבו מזג האוויר יציב, תשמעו את האיסלנדים מתחילים להתלונן על ״מזג אוויר משעמם״. 

המרכז ההררי יכול להיות קר ב -10 מעלות צלזיוס יותר מקו החוף אך הוא סגור לתנועה במהלך האביב, מלבד אזור אחד, עמק האלים, אליו תוכלו להגיע רק בסיורי ג׳יפים מאורגנים. צבעי הטבע מתחילים לצוץ בתקופה הזו. הדשא עדיין לא גבוה במיוחד או ירוק, אבל צבעם של העלים על העצים מתחיל לחזור. פרחי האביב מתחילים לצאת מהגינות השונות. ואולי אפילו תראו כמה פרחי אביב פורחים על ענפי עצים.

באופן כללי, סוף החורף מרים את רוחם של אנשים, ויש התרגשות באוויר לקראת הקיץ שנמצא מעבר לפינה. האביב הוא זמן מצוין לתיירים להגיע לאיסלנד. עדיין אפשר לתפוס את הזוהר הצפוני, מזג האוויר מתון, ועונת השיא עדיין לא החלה, כך שיש פחות תיירים בסביבה והמחירים נמוכים יותר.

כמו כן, יהיה קל יותר למצוא מקומות לינה וזמינות. 

שמורת לנדמנלאוגר

מזג האוויר באיסלנד בסתיו

היתרון הגדול של חודשי הסתיו באיסלנד הוא היכולת ליהנות מאורות הצפון, מבלי שהחשיכה תעטוף אתכם בכל שעות היום. בעוד שבדצמבר יש 20 שעות חשיכה באיסלנד, מה שמקשה על היכולת לטייל וליהנות מכל מה שיש לאי המופלא הזה להציע, בספטמבר -נובמבר, אפשר עדיין ליהנות משעות אור רבות יותר (תוכלו לראות את פירוט שעות האור לפי חודשים בטבלה כאן מטה), לטייל וליהנות מסיכוי לשלג וסיכוי לאורות הצפון. יתרון גדול של התקופה הזו הוא הזמינות של מקומות הלינה באי והרכבים, והכל במחירים נמוכים יותר מאשר בשיאה של העונה בחודשי הקיץ. וגם היכולת להיות ספונטניים – בעוד שבשיא העונה צריך להזמין מקומות לינה ורכב לכל הפחות חצי שנה מראש, בתקופת ספטמבר-נובמבר אפשר להיות יותר ספונטניים ולהזמין בסמוך למועד החופשה שלכם ואפילו במהלכה. 

שאריות החום של הקיץ של איסלנד מחלחלים לימי ספטמבר, מה שאומר שהכבישים מחוץ לעיר עדיין יהיו פתוחים, מה שהופך אפילו את האזורים בעומק האי לנגישים. רוב אטרקציות הקיץ הפופולריות עדיין נגישות בספטמבר. עם זאת, חלקן עשויות להיסגר במהלך השבוע השני או השלישי של החודש, כך שתצטרכו להיערך בהתאם ולהתחיל את הטיול שלכם בפעילויות קיץ שנסגרות לקראת אמצע ספטמבר, כמו למשל המרכז ההררי. 

 

מזג האוויר באיסלנד בחורף

החורף באיסלנד הוא כאמור, מתון יותר מאשר במדינות אחרות באירופה, לפחות מבחינת ממוצע הטמפרטורות שנע סביב ה-0 מעלות. אבל, יש באיסלנד רוחות רבות וסופות עוצמתיות שפוקדות את האי. בנוסף, הכבישים עשויים להתמלא בשלג או בקרח, מה שעשוי להקשות על הנסיעות באי. לכן, אנחנו ממליצים בתקופת החורף לטייל במסגרת טיולים מאורגנים באיסלנד, שיוצאים מריקיאוויק, בקבוצות קטנות, עם מדריך מקומי דובר אנגלית. 

בצד החיובי של החורף, תוכלו ליהנות מחג המולד בדצמבר, מהנורות הצבעוניות שמקשטות את העצים, הבתים והמרפסות באי ומשוק חג המולד בעיירה Hafnarfjordur הסמוכה לריקיאוויק. תוכלו גם להחליק על הקרח באגם Tjörnin שנמצא במרכז העיר. מדי שנה ב-21 בדצמבר, מגדל Imagine Peace נדלק בטקס חגיגי ומאיר את שמי האי. המגדל הזה נמצא באי Videy הסמוך לריקיאוויק והוא נבנה ביוזמתה של יוקו אונו (שגם מגיעה לעתים לטקס הדלקתו) לזכרו של ג׳ון לנון. על המגדל כתוב ‘שלום’ ב-24 שפות (גם בעברית), ועמוד האור יכול להופיע עד ארבעה קילומטרים באוויר בלילות בהירים.

בינואר תוכלו ליהנות מתחילת השנה החדשה, מחגיגות הסילבסטר באיסלנד. האיסלנדים ייפגשו עם משפחה או חברים לארוחת ערב בשעות הערב, לאחר ארוחת הערב, בסביבות השעה 20:00 או 21:00 מתאספים המקומיים בחצרות הבתים או בפארקים לפגוש ולברך חברים ולירות זיקוקים. כן כן, האיסלנדים קונים זיקוקים בחנויות המקומיות ויורים אותם לאוויר בעצמם. 

האיסלנדים מוציאים סכום מדהים של כסף על זיקוקים מדי שנה (מאות מיליוני קרונות איסלנדיות), בין השאר בגלל שהם אובססיביים לגבי הפסטיבל של ערב השנה החדשה, אבל בעיקר בגלל שהם תומכים בצוותי החיפוש וההצלה האיסלנדים שנשענים על ההכנסה הזו שמבוססת על מכירות זיקוקים בכל שנה.

צוותי החיפוש וההצלה האיסלנדים מנוהלים על ידי מתנדבים, ולעתים קרובות הם עובדים בסביבות מסוכנות ובכל מיני מזג אוויר כדי לעזור לאנשים בכל רחבי הארץ שנמצאים בסכנה. רוב מכירות הזיקוקים הן בתמיכה של צוותי החיפוש וההצלה, אבל לא כולם – אז ודאו שאתם קונים את הזיקוקים שלכם מאחד מהם, כמו Flugbjörgunarsveitin או Landsbjörg.

למרות שלעיתים קרובות אנשים פשוט הולכים לפינת הרחוב הקרובה שלהם כדי לצלם את הזיקוקים, אז יש כמה מקומות פופולריים שבהם אנשים מתאספים כדי לצפות בתצוגה המרשימה.המקומות המומלצים לירי או צפייה בזיקוקים הם ליד כנסיית Hallgrímskirkja או Perlan. האזור מול כנסיית Hallgrímskirkja, המקיף את פסלו של לייף איריקסון פופולרי מאוד בקרב המקומיים והמטיילים, וממוקם בנוחות במרכז העיר ליד כל הברים..

נהיגה באיסלנד בחורף

מהו ממוצע הטמפרטורות באיסלנד?

למרות שמזג האוויר באיסלנד קריר, הוא עדיין מתון יותר ממה שניתן לצפות! מזג האוויר ברייקיאויק בימי הקיץ הוא כ-12 מעלות אך ביום חם במיוחד גם עשוי להגיע ל-20 מעלות, בחורף הוא נע בין 1-2 מעלות בממוצע אך בימים קרים במיוחד יכול גם להגיע למינוס 10 מעלות. אם כי זה אירועי יחסית נדיר. כשיש שמש באיסלנד, אתם תרגישו את הקרינה שלה בעוצמה קרובה וחזקה יותר מאשר בישראל. 

רייקיאוויק, בירתה של איסלנד, נמצאת בחלק הדרום -מערבי של המדינה והיא יחסית קרירה יותר משאר האי בקיץ אך נעימה יותר בחורף. בעוד שבפיורדים המזרחיים ובצפון האי יכולות להיות סופות שלגים עזות, בריקיאוויק זה אירוע נדיר יותר. זה נכון גם לגבי מזג האוויר בקיץ – בעוד בפיורדים המזרחיים הוא יכול לטפס גם ל-25 מעלות, בריקיאוויק בדרך כלל הטמפרטורות לא חוצות את ה-15 מעלות.  

העיירה הגדולה ביותר בצפון איסלנד, אקוריירי, נהנית לרוב מימים חמים יותר במהלך הקיץ אך ימים קרים יותר בחורף ועם כמויות שלגים גדולות ועקביות. במהלך טיול לאיסלנד בחורף, העיירה איספיורדור שבפיורדים המערביים האיסלנדיים, יכולה לפעמים להיות בלתי נגישה בגלל שלג כבד, יש שם רוחות עזות יותר והטיול שם בתקופה כזו הוא לא מומלץ.

טיול באיסלנד באוגוסט יכול להיות חמים, אך לא תסבלו משרב כמו בישראל. הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנרשמה באיסלנד הייתה 30.5 מעלות בשנת 1939, במזרח המדינה.

ממוצע הטמפרטורות באיסלנד (רייקיאוויק) לפי חודש

חודש

מינימום 

מקסימום

ממוצע 

ינואר

-2.2

3.4

0.6

פברואר

-2.4

3.4

0.5

מרץ

-1.8

4.2

1.2

אפריל

0.8

7

3.9

מאי

3.8

10.1

6.9

יוני

7.1

13.1

10.1

יולי

9.1

14.9

12

אוגוסט

8.6

14.2

11.4

ספטמבר

6

11.5

8.8

אוקטובר

2.3

7.7

5

נובמבר

-0.5

4.9

2.2

דצמבר

-2

3.6

0.8

שנתי

2.4

8.2

5.3

שעות הזריחה והחשיכה באיסלנד

1 בינואר

11:19 / 15:42

11:33 / 14:58

1 בפברואר

10:09 / 17:13

10:07 / 16:45

1 במרץ

08:33 / 18:47

08:22 / 18:28

1 באפריל

06:44 / 20:20

06:25 / 20:08

1 במאי

04:58 / 21:53

04:30 / 21:50

1 ביוני

03:21 / 23:31

02:32 / 23:31

21 ביוני (Summer Solstic)

02:55 / 00:03

01:29 / 00:58

1 ביולי

03:06 / 23:55

02:00 / 00:32

1 באוגוסט

04:35 / 22:29

04:03 / 22:30

1 בספטמבר

06:11 / 20:41

05:50 / 20:32

1 באוקטובר

07:37 / 18:55

07:24 / 18:38

1 בנובמבר

09:12 / 17:09

09:07 / 16:43

1 בדצמבר

10:47 / 15:46

10:55 / 15:07

שאלות נפוצות

במהלך הקיץ, איסלנד חווה ימים ארוכים במיוחד סביב היום הארוך בשנה ב20 ביוני, עם כמעט 24 שעות של אור יום. תופעה זו, המכונה שמש חצות, מציעה אור יום ארוך לחקר נופיה של איסלנד.

בחורף, בסביבות היום הקצר בשנה שמגיע לקראת סוף דצמבר, שעות האור באיסלנד מוגבלות מאוד, לרוב רק 4-5 שעות ביום. הימים הקצרים תורמים לאווירה חורפית ייחודית, עם תקופות ממושכות של דמדומים.

אולי יעניין אותך:

מזחלות כלבים באיסלנד
מזחלות כלבים
נמרוד רון

מזחלות כלבים

הרגישו את העוצמה, ההתרגשות והאנרגיה של כלבי המזחלות המדהימים כשהם רתומים לנסיעה ומושכים אתכם לאורך הטונדרה האיסלנדית.

קרא עוד »
כנסיית Skalholt
מעגל הזהב
מעיין יאני רון

כנסיית Skalholt

כבר מאות רבות של שנים, כנסיית Skalholt היא אחד המקומות ההיסטוריים והתרבותיים החשובים ביותר באיסלנד. עם ארכיטקטורה מרהיבה, סיפורים היסטוריים מרתקים, והופעות חיות משובחות בתקופת הקיץ, Skalholt היא אתר נפלא לביקור עבור מי שמחפשים אתר היסטורי ותרבותי ייחודי.

קרא עוד »

ברוך שובך!

רוצים לקבל את העדכונים הכי חמים לקראת הטיול שלכם באיסלנד?

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק לקבלת עדכונים בזמן אמת על אורות צפון, הרי הגעש, מזג האוויר, טיולים מומלצים וחסימות כבשים!

30% הנחה על תכנית הטיול הקלאסית לאיסלנד עד סוף החודש!

השתמשו בקוד הקופון: fb30off