כל מה שחשוב לדעת לפני הנסיעה!

המלצות ביגוד וציוד, אפליקציות שכדאי להוריד, המלצות להתנהלות בכבישים ועוד
שמורת לנדמנלאוגר

שלום וברוכים הבאים לחוויה האיסלנדית שלכם, אפשר כבר להתחיל להתרגש – אתם בדרך לארץ האש והקרח!

עקבו אחר ההמלצות שלנו והן יחסכו לכם זמן, כאב כיס, כאב לב ויעצימו את ההנאה מהאי המופלא!

חשוב לקרוא את הפרטים הקטנים, בין אם מדובר באפליקציות מומלצות, טיפים להשכרת רכב, לבוש וציוד, מצב הכבישים, ניווט וחבילת גלישה ועוד. 

מוזמנים לבקר גם בקבוצת הפייסבוק שלנו, שם אנחנו משתפים בטיפים שימושיים נוספים.

ועכשיו, לעיקרי המידע החיוני שאתם חייבים לדעת לצורך תכנון טיול לאיסלנד:

ביגוד וציוד באיסלנד

לפני שאתם מגיעים לכאן, כדאי שתכירו את האמירה האיסלנדית: ״אם אתה לא אוהב את מזג האוויר באיסלנד, חכה חמש דקות״. או במילים אחרות, מזג האוויר מאד תנודתי וביום אחד יכולות להופיע כאן 4 עונות השנה. לכן, אנחנו ממליצים תמיד להתלבש בשיטת השכבות (כשהשכבה התחתונה היא חולצה ומכנסיים ארוכים תרמיים). גם בקיץ, הטמפרטורות חורפיות (בין 10 ל-15 מעלות בממוצע) ולכן בכל עונות השנה הצטיידו במעילים חמים (ולא דקים), בגרביים חמות, כובעים או כיסוי אוזניים וכפפות.

במידה ויורד גשם, אלא אם כן יש רוח חזקה, מומלץ בכל זאת לטייל כמתוכנן. 

האם שווה להביא חולצות קצרות? 

אפשר, אבל כנראה שתשתמשו בהם כפיג׳מה או כשחם לכם בתוך הברים/מסעדות. סביר להניח שבאוויר הפתוח תלבשו רק ארוך. 

איך מתלבשים לטיולים ארוכים? 

ההמלצה הכי טובה שאנחנו יכולים לתת לכם היא להתלבש בשלוש שכבות: 

שכבה תרמית, שכבה מבודדת של בגד חם ושכבת הגנה מהרוח והגשם, שהיא יכולה להיות דקה ועשוייה ניילון. 

זה נכון גם לטיולים במפלים, כיוון שבדרך כלל נרטבים באזורי המפלים מהרוחות והמים, וגם בביקור בחוף השחור, יש שם בדרך כלל רוחות עזות וכדאי להתלבש שם היטב. 

ומה עם הנעליים? 

באשר לנעליים – הן צריכות להיות נוחות להליכה ועמידות במים, כדי שלא תדדו כל הטיול עם גרביים רטובות. מגפיים נוחים וגבוהים יכולים להתאים. 

איך מתלבשים למעיינות החמים בטבע? 

במידה ואתם רוצים לטבול במעיינות החמים – חשוב לארוז עוד סט שלם של בגדים איתכם בתיק, למקרה שתירטבו, בגד ים ומגבות. יכול להיות שתעדיפו להיכנס עם כובעים למים כי אמנם הגוף נהנה ממים חמים אבל עדיין עשוי להיות לכם קר באוזניים. 

לסיכום:

מגפי טיולים – מגפיים יציבים וטובים עם תמיכה מספקת בקרסול וסוליה עמידה למים.

בגדים תרמיים (עליון ותחתון, שרוול ארוך) עשויים צמר או סינתטי (לא כותנה).

גרבי טיול מצמר או סינטטי (לפחות 2-3 זוגות) מבד עמיד למים ונושם (בד כגון גורטקס או דומה).

מכנסיים וז’קט עמידים במים (רצוי עם קפוצ’ון).

כפפות – צמר או סינטטי (מומלץ עמיד למים).

כובע חם ו/או כיסוי אוזניים.

תוכלו לקרוא כאן המלצות היכן לקנות את הציוד והביגוד. 

נהלי קורונה

השכרת רכב

ישנן 3 חברות מומלצות להשכרת רכב:

קשה לומר איזו חברת השכרת רכב היא הפופולרית ביותר להשכרת רכבי 4X4 באיסלנד, מכיוון שלעתים קרובות היא תלויה בהעדפות אישיות ובצרכים ספציפיים להשכרה. עם זאת, כמה מחברות השכרת הרכב הידועות והטובות ביותר ביותר באיסלנד הן:

Blue Car Rental

מציעה מגוון רכבים, לרבות מכוניות קומפקטיות וחסכוניות, רכבי שטח ומיניוואנים. יש להם מגוון אפשרויות השכרה, כולל השכרות יומיות, שבועיות וחודשיות, ומציעות חבילות ביטוח סטנדרטיות ופרמיות כאחד, הם אמינים, ונחשבים לחברה המשפחתית הגדולה ביותר באיסלנד שמספקת מכוניות מצוינות.

Lotus Car Rental
חברת השכרת הרכב היחידה שמציעה ביטוח נזקי מים, חבילת ביטוח הפלטינום היא תוכנית הביטוח הטובה והמקיפה ביותר שמציעה כל חברת השכרת רכב באיסלנד. במידה ואתם רוצים לנסוע במרכז ההררי ולחצות מעברי מים, כדאי לבדוק שהחברה שלכם מבטחת נזקי מים, שהם בהחלט נזק אפשרי במידה ונכנסים מים למנוע או שהאוטו שוקע, הביטוח בעצם מכסה הכל עם השתתפות עצמית/סיכון עצמי של 0 ISK.

Reykjavik Cars

החברה עם המחירים המשתלמים ביותר, שמתווכת בין חברות הרכב לשוכרים, היא מציעה מגוון רחב של רכבים להשכרה מתוך ההיצע של החברות השונות. אפשר לקבל דרכם תעריפים זולים יותר על מכוניות ישנות יותר (בנות שנתיים -שלוש). בנוסף, בעוד שחלק מחברות השכרת הרכב באיסלנד גובות את כל סכום השכרת הרכב מראש, חברת Reykjavik Cars גובה רק כ-15 אחוז מסכום ההזמנה כולו מראש. בנוסף, אפשר לבטל ולקבל החזר מלא עד 15 ימים לפני הנסיעה. בחברה פועל שירות לקוחות 24/7 לשוכרי הרכב, גם אונליין וגם בטלפון, לכל מקרה ואירוע. בדרך כלל תקבלו מייל יום או יומיים לפני ההגעה לאיסלנד ובו הפירוט מאיזה דלפק עליכם לאסוף את מכוניתכם.  

מומלץ להשוות בין אפשרויות ההשכרה והמחירים שמציעות חברות שונות ולקרוא חוות דעת של לקוחות לפני קבלת החלטה סופית.

מומלץ לעשות את הביטוח הנרחב ביותר במסגרת השכרת הרכב. בנוסף, חלק מהכבישים באיסלנד הם כבישי עפר ובהם לפעמים עפות אבנים וסודקות את השמשה, זה קורה די הרבה באיסלנד ולכן לרוב חברות השכרת הרכב מציעות ביטוח שמשות מיוחד, זו לא מלכודת תיירים כמו שנהוג לחשוב ואופציה ששווה לבטח נגדה.

אנחנו לא ממליצים לשכור רכבים מחברות ישראליות, כיוון שהן לא יכולות לתת מענה זמין ומהיר בשטח האיסלנדי. הן לא מכירות את השטח והרשויות בעוד שהחברות המקומיות מכירות היטב את השטח האיסלנדי ויכולות לסייע במהירות במקרה של בעיות עם האוטו. 

לקריאה נרחבת על סוגי הביטוחים השונים.

האם צריך רישיון בינלאומי? 

צריך להצטייד ברישיון בינלאומי למקרה בו חברות השכרת הרכב ידרשו זאת ולמקרה של תאונה או כל אירוע ביטוחי או תעבורתי. 

מצב הכבישים ונהיגה באי

נתחיל בתשובה לשאלה שאנחנו נשאלים הרבה פעמים: כבישי F מתאימים לנהיגה עם ג׳יפ 4 על 4 בלבד ולא עם מכוניות פרטיות רגילות.

באתר של רשות הכבישים האיסלנדית מעדכנים מדי יום מה מצב הכבישים, וחשוב לבדוק מה מצבם לפני שיוצאים לדרך. הכבישים הללו לרוב פתוחים רק בתקופת הקיץ ונסגרים מספטמבר עד יוני. מומלץ לבדוק מדי יום את מצב הכבישים לפני שמתחילים את היום, בכדי לא להיות מופתעים מסגירות פתאומיות או תנאי שטח שהשתנו.

כבישי F הם כבישים אתגריים, שברובם מובילים אל פנים האי. בנסיעה בחלק מכבישי ה-F צריך לעבור דרך נחלים (חלקם עמוקים), בולדרים, אבנים גדולות ותנאי שטח קשים. סגנון טיול כזה הוא פחות מומלץ עם ילדים או עם אנשים שנוטים לסבול מבחילות בנסיעה.

טיול בכבישי F מומלץ לקיים בשני רכבים, כך שאם רכב אחד נתקע, הרכב השני יכול לסייע בחילוץ. הכבישים הללו נפתחים לרוב באמצע-סוף יוני ונשארים פתוחים עד השלגים הראשונים באזור אמצע-סוף ספטמבר.

עוד חשוב לדעת: לרוב, הביטוח לא מכסה מקרים בהם ירדתם מהכבישים המסומנים, חציית נחלים, פגיעה בגלגלים או בשלדה התחתונה של הרכב, נזק לצבע של הרכב בעקבות סופות חול או פגעי מזג האוויר. 

בכל מקרה של חציית מעברי מים יש להפעיל שיקול דעת בשטח לפני שבוחרים לחצות את המים. לעתים קרובות מעברי המים הם יותר עמוקים ממה שהם נראים, ולכן מומלץ לצאת מהאוטו, לבדוק רגלית את עומק המעבר ורק אז לעבור עם הרכב.

ביטוח אקסטרים

למיטב ידיעתנו, יש צורך בהרחבה לאקסטרים במקרים הבאים: קיאקים. הליכה על קרחון, אומגה, אופנועי שלג, סיורי ג׳יפים במרכז ההררי, טרקים. בכל מקרה, כדאי לוודא זאת עם סוכן הביטוח שלכם.  

ניווט וחבילת גלישה

אפליקציית הניווט שעובדת באופן הטוב ביותר באיסלנד היא Google Maps. 

לכל יעדי הטיול שסימנו לכם, מצורפים לינקים שיפתחו לכם את אפליקציית הגוגל מפס ביעד המתאים. האפליקציה עובדת עם חבילת גלישה. אם לא תרכשו חבילת גלישה מספק הסלולר בארץ, מומלץ לקנות סים באיסלנד בשדה, כשיוצאים לכיוון איסוף המזוודות, יש דוכן/חנות בשם Elko שם אפשר לרכוש סים, אפשרות נוספת היא כשיוצאים מהמזוודות אפשר לפנות ימינה לכיוון דוכן המזון והנקניקיות, גם שם אפשר לרכוש סים. 

 לרוב הסים עולה כ-20 יורו ל-10GB. 

חשוב! אפליקציית Waze עובדת פחות טוב באיסלנד ולכן לא מומלץ להשתמש בה. 

תחבורה ציבורית באיסלנד

בגדול – אנחנו ממליצים מאד להתנייד באיסלנד באוטו.

ובפירוט: התחבורה הציבורית הבין-עירונית מסביב לאיסלנד היא בסיסית למדי. לרוב יוצא מספר בודד של אוטובוסים ליעד הרחוק הבא בטיול (למשל מריקאוויק למפלי גולפוס) וכרטיסי אוטובוסים ליעדים רחוקים עולים החל מ-6,000 קרונות (כ-155 ש״ח) לכרטיס. חוסר הנוחות שכרוך בהמתנה של שעות לאוטובוסים לכל יעד הוא בעייתי ויגביל אתכם מאד מבחינת היכולת לחוות את מה שיש לאיסלנד להציע. 

בתוך העיר, מערכת התחבורה הציבורית נוחה ונגישה וכרטיס נסיעה בודד יעלה כ-490 קרונות (כ-12 ש״ח).

תכנון הנסיעות ורכישת הכרטיסים לאוטובוסים הם רק באמצעות אפליקציית Straeto. 

הורידו כאן לאנדרואיד. 

הורידו כאן לאייפון. 

 

שירותי בריאות (בתי מרקחת, בית חולים ומספרי חירום)

במידה ותזדקקו לעזרה רפואית כלשהי, עומדות לרשותכם מספר אפשרויות:

אם מדובר במקרה חירום, אז מספר החירום להזמנת אמבולנס או להתייעצות רפואית דחופה הוא 112. זהו גם המספר של מכבי האש והמשטרה באיסלנד.

אם אתם זקוקים לבדיקת רופא, אפשרות נוספת היא להתקשר ל-Doctors on call ולהתייעץ איתם מהי המרפאה הקרובה לאזורכם. מספר הטלפון הוא 1700 או 1770.  

במידה ואתם צריכים להגיע לבית חולים, בית החולים המרכזי ברייקיאוויק הוא: Landspitali 3545431000 + 

כתובת בית החולים: Áland 6, Reykjavík, Iceland

שתי רשתות בתי המרקחת השכיחות ביותר נקראות Lyfja ו-Apotek, חפשו באפליקציית המפות בכדי למצוא את בית המרקחת הקרוב אליכם. עדיף ומומלץ להצטייד בתרופות מישראל, כי לא תמיד תוכלו לקרוא את הוראות השימוש באנגלית, על חלק מהתרופות כתובות ההוראות באיסלנדית בלבד ויש תרופות שלא ניתן למצוא באיסלנד, רוב בתי המרקחת פתוחים אך ורק בין 10:00-16:00 לכן הקפידו להגיע בזמן הנכון.

במקרה של בעיות שיניים, יש להתקשר ל-Dental help: 575-0505. 

רשתות מזון:

באיסלנד יש 3 רשתות מזון עיקריות:

הראשונה היא בונוס (Bonus). תזהו אותה לפי הלוגו של החזיר. בונוס היא הרשת הזולה ביותר, אפשר להגיד שהיא המקבילה האיסלנדית לרמי לוי ולמרות שהיא זולה, המוצרים (ברובם) הם מאותם היבואנים של הרשתות האחרות.

הרשת השנייה היא קרונאן (Kronan), הרשת שמציעה מחירי ״מעמד ביניים״. תוכלו למצוא שם הכל במחיר סביר (יחסית לאיסלנד היקרה) ומניסיוננו, באיכות וטריות.

הרשת השלישית, האגקויפ (Hagkaup) היא המקבילה האיסלנדית לשופרסל, היא היקרה מבין הרשתות, אבל יש בה את ההיצע הגדול ביותר. הסופר מציע גם אוכל טרי, חם, עוף בגריל (מומלץ בחום) ובחלק מהחנויות גם יש אגף ביגוד, הנעלה וצעצועים.

חשוב שתדעו שהפירות והירקות באיסלנד, בגלל שברובם מיובאים, הם יקרים יותר וטעימים פחות מהפירות והירקות בישראל.

לעומת זאת, האוכמניות והפטלים, הם גם מתוצרת מקומית וגם זולים יותר מהאוכמניות והפטלים בישראל. 

מוצרים ללא גלוטן: ברוב הסופרים אפשר למצוא מוצרים ללא גלוטן, אך בסופר Hagkaup יש את המבחר הרב ביותר, גם ברוב המסעדות תוכלו למצוא אופציה ללא גלוטן, אף על פי שבהקפה של איסלנד זה קצת פחות נפוץ, לכן אנחנו ממליצים להצטייד היטב ברגע שמבקרים בסופר טוב.

פעילויות

חשוב לנו לעדכן אתכם בכמה נקודות חשובות לגבי הזמנת פעילויות באיסלנד:

  • נקודת המפגש הרלוונטית לכל פעילות היא נקודת המפגש שמצוינת בכרטיסים 

(לעיתים היא משתנה בעקבות אירועי מזג אוויר קיצוני ולכן חשוב לבדוק). 

    1. אם לא מצאתם את הכרטיסים, יתכן והם נשלחו לתיקייה אחרת במייל שלכם (קידום מכירות, עדכונים, ספאם וכו׳)
    2. את הטיולים בסופר ג׳יפים (ת׳ורסמורק, לנדמנלאוגר, אסקייה ומכתשי לאקי) ואת סיורי אופנועי השלג, הליכת הקרחונים ושייט קרחונים כדאי להזמין כמה שיותר מוקדם, היות והם מתמלאים במהרה. 
    3. סיורי הלוויתנים בסירה המהירה לא מומלצים למי שסובלים מבעיות גב או לב, ובסירה הגדולה לא מומלצים למי שסובלים מבחילות. 
    4. מדיניות הביטול מצוינת בכרטיסים ובאתר שלנו. 
    5. כל נקודות המפגש המדויקות לפעילויות מצויינות בכרטיסים שתקבלו במייל. 
  • לא מחכים למאחרים. 




אשראי וקרונות

המטבע הוא קרונה איסלנדית, 1 שקל = 40 קרונות (לערך, תלוי ביום). באיסלנד לא נהוג לשלם בכסף זר, אי אפשר להחליף שקלים לקרונות ולכן רצוי להגיע עם יורו או דולר. עם ההגעה לשדה התעופה יש סניף בנק ובו אפשר להחליף כסף, יש סניפי בנק גם בעיר אבל שם יחס ההמרה קצת פחות טוב.

כמעט בכל מקום באיסלנד ניתן להשתמש באשראי, לכן אם אתם לא אוהבים להסתובב עם סכומי כסף גדולים, אשראי הוא הפתרון שלכם. ויזה ומאסטרקארד לרוב, אמריקן אקספרס ודיינרס לא מתקבלים בחלק מהמקומות.

משלמים בדרך כלל בקופה ולא בישיבה סביב השולחן וחשוב לדעת שבתרבות האיסלנדית לא נהוג לתת טיפ.

התשלומים באשראי כאן הם בקרונות איסלנדיות, ולא ביורו או בדולר. 

חנייה

ברחבי ריקיאוויק יש מדחנים, יש גם אפשרות לחנות בחניה הגדולה של חניון Harpa ולשלם במדחנים במקום. 

אפשרות נוספת היא להוריד לטלפון את אפליקציית Easy park (סמליל ורוד) ולשלם באמצעותה. 

בחלק מהחניות באתרי הטבע באיסלנד צריך לשלם, לעתים במדחן ולעתים באמצעות האפליקצייה, שימו לב לשילוט במקום.

 

כביסה

אנחנו ממליצים בחום לעשות כביסה באמבטיה, ולתלות, האוויר היבש של איסלנד בשילוב עם הרדיאטורים בכל חדרי המלון/הצימרים, מסייעים מאד לייבוש הבגדים כך שהם בדרך כלל מתייבשים עד הבוקר. 

אפשרות נוספת היא לעצור באתרי קמפינג, שם יש מתקני כביסה. 

ב-Myvatn ניתן לעשות כביסה כאן ב- 4000 isk לשק גדול.  

בפיורדים המזרחיים ניתן לעשות כביסה כאן

בריקיאוויק ניתן לעשות כביסה כאן

מידע נוסף ואפליקציות שימושיות

  • בתקופת הקיץ כדאי להביא כיסוי עיניים כיוון שישנו אור לאורך כמעט כל שעות היממה, גם בלילה. 
  • למעוניינים, ישנו בית חב״ד בריקייאוויק, למי שרוצים ארוחות כשרות, קבלות שבת, מידע על זמני כניסת שבת ועוד. 
  • לבירורים בנושא קורונה אפשר לחייג ל: 1700. 
  • בכדי לעקוב אחרי התחזית כדאי להשתמש באתר או באפליקציית Vedur.is. באתר זה תוכלו לראות מהו מזג האוויר (אם הרוח מעל 10 – פחות מומלץ לטייל בחוץ). 
  • באותה האפליקצייה כדאי לעקוב אחרי אורות הצפון. אם השטחים ירוקים סימן שיש עננות ולא כדאי לצאת לחפש את האורורה.  

אולי יעניין אותך:

מכתשי Skútustaðagígar שבאגם מיוואטן
אגם מיוואטן
נמרוד רון

מכתשי Skútustaðagígar

בין תצורות סלע מרשימות, הרי געש פעילים ושדות לבה, נמצאים להם גם מכתשים רבים ויוצאי דופן, שפזורים להם ברחבי איסלנד. בכתבה זו, נספר לכם על אחד מאיזורי המכתשים היפים ביותר במדינה: מכתשי Skútustaðagígar.

קרא עוד »
העיירה Egilsstadir במזרח איסלנד
מזרח איסלנד
נמרוד רון

העיירה Egilsstaðir 

בסמוך לקצה המזרחי של איסלנד, בצומת דרכים מרכזית, נמצאת Egilsstaðir, העיירה הגדולה ביותר במזרח איסלנד, אשר מהווה מרכז תרבותי ומסחרי משמעותי באיזור זה. היא נמצאת במיקום נפלא, על גדות אגם Lagarfljót ובסמוך לאתרי טבע נפלאים באיזור, כאשר כביש 1 המרכזי עובר ממש דרך העיירה. כך, מטיילים רבים מוצאים את דרכם ל- Egilsstaðir. בכתבה זו, ניתן לכם את כל המידע הרלבנטי על הביקור בעיירה הנפלאה ובאתרים המרהיבים שבסביבתה.

קרא עוד »
עמק הדמעות Sigöldugljufur
המרכז ההררי
נמרוד רון

עמק ״הדמעות״ – Sigöldugljufur 

באיזור הרמות המרכזיות של איסלנד, נמצאת לה נקודה שיחסית אינה מוכרת לתיירים, אך מספיק לראות רק תמונה אחת מהמקום כדי להבין שמדובר באתר מדהים ביופיו. קניון Sigöldugljufur, שגם ידוע בשם “עמק הדמעות”, הינו קניון קטן יחסית עם שורת מפלים עוצמתיים, בריכות טורקיז משגעות, נוף געשי וצמחייה ירוקה. בכתבה זו, ניתן לכם את כל הפרטים על הביקור במקום המיוחד, שבשל מיקומו המבודד זוכה לכמות נמוכה של מטיילים.

קרא עוד »

ברוך שובך!

התוכן המבוקש חשוף למשתמשים אשר רכשו את חבילת 10 ימי טיול שלנו