טיולי סופר ג'יפים

איסלנד בסופר ג׳יפים

ישנם אזורים שקשה מאד ואף בלתי אפשרי להגיע אליהם באופן עצמאי בשל תוואי השטח והנהרות שיש לחצות בדרך אל הנופים המרהיבים של המרכז ההררי באיסלנד. אחת הדרכים הטובות ביותר לחקור את איסלנד היא באמצעות נסיעה ברכבי סופר ג׳יפים, זו אפשרות נהדרת לגלות את היופי העוצמתי והלא ייאמן של איסלנד ולהגיע ליעדים בעומק השטח האיסלנדי בצורה בטוחה ועם הדרכה צמודה ונהגי שטח מנוסים. 

לנדמנלאוגר

לצלול אל השטח באיסלנד

הסופר ג׳יפים הללו יכולים לחצות את הנחלים השוצפים ולעבור דרך שדות לבה קשים כדי להיכנס לשטח ההררי של איסלנד, לטרקים של ת׳ורסמוק, לנדמנלאוגר, אסקייה ואחרים. הם מסוגלים לנסוע ביציבות על הקרח, לחצות גם שלג עמוק, בוץ או חול וולקני, ואת כל אלו אפשר למצוא בשפע במסגרת טיול באיסלנד. הטיולים בסופר ג׳יפים באיסלנד מתאימים למי שרוצים להנות מהנופים של המרכז ההררי באיסלנד אבל לא יכולים או רוצים לעשות טרקים ארוכים באיסלנד, יכולים להיעזר בטיולים מאורגנים באיסלנד שיביאו אותם עד למרכז ההררי, להרים הצבעוניים, לעמק האלים (ת׳ורסמורק), למכתש ויטי, אסקיה ועוד. 

במסגרת טיולי הסופר ג׳יפים, תוכלו גם לשלב פעילות נוספת כמו שנורקלינג, אופנועי שלג, ביקור במערת קרח, רפטינג בנהרות, הליכה על קרחונים ועוד. בג׳יפים הללו מותקנת מערכת ניווט GPS, תקשורת רדיו ואמצעים להגנה מפני כניסת מים למנוע. הג׳יפים מצוידים גם בפגוש קדמי מיוחד לקרח ואמצעים מתאימים למקרה שיצטרכו לשחרר רכב תקוע. הטיולים הללו יוצאים בקבוצות קטנות, עם מדריכים מנוסים ובעלי היכרות מעמיקה עם תנאי השטח באיסלנד. הג׳יפים הללו פותחו לראשונה במלחמת העולם השנייה, אז הצבא האמריקאי הביא ג׳יפים גבוהים לאיסלנד בכדי שיוכלו להתמודד עם נסיעה בשטחים מאתגרים באי. באותה התקופה כמעט ולא היו כבישים סלולים כראוי באיסלנד והסופר ג׳יפים הללו הסתברו כמאד יעילים והאיסלנדים אימצו אותם בשמחה. בשנות ה-80, האיסלנדים שיפצו עוד ועוד את הג׳יפים המקוריים כך שיוכלו לסייע להם להגיע למרכז ההררי באיסלנד ולכך הם משמשים עד עצם היום הזה.

סופרג׳יפ למכתשי לאקי

טיול ג’יפים באיסלנד: האם זה אפשרי לטייל לבד?

מטיילים עצמאיים רבים שואלים את עצמם האם אפשר לטייל עם ג’יפים לבד באיסלנד או שמא חייבים לטייל אך ורק בקבוצות מאורגנות עם מטיילים מרחבי העולם. למעשה, ניתן לבצע טיולי ג’יפים באיסלנד גם יחד עם מדריכים וקבוצות ייעודיות וגם בצורה עצמאית. באיסלנד תוכלו ליהנות ממגוון רחב של טיולי ג’יפים יחד עם רכבי שטח גבוהים ומאסיביים שנקראים ״סופר ג׳יפים״ איסלנדיים ומותאמים לשטח המאתגר בפנים האי.

היתרונות בטיול עם ג’יפים באיסלנד

האופן בו תטיילו עם ג׳יפ הוא שונה מהטיול עם רכב משפחתי רגיל, בעוד שברכב הרגיל תטיילו על כביש הטבעת ותוכלו להקיף את האי או חלקו, עם ג׳יפים תוכלו להיכנס לפנים האי ולראות את איסלנד הגולמית והטבעית יותר, להתפלש קצת בבוץ האיסלנד, לטבול במעיינות חמים נסתרים, ולהגיע לשמורות טבע מרהיבות באיסלנד שלא תוכלו להגיע אליהן ברכבים רגילים.

האזורים ההרריים של פנים האי אפשריים לנסיעה רק לג’יפים ושאר רכבי שטח על מנת לנוע שם. כתוצאה מכך מטיילים רגליים רבים מוותרים על אותם מקומות קסומים. טיול ג’יפים באיסלנד נותן לכם את האפשרות לראות מקומות נסתרים, יפים וקסומים אותם לא תוכלו לראות בשום דרך אחרת. חשוב לציין שיש מקומות כמו עמק ת׳ורסמורק שגם גיפים רגילים לא מספיק בשל הצורך לחצות נהרות ולשם כך צריך לנסוע בטיול מאורגן בסופר ג׳יפ.

טיול ג’יפים באיסלנד – באיזה שלב בשנה?

אחת השאלות הנשאלות ביותר בקרב אנשים המעוניינים לצאת לטיול ג’יפים באיסלנד היא מתי הוא הזמן הנכון לטיול. הזמן הטוב ביותר לטיול ג’יפים באיסלנד הוא בחודשי הקיץ – מתחילת חודשי יולי ועד אמצע חודש ספטמבר. חודשי הקיץ מאופיינים ב – 20 שעות של אור מה שמקל משמעותית על התניידות והכרת תוואי השטח, כמו כן כל הדרכים שנחסמו כתוצאה מן סופות השלגים הקשות נפתחות חזרה כך שתוכלו להגיע אל המקומות היפים ביותר במדינה ללא שום מגבלה כזו או אחרת.

טיולי ג’יפים מאורגן – החוויה המקסימלית

לא כולם רוצים לצאת אל טיול ג’יפים לבד מסיבות שונות, לכן ישנם לא מעט סיורי וטיולי ג’יפים אשר הפכו כבר מזמן לבחירתם הטבעית של תיירים הפוקדים את איסלנד מדי שנה. למעשה, יחד עם טיול ג’יפים באיסלנד המתבצע יחד עם מדריך אתם יכולים לדעת כי תזכו לקבל מעטפת שלמה בכל הקשור לחוויה שלכם, להבנה של המקומות בהם אתם נמצאים ולדרך בה כל הסיור מועבר בצורה חווייתית. בין סיורי הג’יפים המובילים תוכלו למצוא אצלנו באתר:

טיול ג’יפים באיסלנד – בטיחות לפני הכל

במסגרת טיולי ג’יפים באיסלנד, חשוב לנו להדגיש את החשיבות של הבטיחות שלכם. כאשר אתם יוצאים עם חברה המתמחה בטיולי ג’יפים אתם יכולים להיות רגועים כי אותה חברה עובדת עם כל הנהלים והפרוטוקולים הנדרשים לשם הבטחת הבטיחות שלכם ואף נותנות מענה של כיסוי ביטוחי ואחריות מקצועית במקרה של בעיה בטיחותית. כל הנהגים והמדריכים בעלי ניסיון כביר בשטח האיסלנדי ומדריכים טיולים מנוסים.

מטיילים עצמאיים אשר יבחרו לצאת לטיולי ג’יפים באיסלנד יעברו יחד איתנו שיחת אפיון בה אנו נסביר על תוואי הדרך, על המכשולים והאתגרים אותם הם יפגשו וכל זאת על מנת שיוכלו למקסם את תחושת הבטיחות שלהם בצורה הטובה ביותר תוך שהם לא מתפשרים על חווית הטיול.

פעילויות באיסלנד הקשורות לג'יפים

סיור סופרג׳יפים Fjallbak
הרי געש
נמרוד רון

סיור לשמורת Fjallabak

שמורת Fjallabak במרכז ההררי של איסלנד בעלת אין סוף מסלולים אפשריים. אחד המעניינים ביותר הוא דרך עמק Fljótshlid, צאו לסיור סופרג׳יפים ותחקרו את האזור המדהים הזה.

לקריאה »
מערת קטלה
הרי געש
מעיין יאני רון

סיור למערת הקרח Katla

בקרו במערת הקרח הייחודית הזו מתחת להר הגעש קטלה. סעו בסופרג’יפ וחזו בשילוב עוצר הנשימה של אש וקרח בתוך אחת מתופעות הטבע הנדירות ביותר.

לקריאה »
הר הגעש אסקיה
הרי געש
נמרוד רון

סיור לAskja & Holuhraun

סיור סופר ג’יפים לאתר ההתפרצות הגעשית HOLUHRAUN ו-ASKJA, המכתש המפורסם ביותר באיסלנד.

לקריאה »
שמורת תורסמורק
הרי געש
נמרוד רון

סיור לעמק האלים – Þórsmörk

ת׳ורסמורק, העמק על שמו של אל הרעם ת’ור, הוא חוויה לכל החיים. בטיול יקיפו אתכם קרחונים שיושבים על הרי געש, נהרות, מפלים, וטבע מרהיב.

לקריאה »
מכתש בלנדמנלאוגר
הרי געש
נמרוד רון

סיור סופרג׳יפ לשמורת לנדמנלאוגר: Landmannalaugar

לאנדמנלאוגר היא שמורה עם הרים צבעוניים שנוצרו בעקבות התפרצויות געשיות חוזרות ונשנות בהן יצאה לבה מקרום כדור הארץ ובמשך עשרות אלפי שנים יצרה הרים עם שכבות בצבעים שונים. השוני בצבעים הוא בהתאם לסוג המינרל בכל התפרצות, זכרו להביא בגד ים היות ותשתכשכו במעיינות חמים טבעיים!

לקריאה »
מכתשי לאקי
הרי געש
נמרוד רון

סיור למכתשי לאקי

לפני קצת יותר מ-200 שנה התפרץ הר געש איסלנדי עם השלכות הרות אסון על מזג האוויר, החקלאות והחיים באיסלנד, הנוף של האזור מרהיב, הן בשל הטבע הייחודי והן מהפן ההיסטורי.

לקריאה »

שאלות נפוצות

בתכנון טיול לאיסלנד צריך לקחת בחשבון שאיסלנד היא מדינה של מרחבים אינסופיים, מזג אוויר הפכפך ופלאי טבע מדהימים. הזמן כאן שווה (די הרבה) כסף וחשוב להתארגן היטב לטיול באיסלנד, כדי להנות מכל רגע.

המדריך שתרכשו יספק לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו בשביל ליהנות מטיול מתוכנן היטב, ויכלול המלצות על אטרקציות באיסלנד, מסעדות באיסלנד, טרקים באיסלנד, מסלולי טיול ועוד.

לפני כמה שנים הפציעו לתקופה קצרה טיסות ישירות לאיסלנד עם חברת WOW האיסלנדית שפשטה מאז את הרגל ואיתה נסגרה האפשרות לטיסות ישירות לאיסלנד. כיוון שאיסלנד הפכה ליעד נחשק במיוחד בקרב ישראלים, יתכן שבהמשך יחזרו הטיסות הישירות, אבל כרגע אין טיסות ישירות לאיסלנד אלא אם כן זה במסגרת טיולים מאורגנים אשר חוכרים במיוחד את המטוסים לתאריכים ספציפיים. לכן, היפרדו כבר עכשיו מחלום הטיסה הישירה לאיסלנד במידה ואתם מגיעים מישראל ואתם מעוניינים בטיול עצמאי לאיסלנד.

הטיסות לאיסלנד כרוכות בעצירה במדינת ביניים, בדרך כלל גרמניה, הולנדֿ, צרפת, שוויץ, ספרד, דנמרק, פינלנד, איטליה ואנגליה. עכשיו בתקופת הקורונה, הטיסות מישראל לאיסלנד שממשיכות לצאת באופן קבוע הן טיסת לופטהנזה שעוצרת במינכן או פרנקפורט ומשם טיסת לופטהנזה נוספת לאיסלנד. טיסה אחרת היא טיסת British airways מישראל ללונדון ומשם לריקיאוויק. טיסה לאיסלנד שנחשבת טובה גם מבחינת חברות התעופה וגם מבחינת זמן ההמתנה (שעתיים בלבד) היא טיסת אל על ללונדון ומשם טיסה חברת איסלנדאייר לריקיאוויק. אנחנו ממליצים לחפש טיסות לאיסלנד ב-Google Flights וב-Sky scanner.

  • לו״ז מסודר של ימי טיול עצמאיים.
  • 3 מקומות לינה מומלצים לכל אזור.
  • המלצות על מסעדות ובתי קפה.
  • המלצות על רכבים וכל מה שצריך לדעת על נהיגה (וקנסות) באי.
  • המדריך המלא לטיפוס על הר הגעש.
  • ציוד ולבוש מתאים (ואיפה למצוא אותו).
  • מספרי החירום והחילוץ.
  • אפליקציות שיסייעו לכם בטיול.
  • מעיינות ומפלים נסתרים.
  • מילים שימושיות באיסלנדית.
  • מסעדות מומלצות.
  • אטרקציות לילדים.
  • וכמובן: כל הטיפים האישיים שלנו, כמקומיים.

אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם סוכנות איסלנדית שמבצעת הזמנות ללינה במלונות, לפעילויות, סיורים, אטרקציות והשכרת רכב בהתאם למסלול וההמלצות שלנו. 

בהחלט, ילדים מגיל 4 ומעלה יכולים לעשות חיים משוגעים באיסלנד. יש הרבה מאד אטרקציות לילדים באיסלנד: הבריכות והמעיינות החמים, הגייזרים, המפלים, גן החיות, מוזיאונים לילדים, לגונת הקרחונים, רכיבה על סוסים, ברחבי האי פזורים מוזיאונים לילדים, טרמפולינות, אינספור גני שעשועים, פארקים וריאות ירוקות רבות, ובמרכז העיר נמצא אגם שתוכלו לבקר בו עם הילדים ולהאכיל את הברווזים והברבורים, ובחורף הוא קופא ואפשר להחליק על הקרח.

עם זאת, כל הורה מכיר את ילדיו ואת המגבלות של הנסיעה איתם, צריך לקחת בחשבון את העובדה שמזג האוויר משתנה, שאם מקיפים את האי – מדובר בנסיעות ארוכות. לא מומלץ לצרף את הילדים לאטרקציות אתגריות כמו: טיפוס קרחונים, הטיפוס לצפייה בהר הגעש וטיפוסים על הרים.

ברוך שובך!