ירח דבש באיסלנד

אחרי שבועות ארוכים ולחוצים סביב החתונה שלכם אתם נשואים רשמית, הגיע הזמן שלכם לפנק את עצמכם ולצאת אל ירח דבש בו תתנתקו מכל הסביבה ותהיו רק אתם. ירח דבש באיסלנד נחשב לאחד היעדים הרומנטיים, העוצמתיים והחווייתיים ביותר.
ירח דבש באיסלנד

לזוגות הרפתקנים שחיים ונושמים טבע

אחד היעדים המובילים בעולם לירח דבש שהוא לא סטנדרטי הוא איסלנד, על אחת כמה וכמה אם אתם זוג הרפתקן שחי, אוהב ונושם את הטבע. איסלנד היא המקום היחיד בעולם בו תוכלו לראות הרי געש, שדות לבה לצד הרים מלאים בשלג וקרחונים לצד בריכות חמות ומבעבעות, שייט בו תוכלו לראות לוותינים ורכיבה על סוסים איסלנדיים. למי שלא יכולים לעשות ירח דבש ארוך של חודש, חודשיים בדרום אמריקה או ניו זילנד למשל, אבל רוצים לחוות נופים לא מהעולם הזה, אז איסלנד היא היעד המושלם, היא באירופה, במרחק שתי טיסות יחסית קצרות מכם, והיא תאפשר לכם לחוות טבע לא רגיל, טרקים, בעלי חיים, טיפוסים, אקסטרים וחוויות מרהיבות בתקופה יחסית קצרה ובמרחק טיסה סביר ביותר מישראל.

תכנון ירח דבש באיסלנד

ירח דבש באיסלנד: מלאכת מחשבת של ממש

איסלנד יכולה להיות אופטימלית עבור זוגות שרוצים לראות ולחוות את הטבע אבל היא פחות מתאימה לזוגות שמחפשים לרבוץ בביקיני על החוף או להגיע לחופשת ״הכל כלול״ שבה לא יוצאים מהמלון. זו לא מדינה של חוף ים ושל דילים זולים, זו מדינה שמתאימה לזוגות שאוהבים לטייל בטבע, אך לא חייבים להיות מיטיבי לכת ולרוץ למרחקים ארוכים. יש בהחלט מספיק מה לראות גם במרחק של קילומטר או שניים מהאוטו. ירח דבש באיסלנד כרוך מלאכת מחשבת של ממש, בשונה מיעדים אקזוטיים אחרים בהם אתם מגיעים אל המלון בשיטת ״הכל כלול״ ולא צריכים לצאת ממנו, החופשה באיסלנד היא אופרה אחרת. תכנון ירח דבש באיסלנד הוא לא קל, לפני הכל, חייבים לעצור לתכנן את מתווה הטיול, האם תרצו להתמקד בדרום האי, לשלב את חצי האי סנייפלסנס, האם תרצו רק שבוע קצר עם טיולי כוכב מריקיאוויק, או שתרצו לצאת ולהקיף את איסלנד כולה בכביש הטבעת?

יש מספר גרסאות לירח דבש באיסלנד וכולן יכולות להיות מהנות מאד, אם מתכננים אותן נכון, במסלול שהוא נוח ולא כרוך בנסיעות ארוכות ומפרכות מדי, בעונה מתאימה, ועם מינון נכון של פעילויות, טבע ופינוקים.

כמי שמכירים את איסלנד היטב, ומתגוררים כאן כבר למעלה מעשור, אנחנו יכולים לחסוך לכם את כאב הראש שכרוך בתכנון טיול כאן ולסייע לכם לבנות טיול שמתאים ונכון ספציפית עבורכם, לכן אנחנו מציעים שירותי תכנון והתאמה אישית לירח דבש וטיולים משפחתיים, וקבוצתיים באיסלנד.

 

מערת הקרח into the glacier

ירח דבש בחורף באיסלנד

אם נבקש מכם לזרוק מספר אסוציאציות שעולות לכם לראש כשאומרים: ״איסלנד בחורף״ סביר להניח שתחשבו שמדובר באחד האזורים הקפואים ביותר בעולם ממש בדומה לסיביר, אנטרקטיקה, פינלנד ונורבגיה. אבל זה לא כך, כיוון שמעל איסלנד עובר ״זרם הגולף״ הוא מביא איתו זרמים חמים כך שהחורף באיסלנד משמעותית פחות קפוא ממה שחשבתם: בדרך כלל הטמפרטורות נעות סביב ה-0 עד 5 מעלות לאורך כל חודשי החורף.

מי מכם שמתחתן בחורף ורוצה לעשות ירח דבש באיסלנד בחורף יכול להגיע בתקופת הכריסמס לאיסלנד, אז תוכלו להנות גם מאורות הכריסמס וגם מאפשרות לצפות בזוהר הצפוני, לטייל במערת קרח, ללכת על קרחונים, לרכוב על אופנועי שלג ולטבול במעיינות החמים כשמסביבכם הכל מושלג.

מתחברים לטבע: לפגוש את בעלי החיים באיסלנד

איסלנד היא אחד המקומות היפים והמגוונים ביותר לחובבי הטבע, במימיה של איסלנד תוכלו לראות לא מעט כלבי ים חופשיים, דולפינים לצד לוותינים ששוחים במימי האטלנטי. בעונות הקיץ תוכלו לראות לא מעט ברווזים, ברבורים, פאפינים (תוכי ים אקרטי) שחפיות הקוטב, קומורנים לצד עופות רבים המגיעים אל איסלנד כתחנת מעבר בקיץ.

אורות הצפון – תופעת טבע מרשימה

למעשה מדובר באחת מן תופעות הטבע המרשימות, המפעימות והמטורפות ביותר בעולם הנמצאת באיסלנד. אורות הצפון נמצאים באיסלנד מתחילת ספטמבר ועד תחילת אפריל ונחשבים למועד עלייה לרגל בקרב לא מעט זוגות, משפחות ויחידנים.

אם אתם מתכננים לחפש לבדכם לצפות באורות הצפון וללא כל ליווי ו/או סיור מודרך אנו ממליצים לכם להיעזר באתר האינטרנט (Vedur.is), אתר אינטרנט זה נחשב לאתר השירות המטרולוגי של איסלנד וניתן למצוא בו את תחזית העננות בצורה מסודרת לפי שעות במשך ימות השבוע. אם תהיינה עננות נמוכה יש בהחלט סיכוי שתוכלו לראות את אורות הצפון, במידה ועוצמת התחזית היא בסביבות 3-4 ומעלה.

אורות הצפון ירח דבש

ירח דבש באיסלנד: לא מעט אטרקציות שייט

אחד מן מאפיינים של איסלנד הוא העולם הימי המשגע לצד חיות מים. אחד הדברים שחייבים לעשות במהלך ירח הדבש שלכם באיסלנד הוא להנות מעט מאטרקציות השיט השונות:

  • שייט לוויתנים מרייקיאוויק – אנחנו לא מכירים המון אנשים שלא אוהבים לוויתנים, למעשה מדובר באחת מן חיות המים האהובות, המדוברות והמסופרות ביותר בעולם. בעיר הבירה של איסלנד ניתן לצאת מדי יום אל שייט לוויתנים בו תראו את אותם יצורים ימים בצורה האותנטית שלהם באוויר הפתוח. במסגרת השייט תטיילו במפרץ Faxafloi ותראו לא מעט חיות ימיות לצד תוכי ים. שייט לוויתנים ניתן למצוא בערים נוספות באיסלנד מלבד עיר הבירה: מדאלוויק, מאקוריירי, מהוסאוויק – הם חלק מן הערים המובילות גם הן בשייט לוויתנים.
  • שייט אמפיבי בלגונת הקרחונים Jökulsárlón אם אתם חובבי שיט, מים וקרחונים אין ספק שאתם לא יכולים לוותר על שייט אמפיבי בלגונת הקרחונים Jökulsárlón. בעיניי לא מעט מקומיים ומדריכים מדובר בסיור האידיאלי עבור מי שרוצים להתקרב לקרחונים ולפגוש כלבי ים ושאר יצורים חיים אשר כבר מזמן הפכו את Jökulsárlón לביתם השני. לא מעט אנשים מוצאים את לגונת הקרחונים כאחד מן האתרים הטובים ביותר לצילום תמונות ירח דבש.
  • שייט בין איי ווסטמןאחד מן האזורים האהובים ביותר לשיט באיסלנד הם איי וסטמן(האיים הקטנים). בשייט זה אתם תעברו בין האיים הקטנים סביב ווסטמן, תראו סלע שנראה כמו פיל ענקי, תפגשו לא מעט חיות האופייניות לאיסלנד ואף תכנסו למערת לבה על המים.

ירח דבש באיסלנד: לא מוותרים על בירת איסלנד - רייקיאוויק

רייקיאוויק היא עיר הבירה של איסלנד ונחשבת לאחד מן נכסי התיירות הגדולים והמגוונים ביותר שיש למדינה להציע.

רייקיאוויק נחשבת לאחת הערים עם רמת הביטחון הגבוהה ביותר הן לאזרחים והן לתיירים לאורך כל שעות היום, אלו הפכו אותה לבחירתם הטבעית של מאות אלפי משפחות, זוגות ויחידנים הפוקדים את בירת איסלנד מדי שנה. השקט האופייני לעיר לצד התסיסות והעשייה הם אלו שמגדירים את העיר. בין הדברים אותם תוכלו לעשות בבירת איסלנד ניתן לראות:

 

  • הגן הבוטני וגן החיות – אחד המקומות היפים בבירת איסלנד הוא הגן הבוטני שלה. הגן הבוטני נמצא בסמוך לגן החיות של איסלנד. בגן הבוטני תוכלו לראות אגמים, צמחייה עשירה ואופיינית לחוג הארקטי, ברווזים משוטטים להם בחופשיות. בגן החיות תוכלו לפגוש איילי צפון, שועלים ארקטיים, כלבי ים, סוסים איסלנדיים וכבשים ובסופו גם יש לונה פארק ופארק מדהים לילדים.
  • רחוב LAUGAVEGUER רחוב זה הוא הציר המרכזי של עיר הבירה בו תוכלו למצוא לא מעט תיירים מרחבי העולם לצד מקומיים. ברחוב הגדול תוכלו למצוא מגוון רחב של מסעדות ובתי קפה איכותיים לצד חנויות אמנות, חנויות יד שנייה, חנויות בגדים מן המובילות בתחום לצד בגדי מעצבים, חנויות כלי בית וכמובן הרשימה עוד ארוכה. אנחנו לא מכירים אדם אחד שהגיע לאיסלנד וביקר בעיר הבירה שלה מבלי לפקוד את הרחוב האהוב.
  • חיי הלילה – הגעתם לירח דבש, הגיע הזמן שלכם לנוח ואין דרך יותר טובה לנוח מאשר צלילי המוזיקה השונים. בירת איסלנד ידועה בתור עיר בעלי חיי לילה תוססים במיוחד – תוכלו למצוא מגוון רחב של פאבים, ברים ואף מועדוני לילה הפתוחים במהלך כל השבוע בז’אנרים שונים. כך שכל אחד יכול למצוא את הבילוי הלילי הטוב המתאים ביותר עבור.

"כמה ימים יספיקו לנו באיסלנד?"

אנשים רבים תוהים כמה זמן יספיק להם באיסלנד, אם אתם שואלים אותנו אנו מאמינים כי אפשר גם לאחר מספר חודשים באיסלנד למצוא ספוטים שלא הייתם בהם. אך יחד עם זאת מאחר ואנחנו חיים בעולם אינטנסיבי ולא הרבה מאיתנו יכולים לקחת חופשה בת חודשים, אז הזמן האידיאלי באיסלנד הוא בין 7-14 ימים על מנת להקיף את האי  או לפחות את חלקו ולחוות מגוון רחב של חוויות שלאיסלנד יש להציע. ב-7 ימי טיול אנחנו ממליצים להתמקד באזור דרום איסלנד, בו אפשר למצוא הרבה מאד מהטיולים המעניינים שיש לאיסלנד להציע, תוכלו לטייל על קרחונים, לבקר במערת קרח, לטייל באיי ווסטמן, לבקר בחוף השחור ובלגונת הקרחונים ואם אתם מגיעים בקיץ לאיסלנד תוכלו גם להיכנס למרכז ההררי

אם אתם מגיעים ל-10 ימים ויותר אז אנחנו ממליצים להקיף את האי כולו, רק חשוב לקחת בחשבון שהמשמעות היא לעבור כמעט מדי יום מלון. אנחנו ממליצים להתחיל את הטיול באנרגיות גבוהות באזור מלא פעילויות כמו דרום איסלנד ולהמשיך לפיורדים המזרחיים ולסיים בצפון האי וחצי האי סנייפלסנס ואז לחזור לכיוון רייקיאוויק

"מתי להזמין כרטיסי טיסה ואטרקציות באיסלנד?"

בסופו של יום אף אחד מאיתנו לא רוצה להגיע לאיסלנד ולגלות שאין לו מקום באטרקציות אליהם הוא ייחל, אנחנו ממליצים על הזמנה של האטרקציות כחודשיים שלושה לפני ירח הדבש. כמו כן, באשר לכרטיסי טיסה – אנחנו ממליצים על טווח של שלושה ארבעה חודשים לפני כן על מנת לשריין כרטיסי טיסה במחירים זולים ולא לקנות במחירים יקרים יותר בסמוך לירח הדבש,. אם תרצו לתפוס מקומות לינה באיסלנד ביוני-אוגוסט, כדאי להתחיל לשריין מקומות לינה כבר 4 חודשים לפני כן, לעתים אפילו חצי שנה – במידה ותרצו להקיף את כל האי.

ירח דבש באיסלנד – טיסות לאורך כל השנה

איסלנד נחשבת למדינה עם אופי שוני בקיץ ובחורף את זה אי אפשר לקחת ממנה, אך יחד עם זאת אין זה משנה באיזה עונה בשנה תגיעו אליה אתם תמצאו את הקסם שלה ותתאהבו בה. עד לפני כמה שנים חברת WOW האיסלנדית פתחה קו של טיסות המגיעות מתל אביב לעיר הבירה של איסלנד אך לאחר פשיטת הרגל שלה אין טיסות סדירות היוצאות לאיסלנד.

בהנחה ואתם מטיילים עצמאים הטיסה שלכם לאיסלנד תהיה כרוכה בעצירה במדינות ביניים שונות – גרמניה, הולנד, ספרד, פינלנד, איטליה, אנגליה, שוויץ ומדינות נוספות. יכולים לקרוא מידע נוסף על הטיסות לאיסלנד כאן

ירח דבש בהתאמה אישית

בסופו של יום זה ירח הדבש שלכם, לא מעט זוגות בוחרים לוותר על סיור מאורגן מאחר ולא תמיד הטיול מותאם אישית עבורכם אלא לקבוצה שלמה ובקבוצה מאורגנת מאורגנת צריך להצמד ללו״ז מהודק, להתחשב בקבוצה כולה, לעמוד בזמנים, לקבל החלטות קבוצתיות, ובדרך כלל גם הטיולים הם ״מרוץ״ להספיק הכל בקצב גבוה.

במסגרת החבילה הקלאסית תוכלו ליהנות מטיול שאיננו בקצב גבוה, והוא מתאים לזוגות שרוצים ליהנות מאיסלנד בעיניים מקומיות, עם המפלים הנסתרים, המעיינות החמים הסודיים, הפעילויות הכי שוות והמסעדות והברים הטובים ביותר באי. יש אפשרות גם לתכנון טיול אישי מותאם, למי שרוצים טיול עם דגשים מסויימים, למשל טיול אקסטרימי, טיול צילום, טיול בקצב גבוה או נמוך ועם ליווי אישי שלנו ומענה לשאלות גם במהלך הטיול.

אולי יעניין אותך:

מרחצאות Krauma
חצי האי סנייפלסנס
נמרוד רון

מרחצאות Krauma

בדרך לחצי האי סנייפלסנס, קרוב לעיירות Husafell ו-Reykholt. חובה לקפוץ למרחצאות הגיאותרמיים מתבססים במקורותיהם על המעיין החם עם הנביעה החזקה ביותר בכל אירופה.

קרא עוד »
העיירה Djupivogur במזרח איסלנד
מזרח איסלנד
נמרוד רון

העיירה Djupivogur

מעבר לטבע המרהיב של איסלנד, אחת החוויות האהובות ביותר על מבקרים באי המיוחד, היא לבקר בעיירות קטנות ומעניינות, שפיתחו לעצמן זהות ייחודית, ומספרות את הסיפור המרתק של ההתיישבות באי והחיים במקום כה מבודד ויוצא דופן. אחת מעיירות אלה הינה Djupivogur, אשר לעתים מכונה “העיר האיטית של איסלנד”. כאן, ניתן לכם את כל המידע הרלבנטי על הביקור במקום.

קרא עוד »
החוף השחור reynisfjara
איסלנד
מעיין יאני רון

החוף השחור באיסלנד – Reynisfjara

סיפורו של החוף השחור רייניספארה (Reynisfjara), החוף השחור באיסלנד, נודע כאחד מהחופים השחורים הייחודיים בעולם. הסיבה לכך היא השילוב של הבזלת, החול השחור, מצוקי הענק

קרא עוד »

ברוך שובך!