ספא ומעיינות חמים באיסלנד

המעיינות החמים של איסלנד

איסלנד יושבת על פעילות גיאותרמית רבה ואפשר למצוא אזורים רבים באי שמהם נובעים מים רותחים מהאדמה, כשהמים הרותחים הללו פוגשים מי קרחונים או מקורות מים קרים אחרים, הם יכולים להפוך למעיינות בטמפרטורה המושלמת. השילוב האיסלנדי של פעילות גיאותרמית, קרח ואש, פירושו שפע של מפלים, אגמים ומעיינות חמים בכל רחבי האי, שתוכלו ליהנות מהם כל השנה, לא משנה מה מזג האוויר! זו חוויה מגניבה במיוחד לשבת במעיינות החמים כשבחוץ מזג האוויר קפוא ומושלג. 

המעיינות החמים ב-Myvatn

המים הגיאותרמיים באיסלנד

כל המים החמים באיסלנד הם גיאותרמיים; המים מגיעים רותחים מהאדמה ועוברים בצינורות הישר לבתים של האנשים. בעוד שברוב המדינות מחממים את המים בכדי ליהנות ממקלחת חמה, באיסלנד מקררים את המים הרותחים בכדי ליהנות ממים צוננים לשתייה. לכן, כשתפעילו את המים החמים במקלחת באיסלנד, בטח תשימו לב לריח הגופרית שעולה מהם, אל תיבהלו – זה טבעי לחלוטין ובסוף מתרגלים 🙂 

העושר במים גיאותרמיים מאפשר בריכות שחייה רבות שפזורות ברחבי הארץ - רק באזור רייקיאוויק אפשר למצוא 17 בריכות שחייה! הכניסה לבריכות היא זולה (יחסית לארץ), בסביבות ה-400-800 קרונות איסלנדיות. ברוב הבריכות יש מצופים לילדים שאפשר פשוט לקחת ולהחזיר בסיום השימוש, ברוב הבריכות אפשר גם לקנות משקפת, כובע רחצה, מצופים וכו׳. הבריכות והמעיינות חמים הם חלק משמעותי מאד בחיי התרבות והפנאי האיסלנדיים כיוון שהם מאפשרים להם להיות בחוץ בלבוש מינימלי מבלי לסבול מהקור, לפגוש חברים, לנשום אוויר צח ולהשתעשע עם הילדים במגלשות המים. בניגוד לבריכות השחייה, המעיינות החמים פזורים בטבע האיסלנדי באופן טבעי כתוצאה של התפרצויות געשיות קדומות, שעדיין, עשרות, מאות ולפעמים אלפי שנים אחרי - גורמות למים לרתוח. המעיינות החמים נמצאים חלקם באזורים נגישים מאד לתיירים וחלקם באזורים יותר קשים להגעה.

פעילויות ספא ומעיינות חמים באיסלנד

מרחצאות Gudlaugs Baths
מידע
נמרוד רון

בריכת Guðlaug baths

כ-45 דקות נסיעה מרייקאוויק, בעיירה הנהדרת אקרנס, נמצאים המרחצאות החמים הנהדרים Guðlaug baths, שמהווים אחת מבין האטרקציות הגדולות ביותר של עיירת הנמל המערבית. עם תכנון אדריכלי נפלא, מיקום משגע ואווירה מיוחדת, אין ספק כי אלה מבין המרחצאות המיוחדים ביותר באיזור זה של איסלנד.

לקריאה »
הלגונה הסודית
פעילויות
מעיין יאני רון

הלגונה הסודית – Secret Lagoon

ביום הטיול שלכם למעגל הזהב, כ-20 דקות מגייזיר ומפלי הזהב, אל תפספסו את הלגונה הסודית.
ידועה גם בשם Gamla Laugin או Secret Lagoon, היא בריכת השחייה המבוססת על מעיינות טבעיים הוותיקה ביותר באיסלנד.

לקריאה »
המעיין החם Hrunalaug
מידע
נמרוד רון

המעיין החם Hrunalaug

איסלנד מלאה בשלל מעיינות חמים מכל הסוגים והצורות, והביקור בכמה מהם ללא ספק מהווה אחת האטרקציות הגדולות במדינה, ומבין חוויות החובה עבור מטיילים באיסלנד. יש מגוון אדיר של אפשרויות שעומד בפני המטיילים. נספר לכם על אחד המעיינות החמים האהובים במדינה, שנמצא במיקום נוח ומספק חווית רחצה ייחודית: המעיין החם Hrunalaug.

לקריאה »
שמורת Hveravellir
הרי געש
נמרוד רון

שמורת Hveravellir

בשל הריחוק שלו מכביש מספר אחד המרכזי, איזור הרמות המרכזיות של איסלנד הינו מבין האיזורים המתויירים פחות במדינה. עם זאת, הוא בהחלט כולל מספר אתרים מרשימים ומיוחדים ביותר בפני עצמם. אחד מהם הוא שמורת הטבע והאיזור הגיאותרמי Hveravellir, בהם נמצא המעיין החם הנהדר בעל אותו השם, כמו גם כמה מסלולי הליכה ונופים נפלאים.

לקריאה »
שמורת לנדמנלאוגר
הרי געש
נמרוד רון

שמורת לנדמנלאוגר – Landmannalaugar

לנדמנלאוגר היא אחת הפנינים הנסתרות של איסלנד, מקום קסום במרכז ההררי של איסלנד. במהלך הקיץ, זהו אחד המקומות הפופולריים ביותר לטיולים רגליים ולרחצה טבעית במעיינות חמים.

לקריאה »
מרחצואת הסקיי לגון
פעילויות
נמרוד רון

Sky Lagoon

בסקיי לאגון תמצאו בריכת אינפיניטי, שצופה לאוקיינוס האטלנטי. המים בטמפרטורה של 36 מעלות הם הניגוד המושלם לאוויר הקר בחוץ

לקריאה »
העמק המעשן
מידע
נמרוד רון

Reykjadalur – העמק המעשן

״העמק המעשן״ בתרגום מאיסלנדית, הוא נהר חם שזורם לו בהרים ליד העיירה Hveragerdi, האזור פעיל מאוד גיאותרמית, ולאורך כל ימות השנה אפשר לרחוץ במים החמים.

לקריאה »
מרחצאות Hvammsvik
פעילויות
נמרוד רון

מרחצאות Hvammsvik

תרחצו בשמונה מעיינות חמים טבעיים בגדלים שונים ובטמפרטורות שונות מוקפים באוקיינוס, הרים וחיות בר במרחק של 45 דקות בלבד מרייקיאוויק.

לקריאה »
המעיין החם Krosslaug בפיורדים המערביים של איסלנד
מידע
נמרוד רון

המעיין החם Krosslaug

Krosslaug – ביקור במעיינות החמים הנפלאים בפיורדים המערביים, פנינת טבע חבויה וייחודית.

לקריאה »
מרחצאות vok
פעילויות
נמרוד רון

מרחצאות VÖK Baths

מרחצאות Vök נפתחו בקיץ 2019. המים הגיאותרמיים בהם תרחצו ב-Vök זורמים ממעיינות חמים עמוק מתחת לאגם Urriðavatn שבמזרח איסלנד.

לקריאה »
הבריכות החמות של Drangsnes בפיורדים המערביים של איסלנד
חופים
מעיין יאני רון

הבריכות החמות של Drangsnes

אחת האטרקציות המיוחדות והנעימות ביותר באיסלנד, היא הבריכות החמות שמפוזרות לאורך האי. לרוב, עם מיקום מוצלח במיוחד, עיצוב מרשים וטמפרטורה אידאלית, הן מהוות תחנות עצירה אידאליות אחרי ימי נסיעה ארוכים או עבור התחממות קלה ממזג האוויר הקשוח של המדינה. בכפר הקטן Drangsnes, שבפיורדים המערביים, נמצאות כמה מבין הבריכות החמות האהובות במדינה, שמשקיפות על נוף יפה במיוחד ויוצרות אווירה מיוחדת.

לקריאה »
חופים
מעיין יאני רון

החוף הגיאותרמי Nauthólsvík

רצועת חוף זהובה, אחת מבין כמה נדירות באיסלנד, שעליה נמצאות כמה בריכות חמות שונות. אלה מאפשרות למבקרים במקום ליהנות מהשמש הקיצית הנעימה באיזור ומהחוף המרשים, בעוד הם רוחצים במים החמים הנפלאים.

לקריאה »
מעיין החם Grettislaug בצפון איסלנד
מידע
נמרוד רון

הבריכה הגיאותרמית Grettislaug

על גדות הפיורד Skagafjordur, נמצאת הבריכה הגיאותרמית המיוחדת Grettislaug. הבריכה נמצאת במיקום נהדר, עם נופים נפלאים לכל עבר, ועם טמפרטורה של 39 מעלות, היא מספקת למבקרים מקום מפלט נהדר מהקור של צפון איסלנד. בנוסף, במקום יש תאים להחלפת בגדים, ובשל העובדה שהיא נמצאת בשטח פרטי, הכניסה אליה הינה בתשלום סמלי.

לקריאה »
המעיין החם Hörgshliðarlaug בפיורדים המערביים של איסלנד
חופים
נמרוד רון

המעיין החם Hörgshliðarlaug

במרכז הפיורדים המערביים, על גדות הפיורד המשגע Mjóifjörður, נמצא לו אחד המעיינות החמים היפים ביותר באיסלנד כולה. למעשה, מדובר במעיין חם מעשה ידי אדם, בצורת בריכת בטון מלבנית. עם זאת, המיקום המרהיב שלו, החום שלו והקרבה אל המים, הופכים אותו לאחת הפנינות החבויות האטרקטיביות ביותר באיזור זה של איסלנד.

לקריאה »
המעיין החם Fosslaug בצפון איסלנד
מידע
נמרוד רון

המעיין החם Fosslaug

ביקור במעיין הגדול והמיוחד שבצפון איסלנד

אין ספק כי רחצה במעיינות חמים הינה אחת מבין החוויות המיוחדות והאהובות ביותר בקרב מטיילים באיסלנד, אשר יכולים לבחור בין מגוון אדיר של מעיינות חמים.

לקריאה »
המעיין החם Galtahryggjarlaug
מידע
נמרוד רון

המעיין החם Galtahryggjarlaug

בתור אי עם פעילות גיאותרמית ענפה, יש מגוון אדיר של מעיינות חמים באיסלנד. בין מעיינות מוכרים וגדולים, מעיינות במיקומים שקטים ונפלאים וכאלה שהפכו לספא מפנק, כל מטייל יוכל למצוא את מבוקשו כשזה נוגע לרחצה במעיינות חמים במדינה.

לקריאה »
בריכת Djúpavogskörin
מידע
נמרוד רון

בריכת Djúpavogskörin

במקרים רבים, הפופולריות של אתרי התיירות באיסלנד נמדדים על פי הנגישות שלהם והקרבה שלהם אל הדרכים הראשיות במדינה. עם זאת, בשל כמות האתרים הגדולה שתוכלו למצוא במדינה, לעתים יהיו גם כאלה אשר יחמקו מעיני מרבית התיירים, מה שמאפשר למטיילים אשר תכננו את הטיול היטב לבקר במקומות נפלאים ונגישים, עם כמות מטיילים קטנה מאוד מסביבם. אחד המקומות הללו הוא המעיין החם Djúpavogskörin, שנמצא בדרום-מזרח איסלנד.

לקריאה »
בריכת hofsos בצפון איסלנד
חופים
נמרוד רון

בריכת Hofsos

בתור מדינה עם כל כך הרבה נופים נפלאים מסוגים שונים, אחד הדברים המיוחדים ביותר שתיירים נהנים ממנו במהלך ביקור באיסלנד, הוא השילוב הנפלא של נופיה עם הנוף האנושי. השילוב בין ההרים, החופים והאגמים עם מבנים מרשימים כמו כנסיות, מגדלורים, חוות ועוד. כאן, נספר לכם על אחד המקומות שממחיש זאת בצורה הטובה ביותר: בריכת השחייה המחוממת Hofsos, שהמיקום המדהים שלה הופך אותה לאטרקציה נפלאה עבור מבקרים.

לקריאה »
גייזיר
מפלים
נמרוד רון

טיול מעגל הזהב והלגונה הסודית

ביום אחד – 4 מהיעדים הפופולרים ביותר באיסלנד. הקרע בין יבשות אירופה ואמריקה, הגייזר שעל שמו נקראים כל הגייזרים בעולם, מפל הזהב והלגונה הסודית. אל תפספסו את הטיול הקסום הזה!

לקריאה »
מפת איסלנד
הרי געש
נמרוד רון

מפת איסלנד

מפת איסלנד מפת איסלנד – הכל על איסלנד! איסלנד היא יעד יפהפה וייחודי המציע למטיילים פלאי טבע מדהימים, מהזוהר הצפוני ועד למעיינות החמים והקרחונים הגיאותרמיים.

לקריאה »
ספא הבירה Bjórböðin באיסלנד
פעילויות
נמרוד רון

ספא הבירה Bjórböðin

ספא הבירה הראשון של איסלנד.
Bjórböðin SPA ממוקם סמוך לאקוריירי בצפון איסלנד. שם תוכלו להפיג את הלחץ על ידי רחצה באמבטיית בירה חמימה.

לקריאה »
מרחצאות vok
בלוג
נמרוד רון

5 המעיינות החמים הכי שווים באיסלנד

הודות לאנרגיה גיאותרמית מופלאה ובלתי נגמרת, והרי געש שמתפרצים חדשות לבקרים, איסלנד מספקת לנו שפע של מעיינות חמים בטבע הפראי, הקרוב והרחוק, והבחירה קשה – באילו מעיינות הכי שווה לטבול במסגרת טיול באיסלנד?

לקריאה »
מעיינות הוסאפל
פעילויות
נמרוד רון

Husafell Canyon Baths

מרחצאות קניון Husafell מספקים סביבה מבודדת ומרוחקת להפליא בכדי שתוכלו להנות מהטבע בזמן הרחצה המרגיעה.

לקריאה »
מרחצאות מיוואט
פעילויות
נמרוד רון

מרחצאות Myvatn

מרחצאות הטבע בעיירה הצפונית Myvatn יושבים על מקור אנרגיה גיאותרמית המציע חוויה טבעית של רחצה במינרלים בצבע תכלת

לקריאה »
מרחצאות Geo Sea
פעילויות
נמרוד רון

מרחצאות Geo Sea

מרחצאות GeoSea הם הנאה צרופה מהטבע. הודות לחום התת קרקעי ןמי הים העשירים, תוכלו ליהנות מהנוף של רכס ההרים מהמערב ומהחוג הארקטי עצמו באופק.

לקריאה »
מרחצאות פונטנה
פעילויות
נמרוד רון

מרחצאות Fontana

המעיינות החמים Fontana נחים על שפת אגם Laugarvatn. אל תפספסו אותם בטיול מעגל הזהב. המרחצאות הם ללא ספק אחד מפלאי הטבע של אזור זה.

לקריאה »
מרחצאות Krauma
פעילויות
נמרוד רון

מרחצאות Krauma

בדרך לחצי האי סנייפלסנס, קרוב לעיירות Husafell ו-Reykholt. חובה לקפוץ למרחצאות הגיאותרמיים מתבססים במקורותיהם על המעיין החם עם הנביעה החזקה ביותר בכל אירופה.

לקריאה »

שאלות נפוצות

תלוי מה אתם אוהבים. אם אתם נהנים מלגונות קטנות באזורים מרוחקים, אז מרחצאות קראומה האלגנטיים יכולים להיות ממש בשבילכם. הם נמצאים בחצי האי סנייפלסנס ויש שם מספר בריכות קטנות בטמפרטורות שונות. 

אם אתם רוצים ללכת על הקלאסיקה, אז הלגונה הכחולה היא אתר הספא הנחשב ביותר באיסלנד ואחד הטובים בעולם. תוכלו לטבול במים החמים והמלטפים הללו. בנוסף, תוכלו להנות ממסאג׳ים במים, ממסיכות עשויות מינרלים שונים ומבר בתוך המים. 

מרחצאות סקיי לגון הם הקרובים ביותר לריקאיוויק, יש בהם בריכת אינפינטי מדהימה שמשקיפה לפיורד והיא מוקפת סלעי לבה, היא מזכירה מאד את הבלו לגון, רק פחות ממוסחרת ועמוסה. 

באופן אישי, אנחנו אוהבים מאד את מרחצאות מיוואט שבצפון, בגלל האינטימיות והיופי! 

כן, בכדי לשריין מקום בלגונות הללו, צריך להזמין מקום מראש באתר. 

תלוי אילו ילדים ובאילו גילאים. רוב הלגונות מסכימות לקבל ילדים מעל גילאי 3, אבל לא בטוח שכדאי להיכנס עם ילדים כל כך קטנים ללגונות הללו. גם בגלל החום של המים וגם בגלל שאין עבורם יותר מדי אטרקציות, במקום זאת אנחנו ממליצים ללכת איתם לבריכות החמות הפזורות בכל איסלנד, שם הם יוכלו ליהנות ממגלשות ומשחקים. 

ילדים בגילאים גדולים יותר עשויים ליהנות גם בלגונות. 

ברוך שובך!