חצי האי סנייפלסנס

עברית שפה קשה? עוד לא פגשתם את האיסלנדית. המילה Snæfellsnes (סנייפלסנס) גם כן קשה להגייה, ומשמעותה בעברית היא “חצי האי של השלג הנופל”, שם הולם לחצי אי ארוך שבטבורו הר געש, אשר בקצהו נמצא קרחון. התכונות המגוונות של חצי האי Snæfellsnes העניקו לו את הכינוי “איסלנד בקטנה”.

אורות צפון מעל הר קירקיופל

הכירו את חצי האי סנייפלסנס​

יש בו הר געש, קרחון, שדות לבה, מכתשים, מפלים, חופים שחורים ולבנים, מערות, הרים ציוריים, כפרי דייגים מקסימים ועיירות, נופים מדהימים וסלעים מחוספסים שיוצאים מהאוקיינוס האטלנטי. אפשר לנסוע לחצי האי Snæfellsnes בטיול יום מרייקיאוויק, אך יש כל כך הרבה אטרקציות, שכדאי לחקור אותו במשך יומיים או שלושה. באיסלנד יש רק שלושה פארקים לאומיים, וחצי האי הוא אחד מהם. הוא מקיף את אחת התופעות הכי מעניינות בטבע, קרחון, שיושב על הר געש, הוא נקרא Snæfellsjökull ומשתרע עד לחוף הים. שטחו של הפארק הלאומי הוא 170 קילומטרים רבועים של טבע מהמם.

נמל העיירה סטיקיסהולמור

תרבות וחיי הכפר​

בחצי האי יש מספר כפרים קטנים ויפים, רובם נמצאים בצד הצפוני, שם הדיג טוב יותר. Stykkishólmur הוא כפר מקסים ופופולרי בקרב מטיילים, הוא כולל מוזיאון הר געש ומעבורת המובילה אל עבר מפרץ Breiðafjörður. מוזיאונים נוספים שראויים לציון הם המוזיאון הימי ב-Hellisandur, המוזיאון ב-Olafsvik, ואחרון חביב, מוזיאון הכרישים בBjarnarhofn, בו תוכלו לטעום את "המעדן" האיסלנדי, הכריש!

מה לעשות בחצי האי?​

בצד הדרומי של חצי האי Snæfellsnes, תגיעו אל מכתש אלדבורג, משם אל צוקי הבזלת של גרוונברג, שם מסודרים מאות עמודי בזלת משושים בדיוק גיאומטרי. ובחוף של אותו האזור תוכלו לצפות במושבת כלבי הים השניה בגודלה באיסלנד. חוף Djúpalónssandur הוא, כמו רוב חופיה של איסלנד, חוף וולקני געשי של לבה שחורה והוא ידוע בעיקר בשל ארבע אבני ההרמה שנותרו על החוף מימים עברו. בעבר הרחוק, דייגים השתמשו באבנים הללו כדי לאמוד את כוחם של המלחים הפונטציאליים ולהחליט באיזה תפקיד ישמש המלח על הסיפון.

עוד על חצי האי סנייפלסנס:

ערב התרבות ברייקיאוויק
בלוג
נמרוד רון

פסטיבלים באיסלנד

בכתבה זו תוכלו ללמוד על הפסטיבלים השונים המתקיימים באיסלנד לאורך השנה, פסטיבלים המוקדשים למוזיקה, קולנוע, אופנה, ספורט ועוד.

לקריאה »
העיירה Olafsvik
עיירות
מעיין יאני רון

העיירה Olafsvik

העיירה אולפסוויק Ólafsvík היא עיירה קטנה ומקסימה הממוקמת בצד הצפוני של חצי האי סניפלסנס במערב איסלנד. Ólafsvík, הידועה בנופיה הציוריים ובמורשת התרבותית העשירה שלה, מוקפת

לקריאה »
שביל הלבה Berserkjahraun
מידע
נמרוד רון

שביל הלבה Berserkjahraun

בצפון חצי האי סנייפלסנס, נמצא אחד משדות הלבה המרשימים ביותר באיסלנד. שדות הלבה הן מבין התופעות המיוחדות ביותר שיש למדינה להציע, עם מראות שנותנים למבקרים תחושה שהם נמצאים בכוכב אחר. כאן, נספר לכם על שדה הלבה Berserkjahraun, עם כל המידע הרלבנטי על הביקור באתר הנפלא.

לקריאה »
מכתש גראברוק
הרי געש
מעיין יאני רון

מכתש Grábrók

ביקור בהר הגעש הקטן, שהוא אחד המכתשים הנגישים והנוחים ביותר לביקור באיסלנד, מכתש Grábrók, שהוא אמנם מכתש קטן יחסית, בהחלט מהווה נקודה נהדרת לביקור.

לקריאה »
מפל ״הלבה״ Hraunfossar, הוסאפל, איסלנד
מידע
נמרוד רון

מפל Hraunfossar

יש מגוון רחב של מפלים באיסלנד, מכל הסוגים והגוונים. אין כל ספק כי כל חובב מפלים, אחת מתופעות הטבע המרשימות ביותר בעולם, יזכה לחוויה נפלאה במדינה, עם מבחר עצום של מפלים נפלאים. כאן, נספר לכם על הביקור במפל Hraunfossar, “מפל הלבה”, שהוא אחד המפלים הרחבים והמרשימים ביותר בכל האי, ואתר מומלץ במיוחד לביקור במהלך טיול באיסלנד.

לקריאה »
כלב ים באיסלנד
בעלי חיים
נמרוד רון

כלבי הים באיסלנד

איסלנד היא ללא ספק אחת המדינות עם הטבע העוצמתי והמרשים ביותר בעולם, מה שמתבטא במגוון רחב של דרכים והיבטים. בין הרים צבעוניים, תופעות גיאוטרמיות, חופים מיוחדים ופיורדים, לא קשה להבין מה מושך כל כך הרבה מטיילים לאיסלנד בכל שנה. ומעבר לכך, בין כל הנופים המרשימים, אחד האספקטים המיוחדים ביותר הינו חיות הבר הייחודיות שניתן לראות במקומות רבים באיסלנד. בכתבה זו, ניתן לכם את כל המידע הרלבנטי על כלבי ים באיסלנד, אחת החיות המיוחדות והחמודות שניתן לראות במהלך הביקור במדינה.

לקריאה »
קרחון סנייפלסיוקול
הרי געש
נמרוד רון

הפארק הלאומי סנייפלסנס

חצי האי סנייפלסנס, שנמצא בחלק הצפון-מערבי של איסלנד, מדרום לפיורדים המערביים, הינו בהחלט אחד האיזורים היפים ביותר באיסלנד כולה. עם תופעות טבע מדהימות, היסטוריה מעניינת ונופים מרהיבים, כל מטייל ימצא כאן את מבוקשו, באיזור שנקרא גם “איסלנד הקטנה” בשל הגיוון שלו. אחת מגולות הכותרת של האיזור המיוחד היא הפארק הלאומי סנייפלסנס, אחד מ-3 הפארקים הלאומיים של איסלנד. בכתבה זו, ניתן לכם את כל המידע הרלבנטי על הביקור במקום המיוחד.

לקריאה »
מלון בלגונה הכחולה באיסלנד
מידע
נמרוד רון

מלונות מומלצים באיסלנד

מתכננים חופשה באיסלנד? תמצאו כאן רשימה מפורטת של המלונות המומלצים ביותר באיסלנד, מסווגים לפי האיזורים השונים ורמות התמחור השונות בטיול באיסלנד.

לקריאה »
מכתש Saxholl בחצי האי סנייפלסנס
הרי געש
נמרוד רון

מכתש Saxhóll

ללא ספק, אחת מתופעות הטבע המרשימות ביותר שניתן לראות במהלך טיול באיסלנד, היא המכתשים המיוחדים שלה, שמייצגים את התופעות הגעשיות הרבות במדינה. מבין האיזורים השונים במדינה, חצי האי סנייפלסנס הינו אחד המוצלחים בתחום זה, עם שלל מכתשים דרמטיים מרהיבים במגוון צורות וגדלים. בכתבה זו, נספר לכם על הביקור באחד המכתשים הנגישים ביותר באיזור זה, שמהווה נקודת עניין מוצלחת ביותר עבור המטיילים בסנייפלסנס: מכתש Saxhóll.

לקריאה »
מפל Bjarnarfoss
מידע
נמרוד רון

מפל Bjarnarfoss 

Bjarnarfoss אחד המפלים באיזור חצי האי סנייפלסנס, תוכלו לעצור להליכה קצרה ולעשות פיקניק נחמד עם נוף על חלקו הדרומי של חצי האי סנייפלסנס.

לקריאה »
חופים
נמרוד רון

חוף Skarðsvík

כל מה שחשוב לדעת על ביקור בחוף הנפלא, שמספק למבקרים מראות מגוונים ויוצאי דופן – אפילו ביחס לאיסלנד

לקריאה »
הרי געש
נמרוד רון

מכתש Eldborg

כל הפרטים החשובים על ביקור במכתש בדרך לחצי האי סנייפלסנס

לקריאה »
הכפר Grundarfjörður
מידע
נמרוד רון

הכפר Grundarfjörður

כפר הדייגים Grundarfjörður מונה כ-900 תושבים, הוא שוכן על שפת מפרץ שנושק לאוקיינוס האטלנטי ומשקיף להר Kirkjufell שהוא בגדר must see לכל מי שמתכנן טיול באיסלנד.

לקריאה »
הר Kirkjufell ומפלי Kirkjufellsfoss
מידע
נמרוד רון

הר Kirkjufell ומפלי Kirkjufellsfoss

מעוניינים לבקר בהר המצולם ביותר באיסלנד, ובמפלים המרהיבים שנמצאים בקרבתו? הנה כל מה שחשוב לדעת על אחד המקומות היפים באיסלנד כולה

לקריאה »
מפל הכבשה - Selvallafoss
מידע
נמרוד רון

מפל Selvallafoss

מפל Selvallafoss, שידוע בשם “מפל הכבשה”, הינו אחד מאוצרות הטבע החבויים בחצי האי סנייפלסנס, שנמצא במערב איסלנד. אמנם הוא לא יככב ברשימות של “יעדים שאסור

לקריאה »
מכתש Búðaklettur בסנייפלסנס
הרי געש
נמרוד רון

מכתש Búðaklettur

כל המידע על ביקור במכתש המתנשא לגובה של 88 מטרים ומהווה מקור לשדה הלבה המרהיב באיזור.

לקריאה »
כנסיית בודיר בסנייפלסנס
מידע
נמרוד רון

כנסיית Búðir

כל הפרטים החשובים על ביקור בכנסייה המדהימה במערב איסלנד, שנראית ממש כמו בסרטים

לקריאה »
קירקיופל בחצי האי סנייפלסנס
חופים
נמרוד רון

טיול לחצי האי סנייפלסנס

טיול יום מרהיב מרייקיאוויק ל: ״איסלנד הקטנה״ – חצי האי סנייפלסנס, שמתאפיין בקרחונים, הרי געש, כלבי ים ונופים מרהיבים. תבקרו ב-Kirkjufell, “הר הכנסייה”המפורסם שהוצג כ-“הר ראש החץ” ב”משחקי הכס” ובעוד יעדים ונופים עוצרי נשימה

לקריאה »
מפת איסלנד
הרי געש
נמרוד רון

מפת איסלנד

מפת איסלנד מפת איסלנד – הכל על איסלנד! איסלנד היא יעד יפהפה וייחודי המציע למטיילים פלאי טבע מדהימים, מהזוהר הצפוני ועד למעיינות החמים והקרחונים הגיאותרמיים.

לקריאה »
מערת הקרח into the glacier
פעילויות
נמרוד רון

Into The Glacier

היכנסו ללב הקרחון במערת הקרח Langjökull. הליכה בתוך הקרחון השני בגודלו באיסלנד היא באמת הזדמנות של פעם בחיים וחוויה שאסור לכם לפספס.

לקריאה »
מעיינות הוסאפל
פעילויות
נמרוד רון

Husafell Canyon Baths

מרחצאות קניון Husafell מספקים סביבה מבודדת ומרוחקת להפליא בכדי שתוכלו להנות מהטבע בזמן הרחצה המרגיעה.

לקריאה »
מערת הלבה Vatnshellir
פעילויות
נמרוד רון

מערת הלבה – Vatnshellir

טיילו בשביל זרימת הלבה 200 מטר אל תוך המערה ו-35 מטר מתחת לפני הקרקע. מערת Vatnshellir היא אחת מצינורות הלבה הנגישים והמרגשים ביותר באיסלנד ומותאמת לרוב האנשים.

לקריאה »
vidgelmir lava cave
פעילויות
נמרוד רון

מערת הלבה – Víðgelmir

צאו לטיול מודרך לתוך מערת Víðgelmir בעזרת שביל הגישה החדש שלנו ומערכת תאורה מתקדמת. טיול מהנה וקל לכל המשפחה.

לקריאה »
מרחצאות Krauma
פעילויות
נמרוד רון

מרחצאות Krauma

בדרך לחצי האי סנייפלסנס, קרוב לעיירות Husafell ו-Reykholt. חובה לקפוץ למרחצאות הגיאותרמיים מתבססים במקורותיהם על המעיין החם עם הנביעה החזקה ביותר בכל אירופה.

לקריאה »
חוף Djúpalónssandur בסנייפלסנס
חופים
נמרוד רון

Djúpalónssandur

Djúpalónssandur או ‘לגונת החולות העמוקה’ הוא מפרץ בצורת קשת של צוקים כהים וחול שחור, הממוקם על חצי האי Snæfellsnes במערב איסלנד.

לקריאה »

ברוך שובך!