ביטוח נסיעות לאיסלנד

ביטוח נסיעות לאיסלנד
ביטוח נסיעות לחו״ל מכסה הפסדים כספיים בלתי צפויים והוצאות רפואיות שיכולות להתרחש במהלך הנסיעה, אמנם אנחנו מאחלים לכם שלא תזדקקו לו אבל חשוב מאד להיות מבוטחים מבעוד מועד, במיוחד במדינה כמו איסלנד שבה עושים פעילויות שלפעמים יכולות להיות יוצאות דופן כמו הליכת קרחונים, שיט לוויתנים, שייט בין קרחונים, טיולים במערות קרח ולבה ועוד. איסלנד היא המדינה הבטוחה בעולם כך שמפני גניבות פחות צריך לחשוש אבל כן יש את אלמנט הנהיגה בדרכים לא סלולות שכדאי לבטח מפניו. ביטוח נסיעות לחו״ל יכול לעזור לכם לנווט בכל אתגרים בלתי צפויים שעלולים להתעורר. הביטוח בדרך כלל מכסה ביטול נסיעה, הפסקת טיול, הוצאות רפואיות חירום ומטען שאבד או נגנב. ביטוח נסיעות יכול גם להציע הטבות נוספות, כגון פינוי רפואי חירום, סיוע 24 שעות ביממה, סיוע במקרה של תקלות ברכב או תאונות לכן חובה לרכוש ביטוח נסיעות לפני יציאה לכל טיול, שכן הוא יכול לספק שקט נפשי והגנה מפני אירועים בלתי צפויים שעלולים לשלם עליהם מחירים כבדים.

יש סוגים רבים ושונים של פוליסות ביטוח נסיעות, לכן חשוב לחקור היטב ולהשוות אפשרויות כדי למצוא את הכיסוי הטוב ביותר עבור צורכי הנסיעה הספציפיים שלכם. כדאי לקחת בחשבון גורמים כגון אורך הטיול, היעד והפעילויות המתוכננות במהלך הטיול בעת בחירת פוליסת ביטוח נסיעות. באיסלנד למשל, בדרך כלל יש צורך בהרחבת הביטוח לביטוח אקסטרים אם ברצונכם לשלב פעילויות כמו קיאקים, הליכה על קרחונים, אומגה, אופנועי שלג, טיולי סופר ג’יפים במרכז ההררי ויציאה למסלולי הליכה וטרקים באיסלנד. בקיצור, הסיכונים הכספיים והרפואיים הפוטנציאליים של נסיעה בלי ביטוח עולים בהרבה על עלות הפוליסה. זה נכון במיוחד באיסלנד בה נזקים לרכב יכולים להגיע גם לעשרות אלפי דולרים. 

מהו ביטוח נסיעות לחו״ל ומה הוא מכסה?

ביטוח נסיעות הוא סוג של ביטוח המכסה אירועים בלתי צפויים שעלולים להתרחש במהלך הנסיעה. הכיסוי עשוי להשתנות בהתאם לסוג הפוליסה, אך חלק מסוגי הכיסויים הנפוצים כוללים ביטול או הפסקת נסיעה, הוצאות רפואיות, פינוי רפואי חירום, מטען שאבד או נגנב ועוד. ככלל, ביטוח נסיעות נועד להגן על המטיילים מפני הפסדים כספיים שעלולים לנבוע מנסיבות בלתי צפויות שיכולות להיווצר במהלך הנסיעה.
לדוגמה, אם נוסע חולה או נפצע במהלך הנסיעה וזקוק לטיפול רפואי, עלות הטיפול הרפואי עשויה להיות יקרה ביותר. ללא ביטוח נסיעות, הנוסע יהיה אחראי לכיסוי עלויות אלו מכיסו. באופן דומה, אם הטיול של מטייל מבוטל מסיבות שאינן בשליטתו, כגון אסון טבע או אירועי מזג אוויר קיצוניים או אפילו מלחמה או מבצע צבאי, ביטוח נסיעות יכול לעזור לכסות את העלויות הכרוכות בסידור מחדש של תוכניות הנסיעה או אפילו ביטול הטיול לחלוטין. אם אתם חוששים להפסיד את הכסף על כרטיסי טיסה, מלונות והוצאות נסיעה אחרות. ביטוח נסיעות יכול לעזור להפחית סיכונים אלו ולספק שקט נפשי בזמן הנסיעה.
 
ההמלצה שלנו, כמטיילים ותיקים באיסלנד וכמי שמלווים מטיילים רבים היא להיעזר בביטוח הנסיעות המקיף ביותר שמנסיוננו נותן מענה לכל אירוע ביטוחי שעשוי לקרות באיסלנד עם זמינות גבוה ופתרון בעיות מהיר ושירות יוצא מין הכלל, אחד היתרונות של פספורט קארד הוא שניתן להפעיל מיידית את כרטיס האשראי שניתן לכם ע״י החברה ובכך לא להוציא כסף מכיסכם אלא להתחשבן איתם בדיעבד.

כמה עולה ביטוח נסיעות וכיצד תוכלו לבחור את התכנית הטובה ביותר לצרכים שלכם?

עלות ביטוח הנסיעות יכולה להשתנות בהתאם למספר גורמים, לרבות סוג הכיסוי, משך הטיול וגילו ובריאותו של הנוסע. באופן כללי, ביטוח נסיעות יכול לנוע בין כמה דולרים ליום לכמה עשרות דולרים עבור פוליסה מקיפה. בעת בחירת תוכנית ביטוח נסיעות, חשוב לשקול היטב את סוגי הכיסויים החשובים ביותר לצרכים שלכם. 

מהן האפשרויות הביטוחיות בהשכרת רכב באיסלנד ואיזה ביטוח כדאי לכם לעשות?

בהשכרת רכב באיסלנד, כדאי לבחור בביטוח מקיף, גם אם הוא יקר יותר. במידה ואתם לא מתכננים לטייל במרכז איסלנד אלא להסתפק בכביש הטבעת, אין צורך בביטוח לנזקים בכבישי F. מה שכן כדאי לכלול בביטוח בהשכרת רכב באיסלנד הוא נזקי עפר. חלק מהכבישים באיסלנד הם כבישי עפר ולפעמים עפות אבנים וסודקות את השמשה, זה קורה די הרבה באיסלנד ולכן רוב חברות השכרת הרכב מציעות ביטוח שמשות מיוחד, זו לא מלכודת תיירים כמו שנהוג לחשוב ואופציה ששווה לבטח נגדה. דגש נוסף לכללי בטיחות בהשכרת רכב באיסלנד הוא פתיחת הדלתות באוטו בזהירות, כיוון שהרוח העוצמתית לעתים יכולה לטרוק אותן או לפתוח אותן בעוצמה. לעומת זאת, אנחנו סבורים שאין צורך בביטוח נגד גניבות באיסלנד, כיוון שמדובר באירועים נדירים למדי.

הסבר קצר על הביטוחים השונים

ויתור על התנגשות/נזק (CDW)

בדרך כלל הכוונה היא שתהיה לכם מידה של השתתפות עצמית במקרה של נזק, זה יכול להגיע גם לאלפי יורו אפילו אם מדובר בנזק קטן. 

Super CDW (SCDW)

מקטין את ההשתתפות העצמית שלכם במידה ויש נזק לאוטו אבל בדרך כלל המשמעות היא ביטוח יקר יותר.

ביטוח חצץ (Gravel insurance)
כיסוי ביטוחי שמיועד במיוחד לחצץ ואבניים קטנות שעשויות לעוף עם הרוח ולפגוע במכונית ובשמשות. אירוע שבהחלט עשוי לקרות באיסלנד. 

ביטוח הגנת חול ואפר (SAAP)
זהו כיסוי שמגן עליכם אם המכונית שלכם, כתוצאה מרוחות עזות, נשטפת חול שעשוי לפגוע בצבע שלה, ואינה מכוסה על ידי SCDW או CDW. 

מהן כמה תפיסות שגויות נפוצות לגבי ביטוח נסיעות לחו״ל?

טעות נפוצה אחת לגבי ביטוח נסיעות היא שזה לא הכרחי אם יש לך סוגים אחרים של ביטוח, כמו ביטוח בריאות למשל. זו טעות כיוון ייתכן שסוגי ביטוח אלו לא יספקו כיסוי לאירועים שעלולים להתרחש במהלך הנסיעה, כגון ביטול נסיעה או אובדן מזוודות. תפיסה שגויה נוספת היא שביטוח נסיעות יקר מדי וששווה לקחת את הסיכון ולא לבטח. מניסיונם של מטיילים באיסלנד, העלויות הכרוכות בנזקים, קטנים ככל שיהיו – לרכבים, הן בדרך כלל גבוהות מאד. 

מה עליכם לעשות בכדי לקבל החזרים מביטוח הנסיעות שלכם?

אם אתם צריכים להגיש תביעה על פוליסת ביטוח הנסיעות שלכם, חשוב לבדוק היטב את הפוליסה שלכם כדי להבין את תהליך התביעות ואיזה תיעוד נדרש. כמו כן, עליכם לדווח על האירוע לסוכן ביטוח הנסיעות שלכם בהקדם האפשרי, שכן לפוליסות רבות יש מועדים ספציפיים להגשת תביעה. ייתכן שתידרשו לספק תיעוד כגון תיקים רפואיים, דוחות משטרה וקבלות עבור כל הוצאה שתהיה לכם. חשוב לשמור את כל התיעוד הקשור לאירוע, שכן זה יעזור לתמוך בתביעתכם ולהבטיח שתקבלו את המקסימום במסגרת הפוליסה שלכם.

כיצד השפיעה מגיפת COVID-19 על כיסוי ביטוח הנסיעות ומה צריכים הנוסעים לדעת לפני רכישת פוליסה?

למגיפת COVID-19 הייתה השפעה משמעותית על כיסוי ביטוח הנסיעות, שכן לפוליסות רבות יש אי הכללות או הגבלות הקשורות ל-COVID-19. חשוב לסקור בקפידה כל מדיניות ביטוחית שהם מציעים כדי להבין מה מכוסה ומה לא קשור ל-COVID-19. פוליסות מסוימות עשויות לספק כיסוי לביטול או הפסקה של טיול אם נוסע נדבק ב-COVID-19 או יידרש לבידוד, בעוד שאחרות עשויות לשלול לחלוטין תביעות הקשורות ל-COVID-19. חשוב גם לשקול רכישת פוליסה עם אפשרות “ביטול מכל סיבה שהיא” (CFAR), שיכולה לספק גמישות רבה יותר במקרה של ביטול נסיעה הקשור ל-COVID-19.

במה ביטוח נסיעות שונה מסוגי ביטוחים אחרים, כמו ביטוח בריאות וביטוח דירות?

ביטוח נסיעות שונה מסוגי ביטוח אחרים בכך שהוא נועד במיוחד לספק כיסוי לאירועים שיכולים להתרחש במהלך הנסיעה. ביטוח בריאות מספק בדרך כלל כיסוי לטיפול רפואי הקשור למחלה או לפציעה, אך עשוי שלא לכסות פינוי רפואי או הוצאות אחרות שעלולות להיווצר במהלך הנסיעה. ביטוח בעלי בתים מספק בדרך כלל כיסוי לנזק לבית ולחפצים האישיים שלכם, אך עשוי שלא לספק כיסוי עבור חפצים שאבדו או נגנבו במהלך הנסיעה. ביטוח נסיעות יכול לספק כיסוי למגוון אירועים בלתי צפויים שעלולים להתרחש במהלך הנסיעה, כגון ביטול נסיעה, אובדן מזוודות ופינוי רפואי חירום.

דוגמאות מהחיים האמיתיים לאופן שבו ביטוח נסיעות עזר לנוסעים במצבים בלתי צפויים?

מצב חירום רפואי: במקרה של מחלה או פציעה בזמן טיול באיסלנד שדורשת טיפול רפואי. אם יש לכם ביטוח נסיעות לחו״ל, תוכלו להשתמש בו כדי לכסות את עלות הטיפול הרפואי, האשפוז ופינוי רפואי חירום, במידת הצורך.

ביטול טיסה: הטיסה לאיסלנד עשויה להתבטל בגלל מזג אוויר סוער, בעיות מכניות או סיבות אחרות. 
אם יש לכם ביטוח נסיעות לחו״ל, תוכלו להשתמש בו כדי לכסות את עלות הזמנת הטיסה מחדש, או כדי לבטל את הטיול לחלוטין ולקבל החזר.

חפצים אבודים או נגנבים: אתם עלולים לאבד את הדרכון, הארנק או חפצים יקרי ערך אחרים בזמן טיסה לאיסלנד או במהלך הטיול באיסלנד. 
אם יש לכם ביטוח נסיעות לחו״ל, תוכלו להשתמש בו כדי לכסות את עלות החלפת הפריטים הללו, כמו גם את כל ההוצאות שנגרמות לכם כתוצאה מאובדן או גניבה.

הפרעה לטיול: הטיול לאיסלנד עלול להיקטע עקב נסיבות בלתי צפויות, כגון מצב חירום משפחתי או אסון טבע. 
ם יש לכם ביטוח נסיעות לחו״ל, תוכלו להשתמש בו כדי לכסות את עלות החזרה הביתה מוקדם או כדי להאריך את שהותכם באיסלנד במידת הצורך.

נזק לרכב שכור: אם אתה שוכרים רכב באיסלנד ונקלעים לתאונה, או אפילו נזק קטן כמו אבן קטנה שעפה על השמשה (אירוע שעלול בהחלט לקרות בשל הרוחות באיסלנד) אתם עלולים להיות אחראיים לעלות התיקון או ההחלפה. אם יש לכם ביטוח נסיעות, תוכלו להשתמש בו כדי לכסות את עלות הנזק לרכב השכור.

בכל אחד מהמצבים הללו, ביטוח נסיעות לחו״י יכול לספק שקט נפשי והגנה כלכלית, ולאפשר לכם ליהנות מהטיול שלכם באיסלנד מבלי לדאוג להוצאות בלתי צפויות.

אולי יעניין אותך:

מפל Haifoss במרכז ההררי
טרקים
נמרוד רון

קניון Gjain ומפלי Haifoss

אין ספק כי אחת מצורות הנוף היפות ביותר באיסלנד היא הקניונים הטבעיים המרשימים שלה. עם מצוקים דרמטיים, סלעי בזלת מרשימים, צמחייה ירוקה וכמובן מים בזרימה עוצמתית, לא קשה להבין למה הם מהווים מוקד משיכה כה גדול עבור מטיילים באיסלנד. כאן, נספר לכם על שני מקומות סמוכים, אשר ממחישים זאת היטב: קניון Gjain ומפלי Haifoss, שנמצאים בדרום איסלנד, והשילוב שלהם מהווה טיול יומי נהדר.

קרא עוד »
עמק הדמעות Sigöldugljufur
המרכז ההררי
נמרוד רון

עמק ״הדמעות״ – Sigöldugljufur 

באיזור הרמות המרכזיות של איסלנד, נמצאת לה נקודה שיחסית אינה מוכרת לתיירים, אך מספיק לראות רק תמונה אחת מהמקום כדי להבין שמדובר באתר מדהים ביופיו. קניון Sigöldugljufur, שגם ידוע בשם “עמק הדמעות”, הינו קניון קטן יחסית עם שורת מפלים עוצמתיים, בריכות טורקיז משגעות, נוף געשי וצמחייה ירוקה. בכתבה זו, ניתן לכם את כל הפרטים על הביקור במקום המיוחד, שבשל מיקומו המבודד זוכה לכמות נמוכה של מטיילים.

קרא עוד »
מכתשי לאקי
דרום איסלנד
נמרוד רון

סיור למכתשי לאקי

לפני קצת יותר מ-200 שנה התפרץ הר געש איסלנדי עם השלכות הרות אסון על מזג האוויר, החקלאות והחיים באיסלנד, הנוף של האזור מרהיב, הן בשל הטבע הייחודי והן מהפן ההיסטורי.

קרא עוד »

ברוך שובך!