טיפים שימושיים להוזלת מחיר טיול לאיסלנד ב2024!

כמו בכל המדינות הנורדיות, עלויות המחיה והטיול באיסלנד הן יקרות. וכיוון שמדובר באי, ישנן עלויות נוספות של ייבוא מוצרים רבים, שלא ניתן לייצר או לגדל באיסלנד. אבל למרות שמדובר במדינה יקרה לטיול, אפשר בהחלט למצוא דרכים לקצץ בעלויות.
מחיר טיול באיסלנד

 

עלויות הטיול באיסלנד עשויות להיות גבוהות במיוחד אם מתכננים טיול לאיסלנד ממש ברגע האחרון. זו מדינה יקרה, דומה במחירים שלה לישראל, אך עם זאת, תוכלו לחסוך במחיר הטיול לאיסלנד אם תתנהלו בצורה מושכלת ומודעת לשוק המקומי, יש ״טריקים״ רבים בהם תוכלו להשתמש בשביל להוזיל את מחיר הטיול לאיסלנד ובכתבה הזו תמצאו מספר טיפים חשובים שבהם תוכלו להשתמש בשביל להוזיל את מחיר הטיול לאיסלנד בעשרות אחוזים!

כמה עולה טיול לאיסלנד?

בדיוק עבור השאלה הזו הכנו את מחשבון עלות טיול לאיסלנד, תוכלו לחשב כאן מה יהיה מחיר הטיול לאיסלנד שלכם! המחשבון יעזור לכם להבין את כל העלויות, החל מטיסות ומקומות לינה, ועד אכילה בחוץ, עלויות השכרת רכב ומה מחיר הפעילויות השונות באיסלנד. תוכלו להתאים את התוכניות שלכם כך שיתאימו לתקציב, כך שתוכל ליהנות מהמראות והתרבות המדהימים של איסלנד מבלי לדאוג לגבי הפתעות בתקציב הטיול. המחשבון קל לשימוש ויתן לכם מושג ברור על מה תוציאו וכמה, בתוספת טיפים לחיסכון במזומן. היכונו להרפתקה איסלנדית שלא תשבור את הכיס!

מחשבון מחיר טיול לאיסלנד

Calculator
פרטי טיול
1
1
מחיר טיסה הלוך חזור (₪)
1
הסעדה ומזון
השכרת רכב
לינה
אטרקציות

איך לחסוך בעלויות הטיסות לאיסלנד?

הטיסות לאיסלנד הן יקרות, כיוון שמדובר בטיסות קונקשן ליעד רחוק יותר מאירופה הקלאסית. אבל תוכלו לחסוך בעלויות מחיר הטיול לאיסלנד ככל שתבחרו טיסות עם קונקשנים ארוכים יותר, יתכן שאפילו ישתלם לכם להזמין טיסה לאיסלנד עם עצירה של 24 שעות וללון במלון זול בשדה התעופה. אמצעי נוסף להוזיל את מחירי הטיסות לאיסלנד הוא להזמין טיסות לאיסלנד זמן רב ככל שניתן מראש, זה נכון גם לגבי המלונות באיסלנד והשכרת הרכב באיסלנד. כיוון שבאיסלנד יש היצע מוגבל של מלונות ורכבים וביקוש מאד מאד גבוה, המחירים באיסלנד מאמירים ככל שמתקרבים לעונה החמה , דהיינו יוני – אוגוסט. לכן, אם תזמינות טיסות לאיסלנד, תשכרו רכב, תרכיבו מסלול ומלונות כשנה לפני הטיול עצמו, תוכלו לחסוך מאות ואף אלפי יורואים ולהוזיל משמעותית את מחיר הטיול לאיסלנד. 

מחיר טיסה לאיסלנד

איך לחסוך בעלות המלונות באיסלנד?

קודם כל – תתכננו מוקדם ככל האפשר, זה עשוי לחסוך לכם – 30%-20% מהעלויות. בנוסף, אחת הדרכים לחסוך בעלויות היא לנסוע בקרוואן, טיול קרוואנים באיסלנד מגלם בתוכו גם עלות רכב וגם עלות מלון, במחיר נמוך יותר ב-30 עד 40 אחוז מאשר הזמנת רכב בנפרד ומלון בנפרד. אפשרות נוספת היא לינה במלונות זולים יותר – כמו הוסטלים, אבל הרבה פעמים המשמעות היא לחלוק חדר אמבטיה ושירותים עם אורחים נוספים. אפשרות אחרת היא להגיע לאיסלנד בעונות הפחות יקרות ומתוירות, למשל באוקטובר, או במרץ, עונות שנחשבות קרות יותר. אם תגיעו לאיסלנד במאי או בספטמבר, אתם צפויים להוזיל עלויות ביחס ליוני-אוגוסט באיסלנד. וכמובן, שככל שתזמינו מוקדם יותר את המלונות באיסלנד, כך תיהנו ממחירים טובים יותר. מחירי הטיול לאיסלנד ביוני-אוגוסט הם הגבוהים ביותר וכל מה שנמצא טיפה מחוץ לעונה, אבל עדיין בהחלט אפשרי לטיול, כמו חודשי אפריל-מאי, ספטמבר-אוקטובר, בהחלט יכול להוזיל עלויות. 

מחירי מלונות באיסלנד


מלונות באיסלנד נעים מאפשרויות בתקציב נמוך ועד למלונות מפוארים. העלות יכולה לנוע בין $120 בחודשי החורך ל$500 במלונות יוקרה בחודשי הקיץ, תלוי במיקום, השירותים והזמן בשנה. ערים גדולות יותר כמו רייקיאוויק מציעות מגוון רחב יותר של אפשרויות מלונות, בעוד שבאזורים כפריים, האפשרויות עשויות להיות מוגבלות אך לרוב מספקות חוויה ייחודית ואותנטית.

מחירי בתי הארחה כפריים באיסלנד


בתי הארחה או צימרים מציעים אמצע נוח בין בתי מלון ואכסניות, הם מספקים לעתים קרובות היכרות ותקשורת אישית יותר עם המקומיים, כאשר המחירים נעים בין 100 ל-200 דולר ללילה. הם בדרך כלל בניהול משפחתי ומציעים אווירה נעימה, ביתית.

מחירי הוסטלים באיסלנד


עבור מטיילים עם תקציב נמוך, אכסניות הן בחירה מצוינת. הם מציעים חווית מגורים משותפת, לעתים קרובות עם חדרי רחצה ומטבחים משותפים. המחירים להוסטלים נעים בדרך כלל בין 20 ל-$50 למיטה ללילה. זוהי דרך מצוינת לפגוש מטיילים אחרים ולחלוק חוויות.

מחירי אתרי קמפינג באיסלנד


עבור חובבי הטבע, קמפינג הוא אופציה פופולרית ומשתלמת במיוחד בחודשי הקיץ. עלות הקמפינג הם בדרך כלל בסביבות $10-$20 לאדם ללילה. אתרי הקמפינג באיסלנד מאפשרים למטיילים להרגיש ממש בתוך הטבע האיסלנדי עוצר הנשימה. עם זאת, חשוב לציין כי קמפינג מוסדר בקפדנות באיסלנד בכדי להגן על המערכת האקולוגית העדינה שלה ולכן מותר ללון אך ורק באתרי קמפינג ייעודיים. שימו לב שלמרות שבאיסלנד יש למעלה מ-100 אתרי קמפינג, מאוקטובר-מאי רק כ-30 זמינים.

איך לחסוך במחיר השכרת רכב באיסלנד?

דרך נוספת להוזיל את מחיר הטיול לאיסלנד היא חיסכון בעלויות הרכב, שהוא ללא ספק אחת ההוצאות הגדולות ביותר של הטיול. אחת החברות המומלצות ביותר להשכרת רכב היא Reykjavik Cars, המחירים נוחים (יחסית לאיסלנד) והשירות טוב, תקבלו תעריפים קצת זולים יותר על מכוניות יותר ישנות, ואם תיקחו רכב בן שנתיים מחיר השכרת רכב באיסלנד יוזל במאות שקלים. בנוסף, בעוד שחלק מחברות השכרת הרכב באיסלנד גובות את כל סכום השכרת הרכב מראש, חברת Reykjavik Cars גובה רק כ-15 אחוז מסכום ההזמנה כולו מראש. תוכלו גם לבטל ולקבל החזר מלא עד 15 ימים לפני הנסיעה. בחברה פועל שירות לקוחות 24/7 לשוכרי הרכב, גם אונליין וגם בטלפון, לכל מקרה ואירוע. גם בלו קאר, הם חברה אמינה, עם מחירים נוחים, חברה משפחתית טובה שמספקת מכוניות מצוינות. בחלק מהמקרים הם גובים תשלום רק במעמד איסוף הרכב. 

אחת התפיסות השגויות לגבי איסלנד היא שחייבים לשכור רכב 4X4 כדי לטייל באי. החיסכון במחיר הטיול לאיסלנד יכול להגיע למאות ואף למעלה מ-1000 יורו הפרש אם תבחרו ברכב שאיננו 4 על 4. 

אז נכון, אם אתם רוצים לנסוע הרבה בשטח ובמרכז ההררי של איסלנד אז תצטרכו לשם כך רכב 4X4 אבל אם תרצו רק לטעום מהשטח האיסלנדי, תוכלו בהחלט להסתפק בנסיעה בכביש הטבעת, שהוא כביש סלול לחלוטין שלא מצריך ג׳יפ 4X4 ולנסוע במסגרת טיולים מאורגנים למרכז ההררי של איסלנד וכך לחסוך במחיר הטיול לאיסלנד. אם אתם מטיילים באזור רייקייאוויק, תוכלו לשכור רכב רגיל ולהזמין טיול מאורגן למרכז ההררי. במידה ואתם מטיילים באזור דרום איסלנד, תוכלו לשכור רכב רגיל ולהזמין טיול מאורגן למרכז ההררי לשמורת ת׳ורסמורק, לשמורת לנדמנלאוגר ולשמורת לאקי. במידה ואתם מטיילים באזור צפון איסלנד, תוכלו לשכור רכב רגיל ולהזמין טיול סופרג׳יפ לאסקיה

השכרת רכב באיסלנד בזול

איך לחסוך במחיר המזון באיסלנד?

עוד חיסכון במחיר הטיול לאיסלנד הוא נושא המזון. עלויות המזון כאן דומות למדי לישראל, פעם הפער היה גדול יותר אך היות וישראל התייקרה, הפערים הצטמצמו. בגלל שאיסלנד היא מדינת האי והרבה מאד מהמוצרים מיובאים לכאן, עלויות הפירות והירקות גבוהות, לעומת זאת, האוכמניות והפטלים, הם גם מתוצרת מקומית וגם זולים יותר מהאוכמניות והפטלים בישראל. 

באיסלנד יש 3 רשתות מזון עיקריות:

הראשונה היא בונוס (Bonus). תזהו אותה לפי הלוגו של החזיר. בונוס היא הרשת הזולה ביותר, אפשר להגיד שהיא המקבילה האיסלנדית לרמי לוי ולמרות שהיא זולה, המוצרים (ברובם) הם מאותם היבואנים של הרשתות האחרות.

הרשת השנייה היא קרונאן (Kronan), הרשת שמציעה מחירי ״מעמד ביניים״. תוכלו למצוא שם הכל במחיר סביר (יחסית לאיסלנד היקרה) ומניסיוננו, באיכות וטריות.

הרשת השלישית, האגקויפ (Hagkaup) היא המקבילה האיסלנדית לשופרסל, היא היקרה מבין הרשתות, אבל יש בה את ההיצע הגדול ביותר. הסופר מציע גם אוכל טרי, חם, עוף בגריל (מומלץ בחום) ובחלק מהחנויות גם יש אגף ביגוד, הנעלה וצעצועים.

חבילת גלישה באיסלנד

כדי לחסוך בעלויות, מומלץ שלא לרכוש חבילת גלישה מספק הסלולר בארץ, אלא לקנות סים באיסלנד בשדה, לרוב הסים עולה כ-20 לכל היותר, והוא ישמש אתכם גם לחבילת גלישה וגם לשיחות טלפון מקומיות, אם למשל תרצו להזמין מקום במסעדה. יש שתי ספקיות סלולר גדולות באיסלנד Vodafone  -Nova  הקליטה של חברת Vodafone יותר מקיפה ברחבי איסלנד, אך עם הסים של Nova תקבלו גם מבצעים שווים במסעדות לאחר שתורידו את האפליקציה של Nova.

ביגוד באיסלנד

כדאי מאד לקנות את הביגוד מראש בישראל ולא באיסלנד, כיוון שהביגוד החם באיסלנד הוא מאד יקר, אנחנו ממליצים להתלבש כמו האיסלנדים, בשלוש שכבות: שכבה תרמית, שכבה מבודדת של בגד חם ושכבת הגנה מהרוח והגשם, שהיא יכולה להיות דקה ועשוייה ניילון. באשר לנעליים, מומלץ להגיע עם נעליים נוחות שתהיינה עמידות למים. ( מומלץ להצטייד בתיק בגרביים נוספות למקרה שנרטבו לכם הגרביים).

חשוב! גם בקיץ, הטמפרטורות עלולות לרדת ל-5 מעלות ולכן בכל עונות השנה הצטיידו בכובע וכפפות. תוכלו להיעזר ברשימת הציוד והביגוד לטיול באיסלנד שהרכבנו, ובה הפריטים אפשר להזמין מאמזון במחירים נוחים יחסית. 

מערת קרח
צילום: דודו אופנהיים

לתעדף את האטרקציות באיסלנד

חשוב לתעדף את הפעילויות והאטרקציות באיסלנד ולעשות מסלול מגוון, שלא כולו סובב רק סביב האטרקציות. אפשר ליהנות גם מטיולים רבים שלא כרוכים בעלות, למשל טיול למעגל הזהב (הגייזר, מפלי הזהב והקרח בין היבשות) לא כרוך בעלויות. גם הטיולים בלגונת הקרחונים וחוף היהלומים בדרום איסלנד, בקניון אסבירגי בצפון איסלנד וכמעט בכל האתרים בחצי האי סנייפלסנס לא כרוכים בתשלום, מלבד אולי תשחום סמלי על חנייה בחלק מן המקומות.

אז איך לתעדף את הפעילויות באיסלנד?

לקרוא היטב על כל הפעילויות ולנסות לבחור פעילויות שאינן חופפות זו לזו. למשל בהליכת קרחונים ובמערת קרח יש חפיפה מסוימת כיוון ששתיהן נעשות בקרחונים, הליכת קרחונים, כשמה כן היא- כרוכה בהליכה (לא קשה) ומערת הקרח כמעט לא כרוכה בהליכה כלל, אז בחרו איזה סוג פעילות יותר מתאים לכם ולא את שתיהן. 

יש כמה סוגים של שיט קרחונים ואפשר בהחלט להסתפק באחד מהם בלבד, אם אתם יותר ספורטיביים אז אנחנו ממליצים על קייאקים בלגונת הקרחונים, אם אתם מעדיפים פעילות שלא כרוכה בכושר גופני אז אנחנו ממליצים על הזודיאק ואם אתם עם ילדים קטנים אז כדאי לעשות שיט אמפיבי

דרך נוספת   לחסוך בעלויות באיסלנד היא לבחור במעיינות חמים פחות יקרים, בעוד שהלגונה הכחולה היא יקרה מאד (ולטעמנו, ללא סיבה מוצדקת), ישנם מעיינות יפהיפיים ברחבי האי בעלויות שפויות יותר. למשל הלגונה הסודית שנמצאת באזור מעגל הזהב באיסלנד, מרחצאות מיוואטן שנמצאים באזור צפון איסלנד ומרחצאות ווק בפיורדים המזרחיים. 

מרחצאות מיוואט

המטבע באיסלנד

המטבע באיסלנד הוא קרונה איסלנדית, 1 שקל = 40 קרונות (לערך, תלוי ביום). באיסלנד לא נהוג לשלם בכסף זר, אי אפשר להחליף שקלים לקרונות ולכן רצוי להגיע עם יורו או דולר. עם ההגעה לשדה התעופה יש סניף בנק ובו אפשר להחליף כסף, יש סניפי בנק גם בעיר אבל שם יחס ההמרה קצת פחות טוב.

כמעט בכל מקום באיסלנד ניתן להשתמש באשראי, לכן אם אתם לא אוהבים להסתובב עם סכומי כסף גדולים, אשראי הוא הפתרון שלכם. ויזה ומאסטרקארד לרוב, אמריקן אקספרס ודיינרס לא מתקבלים בחלק מהמקומות.

ובמה אסור לחסוך כסף באיסלנד?

היות וביטוח זול עולה ביוקר, אנחנו ממש ממליצים על ביטוח מקיף גם עבורכם וגם עבור הרכב שלכם. בנוסף, מומלץ שלא ללון באוהל או באוטו בגלל תנאי מזג האוויר של איסלנד, כדאי לכל הפחות ללון בהוסטל או מלון זול. 

וטיפ אחרון לסיום: באיסלנד, משלמים בדרך כלל בקופה ולא בישיבה סביב השולחן, בתרבות האיסלנדית לא נהוג לתת טיפ.

שאלות נפוצות

איסלנד היא יעד יקר, עלות הנסיעה לאיסלנד משתנה בהתאם לגורמים כמו התקופה בשנה, עלויות טיסה, לינה והרגלי הוצאות אישיים. נוסעים בתקציב נמוך עשויים להוציא פחות (25$ ללילה באתר קמפינג או 50$ להוסטל), בעוד טיולי יוקרה יכולים לעלות משמעותית יותר (300-500$ ללילה). רצוי לחקור ולקבוע תקציב בהתאם לסגנון הטיול והעדפותיך.

 

באיסלנד משלמים בקרוונה איסלנדית (ISK) כמטבע שלה. זה מטבע ייחודי לאיסלנד וזמין גם במטבעות וגם בשטרות.

נכון לכתיבת הכתבה, שקל אחד שווה 37 קרונות איסלנדיות.

השימוש בכרטיסי אשראי הוא נרחב, ולא צריך להחליף לכסף מזומן בכדי להסתדר באי.

איסלנד ידועה כיעד יקר בשל מיקומה המרוחק ויוקר המחיה. הוצאות כמו לינה, אוכל, תחבורה ופעילויות יכולות להיות גבוהות יותר מאשר במדינות רבות אחרות. עם זאת, אפשרויות תקציב זמינות, ותכנון טיול יעיל יכול לעשות את ההבדל בניהול העלויות.

אולי יעניין אותך:

העיירה Sauðárkrókur בצפון איסלנד
צפון איסלנד
נמרוד רון

העיירה Sauðárkrókur

אין הרבה מקומות בעולם שבהם יישוב של כ-2,600 איש נחשב לעיר ולמרכז תרבותי, אך זה בדיוק מה שמייחד את איסלנד, והופך את הביקור ב-Sauðárkrókur לכה מעניין. העיר הקטנה, שיושבת על גדות הפיורד Skagafjörður, הינה השנייה בגודלה בצפון איסלנד, ונחשבת למרכז התרבותי והמסחרי הגדול ביותר של האיזור כולו. עם תרבות ענפה, ארכיטקטורה מרשימה ומיקום מרהיב, היא בהחלט יעד נהדר עבור מטיילים באיסלנד. כאן, נספר לכם על כל מה שיש לעשות בעיירה ובסביבתה.

קרא עוד »
המוזיאון הלאומי של איסלנד
מוזיאון
נמרוד רון

המוזיאון הלאומי של איסלנד

המוזיאון הלאומי של איסלנד ברייקיאוויק עומד כמגדלור למורשת וההיסטוריה התרבותית של המדינה. מתוך משימה לעורר סקרנות, ידע ותחושת קהילה, המוזיאון ממלא תפקיד מרכזי בשימור והצגת העבר העשיר של איסלנד למבקרים ולמקומיים כאחד.

קרא עוד »

ברוך שובך!