המוזיאון הלאומי של איסלנד

המוזיאון הלאומי של איסלנד ברייקיאוויק עומד כמגדלור למורשת וההיסטוריה התרבותית של המדינה. מתוך משימה לעורר סקרנות, ידע ותחושת קהילה, המוזיאון ממלא תפקיד מרכזי בשימור והצגת העבר העשיר של איסלנד למבקרים ולמקומיים כאחד.
המוזיאון הלאומי של איסלנד

הביקור במוזיאון הלאומי של איסלנד הוא כמו מסע בזמן, החל מימיה הראשונים של ההתיישבות הוויקינגית ועד לעידן המודרני. האוסף המקיף של המוזיאון מתהדר במגוון יוצא דופן של חפצים, מסמכים היסטוריים ויצירות אמנות, כולם אוצרים בקפידה כדי לספר את סיפור האבולוציה התרבותית של איסלנד.

ההיסטוריה ותפקידו של המוזיאון הלאומי של איסלנד

המוזיאון הלאומי של איסלנד, שהוקם ב-24 בפברואר 1863, מילא תפקיד חיוני בשימור ההיסטוריה התרבותית של האומה. לפני הקמתה, חפצים איסלנדיים היו מפוזרים באוספים דנים. האוצר הראשון של המוזיאון, Jón Árnason, הניח את היסודות לאוסף איסלנדי, בתמיכתו של הצייר Sigurd Guðmundsson, אשר דגל ברעיון של אוסף עתיקות באיסלנד. המוזיאון, הידוע במקור כאוסף העתיקות, אימץ מאוחר יותר את השם הלאומי של איסלנד בשנת 1911. שוכן בעליות גג שונות ברחבי רייקיאוויק במשך עשרות שנים, הוא מצא לבסוף בית קבוע ב-Suðurgata בשנת 1950, ששופץ מאז כדי לעמוד בסטנדרטים המודרניים.

התערוכה במוזיאון הלאומי של איסלנד

התערוכה הקבועה של המוזיאון הלאומי של איסלנד, “יצירת אומה – מורשת והיסטוריה באיסלנד”, מציעה מסע שובה לב בהיסטוריה של איסלנד, מהתקופה הוויקינגית ועד לזמנים המודרניים. במטרה לשפוך אור על העבר האיסלנדי ולחקור את המהות של מה שעושה אומה, תערוכה זו משמשת להבנת המורשת התרבותית וההתפתחות ההיסטורית של העם האיסלנדי. באמצעות אוסף מוקפד של כ-2,000 חפצים וכ-1,000 תצלומים מהמאה ה-20, ניתנת למבקרים חוויה מקיפה ומאירת עיניים.

מכיוון שהתערוכה נתפסת כמסע כרונולוגי בזמן, היא מתחילה בצורה גאונית במסע של המתיישבים הוויקינגים למולדתם החדשה. זה יחזיר אתכם לעידן החוקרים חסרי הפחד שחצו את האוקיינוס העצום, בחיפוש אחר התחלה חדשה. השרידים מתקופת הוויקינגים משמשים תזכורת נוקבת להתמדה ולחוסנם של המתיישבים האיסלנדיים הראשונים. כשעוברים בתערוכה, תחצו מאות שנים של היסטוריה, מונחית על ידי החפצים והתמונות שכוללים את האבולוציה של התרבות, החברה והזהות האיסלנדית.

המסע מגיע לשיאו באופן מסקרן וסמלי ביותר – בגבולות שדה תעופה מודרני, המשמש כשער העם האיסלנדי לעולם. קטע אחרון זה מדגיש את ההשתלבות העכשווית של האומה בקהילה הגלובלית, ומדגיש את האופי הדינמי והמתפתח של הזהות האיסלנדית. הצירוף של ספינה ויקינגית לשדה תעופה מודרני מקפל בצורה מבריקה את השינוי העמוק שעברה איסלנד לאורך מאות השנים, והתפתחה מארץ של בוץ לחברה של מתכת, חדשנות וקישוריות.

תערוכת “יצירת אומה” היא עדות המקיפה את רגעי הניצחון והמאבק, התרבות והקדמה, הבידוד והחיבור. הוא מזמין את המבקרים להרהר בשאלה: מה יוצר אומה? על ידי הצגת המורשת התרבותית במסגרת ההקשר ההיסטורי שלה, התערוכה מזמינה התבוננות על מהות הזהות האיסלנדית ועל הכוחות שעיצבו את האומה המדהימה הזו במשך מאות שנים. זהו תיאור חי של המסע של איסלנד בזמן, מסע שממשיך להתפתח, מותיר חותם בל יימחה על הבמה העולמית.

איך מגיעים למוזיאון הלאומי של איסלנד ומידע למבקרים

המוזיאון הלאומי של איסלנד מקבל את פני המבקרים מדי יום בין השעות 10:00 עד 17:00, כאשר חנות המוזיאון פתוחה בשעות אלו ובית הקפה פועל בין השעות 11:00 עד 16:00.

דמי הכניסה לשנת 2023 עומדים על 2500 ISK למבוגרים, בעוד שילדים מתחת לגיל 18 נהנים מכניסה חופשית, וקשישים (67+) וסטודנטים מתקבלים ב- 1200 ISK. למבקרים עם מוגבלויות ניתנת גם כניסה חופשית, ומדריך קולי זמין ללא תשלום. תשלום נוסף.

למי שרוצה לבקר במוזיאון בהרחבה, ניתן לקבל כרטיס שנתי תמורת 2500 ISK.



אולי יעניין אותך:

Hofdi פארק שבאגם מיוואטן
אגם מיוואטן
נמרוד רון

פארק Hofdi

חלק גדול משטחה של איסלנד הינו חשוף. עם זאת, בצפון מזרח המדינה, על גדות אגם Myvatn, נמצא לו פארק Hofdi, בו המבקרים יכולים ליהנות מנופים נפלאים, אווירה רגועה, וכן, אפילו מיער חביב.

קרא עוד »
מזחלות כלבים באיסלנד
מזחלות כלבים
נמרוד רון

מזחלות כלבים

הרגישו את העוצמה, ההתרגשות והאנרגיה של כלבי המזחלות המדהימים כשהם רתומים לנסיעה ומושכים אתכם לאורך הטונדרה האיסלנדית.

קרא עוד »
פאפין ב Borgarfjörður eystri
מזרח איסלנד
נמרוד רון

Borgarfjörður eystri

בקצה המזרחי של איסלנד, הרחק מעבר למסלול המוכר והתיירותי, נמצא אחד הכפרים המבודדים והמרשימים ביותר בכל איסלנד. הוא אתר מדהים לביקור, עם שלל אפשרויות נהדרות עבור מטיילים. אז אם אתם מעוניינים לבקר במקום מיוחד שנמצא מחוץ למפת התיירים, הכתבה הזו בשבילכם.

קרא עוד »

ברוך שובך!