רוצה קצת רעידת אדמה עם הקפה שלך?

אי אפשר להאשים את הר הגעש שהתפרץ אצלנו באיסלנד שהוא לא הזהיר אותנו. 20,000 רעידות אדמה בשבוע נתנו לנו רמז עבה שהאדמה בוערת.

אי אפשר להאשים את הר הגעש שהתפרץ אצלנו באיסלנד שהוא לא הזהיר אותנו. 20,000 רעידות אדמה  בשבוע נתנו לנו רמז עבה שהאדמה בוערת.

20 אלף פעם, שהאדמה, היסוד שאמור להיות הכי יציב והכי בטוח בחיים האלה, רעדה לנו מתחת לרגליים. 

זה תפס אותי בבית קפה, את נמרוד באמצע נגינה באולם קונצרטים (עם חופה של 50 טון ציוד אקוסטי מעל הראש) ואת שקד, בן השנתיים שלנו, הרעידות תפסו במהלך ארוחת הצהריים בגן. 

אז נכון שהרגשנו “רק” כמה עשרות רעידות מתוך ה-20,000 שנרשמו בנתונים הססמיים. ונכון שגם כשהאדמה ממש רעדה, התמונות בבית היו צריכות רק טיפה כוונון מחדש. ובכל זאת – התחושה שהאדמה רועדת בגלל שהר הגעש שאנחנו רואים מהמרפסת עומד להתפרץ, קצת פגעה לנו בתחושת האיזון בחיים. 

רעידות אדמה באיסלנד

בתור ישראלים, שלא היו בהתפרצות של 2010 (הר הגעש Eyjafjallajökull המפורסם ששיתק את הטיסות בכל אירופה) וגם לא בהתפרצות של 2014 (Holuhraun), אז כבר היינו באיסלנד אבל חששנו לנסוע לאזור, די התבאסנו לחשוב שהסלון החדש שלנו יתכסה בלבה. 

אז הפצצנו את החברים האיסלנדים שלנו בשאלות: האם יש מרחב מוגן שבורחים אליו במקרה של לבה? האם בגן של הילדים יש פרוטוקול חירום אם יש רעידת אדמה רצינית באמת? ועוד ועוד שאלות ברומו של הר געש.
החברים שלנו התפקעו מצחוק מהחששות שלנו שהלבה תגיע עד אלינו. וניכר שהם הרגישו שסוף סוף יש להם יתרון יחסי עלינו – חיילים לשעבר בצבא הגנה לישראל, למודי מלחמות, אינתפיאדות וסקאדים.   

ההתפרצות קרתה בזמן שישנו וכולם בישראל שמעו עליה לפנינו (כיוון שאנחנו שעתיים אחרי שעון ישראל), התעוררנו למבול של הודעות מודאגות מהמשפחות והחברים, שהיו בטוחים שאנחנו במרחבים המוגנים. אבל האמת היא שהייתה לנו הקלה, אחרי שהר הגעש סוף סוף התפרץ, האדמה הפסיקה לרעוד והחיים שלנו קצת חזרו לשגרה. כלומר, חוץ מהעובדה שיש לנו הר געש מתפרץ שאנחנו רואים מהמרפסת.

אולי יעניין אותך:

תיק טיולים מומלץ לטיול באיסלנד
נמרוד רון

רשימת ציוד וביגוד לאיסלנד

כאשר אורזים ציוד לטיול באיסלנד, חשוב להתמקד בפריטים המציעים הגנה מפני מזג האוויר המשתנה במהירות. בחירת הבגדים הנכונים לאיסלנד פירושה מתן עדיפות לאפשרויות אטומות למים, אטומות לרוח וביגוד תרמי בכדי להתמודד עם האקלים המגוון. לדעת מה ללבוש באיסלנד יכול לשפר משמעותית את החוויה שלכם, להבטיח נוחות ובטיחות בזמן טיול במזג אוויר שעשוי להיות מאתגר.

קרא עוד »
מכתש Saxholl בחצי האי סנייפלסנס
חצי האי סנייפלסנס
נמרוד רון

מכתש Saxhóll

ללא ספק, אחת מתופעות הטבע המרשימות ביותר שניתן לראות במהלך טיול באיסלנד, היא המכתשים המיוחדים שלה, שמייצגים את התופעות הגעשיות הרבות במדינה. מבין האיזורים השונים במדינה, חצי האי סנייפלסנס הינו אחד המוצלחים בתחום זה, עם שלל מכתשים דרמטיים מרהיבים במגוון צורות וגדלים. בכתבה זו, נספר לכם על הביקור באחד המכתשים הנגישים ביותר באיזור זה, שמהווה נקודת עניין מוצלחת ביותר עבור המטיילים בסנייפלסנס: מכתש Saxhóll.

קרא עוד »
מוזיאון ההתיישבות ברייקיאוויק
מוזיאון
נמרוד רון

המוזיאונים הטובים ביותר ברייקאוויק

ללא ספק, מוקד המשיכה העיקרי לאיסלנד הוא הטבע העוצמתי והמדהים שלה. עם זאת, כל מי שמבקר בה, מבין מהר מאוד כי יש הרבה מעבר לכך באי המיוחד. בין היסטוריה מרתקת, תרבות מיוחדת וסיפורים מעניינים, אם רק תחפשו, תמצאו בקלות רבה שלל מקומות אשר יוסיפו עומק רב לטיול שלכם במדינה הנפלאה. ללא ספק, אחת הדרכים הטובות ביותר לכך, היא לבקר במוזיאונים הנהדרים במדינה, ובפרט בעיר רייקאוויק. בכתבה זו, ניתן לכם את כל המידע הרלבנטי על המוזיאונים המומלצים ביותר בעיר.

קרא עוד »

ברוך שובך!