מהם קווי הדמיון והשוני בין טיול באיסלנד וארה״ב?

ביקרתם באיסלנד וחושבים לטייל בארה״ב או להיפך? יציאה למסע לארצות הברית ואיסלנדמציעה הזדמנות ייחודית לחזות בכמה מפלאי הטבע עוצרי הנשימה של כדור הארץ. הנה מהשצריך לדעת על שני הטיולים הללו.
גרנד קניון

ביקרתם באיסלנד וחושבים לטייל בארה״ב או להיפך?

אם הטיול הבא שלכם הוא יציאה להרפתקה בין פלאי הטבע, גם איסלנד וגם ארצות הברית בולטות כיעדים מובילים. כל אחת מהן מציעה מסע ייחודי אל נופים אינסופיים, אך חווית הנסיעה במדינות אלו יכולה להיות שונה בתכלית, אז מהו הדומה והשונה בין שתי המדינות הללו? 

טבע פראי ויעדים אייקוניים

איסלנד היא ארץ של ניגודים עזים ותופעות טבע, שבה תוכלו לחוות את שמש חצות או את הזוהר הצפוני, בהתאם לעונה. גודלה הקומפקטי אומר שבתוך כמה שעות נסיעה, תוכלו לראות קרחונים, הרי געש, חופי חול שחור ומעיינות גיאותרמיים. יופיה של איסלנד גולמי ובתולי, מציע תחושת בדידות וחיבור עם הטבע שקשה למצוא במקומות אחרים.

 

ארצות הברית מציעה מגוון רחב של נופים על פני שטחה העצום. מהרי הרוקי המלכותיים והפאר של הגרנד קניון ועד לחופים השלווים של הוואי וקווי החוף המחוספסים של צפון מערב האוקיינוס השקט, בארה”ב יש משהו לכל סוג של אוהבי טבע. גודלה העצום של המדינה גורם לכך שחקר היופי הטבעי שלה עשוי לדרוש נסיעות משמעותיות בין יעדים, אך גם מציע מגוון רב יותר.

גרנד קניון
גרנד קניון

חוויות תרבותיות

לאיסלנד יש מורשת נורדית וויקינגית עשירה, עם תרבות הקשורה באופן עמוק לסביבתה הטבעית. האוכלוסייה הקטנה של המדינה פירושה שאפילו בירתה, רייקיאוויק, מרגישה אינטימית, עם סצנת אמנות תוססת, מטבח איסלנדי ייחודי ותחושה חזקה של קהילה. מסורות איסלנדיות, כמו הנאה ממעיינות חמים חיצוניים ופסטיבל אמצע החורף השנתי, מציעות למטיילים הצצה לאורח החיים של המדינה.

 

ארצות הברית היא כור היתוך של תרבויות, ממועדוני הג’אז של ניו אורלינס והתיאטראות של ברודווי בניו יורק ועד לרחובות הטכנולוגיים של סן פרנסיסקו וציוני הדרך ההיסטוריים של וושינגטון די.סי. ארה”ב מספקת פסיפס תרבותי. המטבח האמריקאי, הספורט והפסטיבלים משתנים מאוד בין האזורים. 

הרפתקאות ופעילויות

איסלנד היא גן עדן להרפתקנים, המציעה פעילויות כמו טיולי קרחונים, מערות קרח, טבילה במעיינות חמים ונהיגה בשטח בנופים מחוספסים. גודלה של המדינה וריכוז פלאי הטבע מאפשרים מגוון חוויות לטיול קצר יחסית, בן 10 ימים, מה שהופך אותה לאידיאלית עבור מטיילים שאוהבים את החוץ ורוצים לחוות את האקסטרים של הטבע.

ארצות הברית מציעה מגוון רחב של פעילויות חוצות, החל מסקי בהרי הרוקי ועד לגלישה בקליפורניה, טיולי הליכה בפארקים לאומיים או טיולי כביש לאורך כבישים ציוריים. המגוון של האקלים והנופים פירושו שלמעשה כל פעילות חיצונית זמינה איפשהו בארה”ב בכל זמן נתון של השנה. בנוסף, בארה”ב יש פארקי שעשועים רבים, אירועי ספורט והזדמנויות פנאי למי שמחפש סוגים שונים של הרפתקאות.

למרות ההבדלים הגיאוגרפיים ביניהן, איסלנד וארה״ב חולקות קווי דמיון. בואו נצלול לתוך כמה יעדי מפתח בשתי המדינות שמציעות טבע ויופי אינסופי.

הפלאים הגיאותרמיים: הפארק הלאומי ילוסטון והאזור הגיאותרמי גייזיר

הפארק הלאומי ילוסטון בארצות הברית הוא חלון ראווה מלכותי של כוחה של אמא טבע, עם הגייזרים, המעיינות החמים והנופים הוולקניים. זה כמו להיכנס לעולם אחר, שבו האדמה מתחת לרגליכם מספרת סיפורים על הלב הלוהט של כדור הארץ וכמובן – הגייזר המפורסם ביותר, Old Faithful, הוא מחזה שמושך מבקרים מכל העולם. 

מעבר לאוקיינוס האטלנטי, האזור הגיאותרמי Geysir באיסלנד מציע חוויה דומה מהעולם האחר עם שלוליות בוץ רותחות והגייזר הנפץ Strokkur שמתפרץ כל כמה דקות, האזור הזה הוא עדות לטבע הוולקני של איסלנד. ההליכה באזור גייזיר מרגישה כמו שיטוט על כוכב אחר, שבו הקרקע מבעבעת וקיטור עולה מהאדמה, ויוצר נוף סוריאליסטי.

נביעה גיאותרמית בילוסטון
נביעה גיאותרמית בילוסטון

מפלי הקסם: מפלי הניאגרה וגולפוס

מפלי הניאגרה, על הגבול בין ארצות הברית לקנדה, הם סמל לפאר ועוצמה טבעית. המפלים הם מחזה מרהיב, כשמיליוני גלונים של מים זורמים כל דקה, ויוצרים ערפל שמכסה את האזור בקשת נצחית.

בדומה להם, Gullfoss (“מפל הזהב”) באיסלנד הוא מופע מדהים של כוח הטבע, שבו נהר Hvítá צונח לתוך נקיק עמוק. המראה של גולפוס, במיוחד ביום שטוף שמש כשהערפל יוצר קשתות בענן, הוא חוויה בלתי נשכחת שמתחרה בהוד של ניאגרה. שני המפלים מציעים נופים עוצרי נשימה ותזכורת רבת עוצמה ליופי הנצחי של הטבע.

נופי המדבר - עמק המונומנטים ולנדמנלאוגר

עמק המונומנט, הממוקם על גבול אריזונה-יוטה בארצות הברית, הוא אייקוני בזכות בדלי אבן החול המתנשאים בצורה מלכותית מרצפת המדבר. הנוף הזה, שמופיע לעתים קרובות בסרטי מערבונים, מתהדר בשמיים עצומים ופתוחים ומשחקי אור על תצורות שונות בנוף – שיוצרים סביבה סוריאליסטית, שלווה ומלכותית.

 

לעומת זאת, לנדמנלאוגר באיסלנד מציע נוף מדברי מסוג אחר, הידוע בהרי הריוליט שלו היוצרים פלטת צבעים מדהימה. בהליכה דרך לנדמנלאוגר, המבקרים פוגשים מעיינות חמים, שדות לבה והרים בגוונים של אדום, ורוד, ירוק וצהוב. אזור זה מציג את הפעילות הוולקנית של איסלנד בתצוגה חיה של אומנות טבעית.

נופי הקרחונים: מונטנה והפארק הלאומי ואטנאיוקול

הפארק הלאומי גליישר במונטנה, ארה”ב, הוא ממלכה שבה קרח וסלע נפגשים. עם הקרחונים המרהיבים, האגמים הצלולים ופסגות ההרים הסלעיות, הפארק מציע הצצה להשפעה המתמשכת של עידן הקרח על הנוף. 

באזור הארקטי של העולם, הפארק הלאומי Vatnajökull באיסלנד הוא ביתו של הקרחון הגדול ביותר באירופה, Vatnajökull. הפארק מקיף מגוון שטחים, החל מלגונות קרחונים ועד להתפרצויות דרמטיות של קרח ואש, שבהם הרי געש שוכבים מתחת לקרח. חקר הפארק הלאומי Vatnajökull הוא כמו להיכנס למעבדה דינמית של תהליכים גיאולוגיים, שבה נהרות קרחונים חוצבים בנוף ומערות קרח מציעות הצצה ללב הקרחונים.

מפלי הניאגרה
מפלי הניאגרה

הנופים ההרריים: הרי הרוקי וההרים האיסלנדיים

הרי הרוקי משתרעים על פני 3,000 מייל על פני צפון אמריקה, ומציעים כמה מהשטחים ההרריים המדהימים ביותר ביבשת. מהפסגות המתנשאות בקולורדו ועד האגמים הבתוליים באלברטה, הרי הרוקי הם גן עדן לחובבי טיולים, ומציעים טיולי הליכה, סקי וצפייה בחיות בר באווירה של יופי טבעי שאין שני לו.

באופן דומה, הרמה ההררית האיסלנדית מכסה חלק גדול מחלקה הפנימי של איסלנד, ומציעה נופים מחוספסים שהם שוממים ויפים כאחד. אזור זה נגיש רק בחודשי הקיץ, וחושף עולם של הרים, שדות לבה, מעיינות חמים ונהרות שחוצים את המדבר הוולקני. ההיילנדס הם עדות לטבע הגולמי והבלתי מאולף של איסלנד, ומציעים בדידות ונופים עוצרי נשימה למי שנכנס אל ליבה.

למה היעדים האלה שובים אותנו? 

פלאי הטבע של ארצות הברית ואיסלנד שובים אותנו כי הם מגלמים את היופי המגוון של הפלנטה שלנו. הם מציעים שילוב של הרפתקאות, שלווה ומרחבים. בין אם מדובר בנופי המדבר המנוגדים של עמק מונומנט ולנדמנלאוגר, ההוד הקרחוני של הפארק הלאומי גליישר ו-ואטנאיוקול, או ההרים המתנשאים של הרי הרוקי, היעדים הללו מזכירים לנו את ההיסטוריה הדינמית של כדור הארץ ואת היופי העולה ממנו. אבולוציה מתמשכת.

אולי יעניין אותך:

קניון פיאדרהגליופור
דרום איסלנד
נמרוד רון

קניון Fjaðrárgljúfur

‏Fjaðrárgljúfur הוא קניון מדהים ביופיו, ‎שנוצר בעידן הקרח האחרון לפני כ-9000 שנה, כשהקרחון נמס וכרסם בסלע. אורכו כשני קילומטר ועומקו עד כ-100 מטרים. לאורך הקניון יש שביל הליכה לנקודת תצפית ואורך המסלול הוא כשעת הליכה.

קרא עוד »
הפנינה ברייקיאוויק - Perlan
מוזיאונים באיסלנד
נמרוד רון

Perlan – הפנינה

Perlan – Wonders of Iceland, מציע חוויה בלתי נשכחת על פלאי הטבע הנדירים של איסלנד. תוכלו לראות, לשמוע ולהרגיש את העוצמה של האי ולבקר במערת הקרח שבמקום.

קרא עוד »
איסלנד בסתיו
מעיין יאני רון

איסלנד בסתיו

הסתיו האיסלנדי הוא זמן יפהיפה לביקור באי. בו אפשר ליהנות ומנופים שמתכסים בצהוב, כתום ואדום, שקיעות מרהיבות שצובעות את השמיים בורוד ואדום ובלילה לחזות בזוהר הצפוני המרהיב. את רוב הפעילויות והטיולים עדיין ניתן לעשות בתקופה זו, הסתיו הוא גם זמן עבור האיסלנדים לחגוג את התרבות והמסורות הייחודיות שלהם, עם פסטיבלים ואירועים שונים המתקיימים לאורך העונה.

קרא עוד »

ברוך שובך!