מוזיאון הכישוף של איסלנד

כל הפרטים על ביקור במוזיאון הכישוף של איסלנד
מוזיאון הכישוף של איסלנד

מוזיאון Strandagaldur, שנמצא בעיירה Holmavik בפיורדים המערביים, הוא מסוג האטרקציות שבאמת לא תמצאו בשום מקום אחר בעולם. בשל עולם הסיפורים, אגדות העם והאמונות השונות באי המיוחד, תוכלו למצוא במוזיאון תצוגות ייחודיות ונדירות, אשר ילמדו אתכם על ההיסטוריה של המדינה. עם תערוכות ביזאריות ומרתקות, מוזיאון זה הוא ללא ספק אתר ששווה את הזמן שלכם באיזור הפיורדים המערביים. 

מוזיאון הכישוף של איסלנד

הביקור במוזיאון Strandagaldur

המוזיאון מתרכז בסיפורי הכישוף באיסלנד, שאירעו בעיקר במאה ה-17. בין השנים 1654-1690, התרחש במדינה ציד מכשפות משמעותי, בו נשרפו למוות כ-20 אנשים. תהליך זה החל עם שריפת המכשף הראשון בשנת 1652, תחת האשמה שגידל זומבי על מנת שיפגע באויביו. במוזיאון, תוכלו לקבל את התמונה המלאה על התקופה המרתקת הזו בהיסטוריה של האי. 

בנוסף, תוכלו ללמוד על ה”נקרופנטים”, שמבטאים תקופה ביזארית ויוצאת דופן באיסלנד. הנקרופנטים הם בעצם מכנסיים שעשויים מעור אדם אמיתי. לפי הסיפור, על אדם לקבל מחברו אישור לפשוט את עורו לאחר מותו. כך, לאחר שהוא נקבר, עליו לחתוך את גופתו לשתיים, ולקחת את העור מהמותניים ומטה. לאחר מכן, עליו ללבוש את עורו כמו מכנסיים. לפי האמונה, על האדם לקחת מטבע אחד מאלמנתו של המת, לאכסן אותו בתוך המכנסיים, ומכאן יובטח לו עושר נצחי. כל עוד המטבע המקורי יישאר במכנס העור, המכנס יתמלא מטבעות באופן קבוע. 

במוזיאון, תוכלו לראות תצוגה לדוגמה של “מכנסי עור” שכאלה וללמוד על חלק אפל זה בהיסטוריה של האי. 

מעבר לאלה, במוזיאון יש תצוגות רבות נוספות עם סיפורים מעניינים, כמו “שדים מוצצי דם”, האבן היחידה באיסלנד מתקופת הוויקינגים ועוד תצוגות רבות. בקיצור, בשביל מקום עם סיפורים מיוחדים והיסטוריה ביזארית ומעניינת ביותר, מוזיאון זה הינו אתר מומלץ מאוד לביקור. עם זאת, חשוב לציין כי חלק מהתערוכות הינן מפחידות ומוזרות עבור ילדים, ולכן חשוב לקחת זאת בחשבון אם אתם מתכננים לבקר במקום עם ילדים קטנים. 

שעות פתיחה בקיץ: כל יום בין 10:00-18:00

מחיר: 1,200 קרונות למבוגר, 1,000 לסטודנט וחינם לילדים מתחת לגיל 14

מוזיאון הכישוף של איסלנד

איך מגיעים למוזיאון הכישוף של איסלנד?

מוזיאון הכישוף של איסלנד נמצא בכפר Holmavik, שממוקם בחלק הדרום-מזרחי של הפיורדים המערביים. איזור זה הינו מרוחק יחסית, ולכן הוא מתאים לביקור בעיקר עבור מטיילים שכבר נמצאים באיזור הפיורדים המערביים. 

אולי יעניין אותך:

מכתש Burfell בשמורת Heidmork ליד רייקיאוויק
רייקיאוויק
מעיין יאני רון

שמורת Heidmork

כולם יסכימו, כי במהלך טיול באיסלנד נתקלים במגוון רחב של צורות נוף מרהיבות, אשר מפעימות את המטיילים בה בכל פעם מחדש. עם זאת, בין ההרים, החופים, המפלים והאגמים המרהיבים, אחד המאפיינים אשר לעתים מטיילים באיסלנד מרגישים בחסרונו, הוא יערות. בתור אי עם מזג אוויר קשוח ותנאי טבע ייחודיים, יש בו שטח מיוער קטן במיוחד בהשוואה למרבית מדינות העולם הצפוניות. למרות זאת, איסלנד עדיין כוללת בתוכה כמה איזורים מיוערים נהדרים. כאן, נספר לכם על אחד המרשימים ביותר מביניהם: שמורת הטבע Heidmork.

קרא עוד »
מפל Þingmannaá
הפיורדים המערביים
נמרוד רון

מפל Þingmannaá

ממש צמוד לפיורד Vatnsfjörður, נמצא נהר Þingmannaá, נהר קטן ושוצף, שזורם מעמק Þingmannadalur ועד אל הים. עם מפלים עוצמתיים ונופים נהדרים, הוא דוגמה קלאסית לעוד אתר מרהיב שעדיין נשאר מתחת לרדאר של מרבית המטיילים באיזור. אז למי שמחפשים חוויה קצת אחרת במהלך הטיול באיסלנד, הנה כל מה שחשוב לדעת על הביקור במקום.

קרא עוד »

ברוך שובך!