קניון Gjain ומפלי Haifoss

אין ספק כי אחת מצורות הנוף היפות ביותר באיסלנד היא הקניונים הטבעיים המרשימים שלה. עם מצוקים דרמטיים, סלעי בזלת מרשימים, צמחייה ירוקה וכמובן מים בזרימה עוצמתית, לא קשה להבין למה הם מהווים מוקד משיכה כה גדול עבור מטיילים באיסלנד. כאן, נספר לכם על שני מקומות סמוכים, אשר ממחישים זאת היטב: קניון Gjain ומפלי Haifoss, שנמצאים בדרום איסלנד, והשילוב שלהם מהווה טיול יומי נהדר.
מפל Haifoss במרכז ההררי

קניון Gjain: מפלים, מערות לבה ותצורות סלע מיוחדות

קניון Gjain, שנמצא בחלק הצפוני ביותר של עמק Þjórsárdalur, ברמות הדרומיות של איסלנד, נחשב על ידי רבים לאחד המקומות היפים והמיוחדים באיסלנד. זהו אחד הקניונים הקטנים ביותר במדינה, אך דווקא מימדיו הצנועים הם אחת הסיבות ליופיו, משום שהוא מרכז את כל האתרים המרהיבים שלו בשטח קטן מאוד. כך, תוך הליכה קצרה של כ-2 ק”מ בתור הקניון, תוכלו לראות מספר מפלים מרשימים, מערות לבה, בריכות מים צלולות ותצורות סלע מרשימות, ברקע המצוקים המרשימים והצמחייה הירוקה של הקניון. 

אוהבי הסדרה “משחקי הכס”, ישמחו לדעת כי הקניון היה הרקע לכמה סצינות בעונה הרביעית של הסדרה, עם הדמויות אריה סטארק וסנדור קלגיין. בנוסף, לפי התרבות המקומית, בעמק זה נמצאים אלפים רבים, אשר לפי האמונה נוהגים להתגלות בפני בני אדם מפעם לפעם.

הדרך הטובה ביותר לבקר במקום היא דרך חנייה בחווה ההיסטורית ​​Stöng. ממנה, הליכה של מעט יותר מקילומטר לכיוון, תוביל אתכם אל הנקודות המרשימות ביותר בקניון. משך ההליכה הינו כ-20 דקות לכיוון במסלול שטוח, כך שהביקור בקניון הינו נוח מאוד, לחלופין תוכלו לחנות גם בחניה הקרובה ל-Gjain ולקצר את ההליכה.

קניון Gjain

מפלי Haifoss

מפלים אלה, שגובהם עומד על כ-128 מטרים, הינם מבין היפים והגבוהים ביותר באיסלנד כולה, ומומלצים בהחלט לביקור אם אתם נמצאים באיזור. כמו קניון Gjain, גם הם נמצאים בעמק Þjórsárdalur, ונחשבים לשלישיים בגובהם במדינה. הביקור בהם הינו פשוט בהחלט, כאשר מרחק ההליכה בין החנייה אל התצפית על המפלים הינו כ-5 דקות בלבד. הנוף מנקודה זו הינו מרשים ביותר, כאשר תוכלו לראות ממנה את המפל במלוא הדרו, כמו גם את המצוקים הדרמטיים של הקניון. מנקודה זו תראו גם את המפל הצמוד אל מפלי Haifoss, שנקרא מפל Granni, או “השכן”. 

מפל Haifoss במרכז ההררי

יעדים נוספים באזור

מספר דקות משם, ליד הכפר Þjórsárdalur, נמצאת לה החווה המשוחזרת Þjóðveldisbærinn, שמהווה אתר היסטורי מעניין במיוחד, ומעניקה הצצה לחיים של החקלאים על האי המיוחד בתקופת ימי הביניים. אז אם אתם מחפשים אתרים היסטוריים באיסלנד, שיוסיפו לטיול שלכם יותר תרבות, למידה ועומק, במאמר זה ניתן לכם את כל המידע הרלבנטי על הביקור במקום המיוחד.

במרחק חצי שעת נסיעה באיזור הרמות המרכזיות של איסלנד, נמצאת לה נקודה שיחסית אינה מוכרת לתיירים, אך מספיק לראות רק תמונה אחת מהמקום כדי להבין שמדובר באתר מדהים ביופיו. קניון Sigöldugljufur, שגם ידוע בשם “עמק הדמעות”, הינו קניון קטן יחסית עם שורת מפלים עוצמתיים, בריכות טורקיז משגעות, נוף געשי וצמחייה ירוקה. בכתבה זו, ניתן לכם את כל הפרטים על הביקור במקום המיוחד, שבשל מיקומו המבודד זוכה לכמות נמוכה של מטיילים.

איך מגיעים אל קניון Gjain?

ההגעה אל קניון Gjain אפשרית דרך חוות Stöng או ישירות לחניה הצמודה לקניון. כדי להגיע אל המקום, סעו על כביש מספר 1 המרכזי כ-15 ק”מ מזרחית ל-Selfoss. משם, פנו אל כביש מספר 30 לכיוון מזרח. לאחר נסיעה של כ-10 דקות, פנו אל כביש 32, ולאחר כ-25 דקות, פנו אל כביש 327, ועליו סעו כ-20 דקות עד להגעתכם למקום. 

מקניון Gjain אל מפלי Haifoss: חזרו על עקבותיכם בכביש 327 עד לפיצול עם כביש 332. עלו עליו, והמשיכו כ-7 ק”מ לכיוון צפון, עד לחנייה שסמוכה למפלים.  

שימו לב שמדובר בכביש עפר ותצטרכו לנהוג ברכב שטח בכדי להגיע לGjain.

אולי יעניין אותך:

אפיית לחם גיאותרמי
אגם מיוואטן
נמרוד רון

חוות Vogafjos 

חוות Vogafjos, שנמצאת על גדת אגם מיוואטן, קיימת כבר כ-120 שנה, במהלכן היא עברה בין כמה דורות של אותה המשפחה, ועברה התפתחות משמעותית. היא החלה עם כמה פרטים בודדים של כבשים, פרות, שני סוסים ומעט תרנגולות, וכיום מונה כ-120 כבשים, 40 פרות וחיות משק רבות נוספות.

קרא עוד »
אולם הקונצרטים Harpa
רייקיאוויק
נמרוד רון

אולם הכנסים והקונצרטים Harpa

אולם הקונצרטים הרפה ברייקיאוויק הוא פלא אדריכלי, שילוב מדהים של עיצוב מודרני והשראה איסלנדית. קראו הכל אולם הקונצרטים המיוחד הזה במאמר זה!

קרא עוד »
אוסף האבנים והמינרלים של פטרה
מוזיאון
נמרוד רון

אוסף האבנים והמינרלים של פטרה

העיירה Stöðvarfjörður במזרח איסלנד היא בית לאוצר יוצא דופן של אבנים ומינרלים שכבשו את לבם של מבקרים מרחבי העולם במשך למעלה משמונה עשורים. המוזיאון הייחודי הזה, הידוע כאוסף האבנים והמינרלים של פטרה, מציע מסע קסום אל עולם הגיאולוגיה.

קרא עוד »

ברוך שובך!