המעיין החם Hörgshliðarlaug

במרכז הפיורדים המערביים, על גדות הפיורד המשגע Mjóifjörður, נמצא לו אחד המעיינות החמים היפים ביותר באיסלנד כולה. למעשה, מדובר במעיין חם מעשה ידי אדם, בצורת בריכת בטון מלבנית. עם זאת, המיקום המרהיב שלו, החום שלו והקרבה אל המים, הופכים אותו לאחת הפנינות החבויות האטרקטיביות ביותר באיזור זה של איסלנד.
המעיין החם Hörgshliðarlaug בפיורדים המערביים של איסלנד

מעיין Hörgshliðarlaug הינו בריכה מלבנית באורך 6 מטר ורוחב של 2 מטרים, ועומק של 80 ס”מ, עם טמפרטורה חמה של 37-40 מעלות. חווית הרחצה בו הינה נפלאה, כאשר הוא יושב צמוד לפיורד, מה שיאפשר לכם לרחוץ במים החמים תוך שאתם מתפעלים מהנופים המרהיבים של האיזור, כולל ההרים הדרמטיים והמושלגים שמשני צידי הפיורד, ומי הים הצמודים אליכם. לעתים, מגיעים אף כלבי ים לאיזור החוף שצמוד למעיין.

אם אתם רוצים להעצים את החוויה אפילו יותר, תוכלו גם לטבול בים הקר, ומיד לאחר מכן להיכנס אל המעיין החם, כדי לחוות תרגול של שינויי טמפרטורה מהירים. 

במקום יש תאים לטובת החלפת בגדים, והכניסה אליו היא בחינם. עם זאת, חשוב לציין כי יש בבריכה כמות מסוימת של אצות. 

המעיין החם Hörgshliðarlaug בפיורדים המערביים של איסלנד

איך מגיעים למעיין החם Hörgshliðarlaug?

המעיין החם Hörgshliðarlaug נמצא בפיורדים המערביים, במרחק של כשעה ורבע נסיעה צפונה מהעיירה Hólmavík, וכשעתיים מדרום לעיירה Ísafjörður. על מנת להגיע אל המעיין מדרום, סעו על כביש 61, עד לפנייה אל כביש 633 לכיוון מערב. המשיכו על כביש זה על לפנייה אל כביש 643, שמקיף את פיורד Mjóifjörður מכיוון מזרח. נסיעה של כ-2 ק”מ על כביש זה תוביל אתכם אל המעיין. מכיוון צפון, המשיכו על כביש 61 עד לפיצול שלו עם כביש 633, שנוסע לכיוון דרום, וממנו עד לאותו הפיצול עם כביש 643.

אולי יעניין אותך:

תמונת רחפן של העיירה Hofn
דרום איסלנד
נמרוד רון

העיירה Hofn

באחד הקצוות הדרום-מזרחיים של איסלנד, בין הים לבין הקרחון הגדול ביותר באירופה, שוכנת לה העיירה המיוחדת ​​Hofn. עם היסטוריה עשירה, נופים מרהיבים ותרבות מרשימה, אין ספק כי היא אחת העיירות המומלצות ביותר לביקור עבור מטיילים באיסלנד. בכתבה זו, ניתן לכם את כל המידע הרלבנטי על הביקור במקום המיוחד.

קרא עוד »
אגם Tjornin
רייקיאוויק
נמרוד רון

אגם Tjörnin

אגם Tjörnin ברייקיאוויק מציע מפלט שליו מחיי העיר השוקקים. הוא מכונה “הבריכה” על ידי המקומיים, והוא ביתם של אינספור חיות ציפורים, ומיצגים אמנותיים מסביבו.

קרא עוד »
עמודי הבזלת Kálfshamarsviti בצפון איסלנד
צפון איסלנד
נמרוד רון

עמודי הבזלת ב-Kálfshamarsviti

אין כל ספק כי איסלנד היא אחד היעדים המרהיבים והמיוחדים בעולם כולו, עם תופעות טבע מיוחדות שאי אפשר למצוא כמעט בשום מקום אחר בעולם. בין שדות לבה, גייזרים, איזורים גיאותרמיים ועוד, היא בולטת במיוחד בתופעות הגיאותרמיות שלה, שיצרו מראות ייחודיים ומרהיבים ביופיים. בכתבה זו, נספר לכם על תופעה נוספת, מוכרת פחות אך בהחלט מרשימה באותה המידה – עמודי הבזלת Kálfshamarsviti, שנמצאים בקצה הצפוני של האי.

קרא עוד »

ברוך שובך!