עמודי הבזלת ב-Kálfshamarsviti

אין כל ספק כי איסלנד היא אחד היעדים המרהיבים והמיוחדים בעולם כולו, עם תופעות טבע מיוחדות שאי אפשר למצוא כמעט בשום מקום אחר בעולם. בין שדות לבה, גייזרים, איזורים גיאותרמיים ועוד, היא בולטת במיוחד בתופעות הגיאותרמיות שלה, שיצרו מראות ייחודיים ומרהיבים ביופיים. בכתבה זו, נספר לכם על תופעה נוספת, מוכרת פחות אך בהחלט מרשימה באותה המידה - עמודי הבזלת Kálfshamarsviti, שנמצאים בקצה הצפוני של האי.
עמודי הבזלת Kálfshamarsviti בצפון איסלנד

עמודי בזלת: תופעת טבע ייחודית

עמודי בזלת הינם תופעת טבע יוצאת דופן, שנוצרת במקומות געשיים שונים ברחבי העולם. היא מתרחשת בעקבות התפרצות געשית והתקררות של הלבה, שמתקשה, מתחלקת ולבסוף מתגבשת לצורות מיוחדות, שלרוב דמויות משושה. אלה יוצרים צורות ועמודים מרהיבים ביופיים, שמסודרים לרוב בצורה סימטרית ונאה מאוד. תופעה זו הינה נדירה יחסית, אך ניתן למצוא סימנים שלה במקומות שונים בעולם, למשל בבריכת המשושים שברמת הגולן. 

הביקור במקום

עמודי הבזלת באיזור Kálfshamarsviti הינם מרהיבים ביופיים, ומיוחדים בגיוון שלהם. במהלך הביקור במקום, תחזו בצורות רבות ומיוחדות של עמודי בזלת בגוונים שונים. בין קירות בזלת שלמים, עמודים יחידים ותצורות מרהיבות נוספות, לא קשה להבין למה Kálfshamarsviti נחשב לאחד המקומות הטובים בעולם לצפייה בתופעה הייחודית. כל אלה, יהיו כמובן על רקע הנופים הדרמטיים שמאפיינים את האיזור. העמודים נמצאים ממש בסמוך לחוף, ממנו תוכלו לראות גם את מגדלור Kálfshamarsviti המרשים. הרקע של עמודי הבזלת, לצד הים הגועש והנופים הירוקים שמסביב, מייצר תמונה מרהיבה ומקום שבהחלט מומלץ לביקור. 

עמודי הבזלת Kálfshamarsviti בצפון איסלנד

ההיסטוריה של Kálfshamarsviti

באיזור עמודי הבזלת תבחינו בהריסות רבות, אשר מספרות את הסיפור של תושבי האיזור. בשנת 1900, הייתה במפרץ זה תחנת דיג מצליחה, ונפתח באיזור מפעל להכנת בקליאו – דג בקלה מיובש במלח, שפופולרי במיוחד למאכל בפורטוגל, ספרד וברזיל. בעקבות ההתחלה המסחרית של האיזור, נבנו בו בית ספר וחנויות, והוא הפך לכפר של ממש. עם זאת, האיזור נפגע משמעותית בעקבות מלחמת האזרחים בספרד, שחלה בשנים 1936-1939. ספרד הייתה הלקוח הגדול ביותר של הבקליאו, אך בעקבות המלחמה הייצוא הופסק, והכפר החל לאבד מערכו. עקב כך, החלה נטישה של תושביו, שהסתיימה עם עזיבת התושב האחרון בשנת 1961. במהלך הביקור במקום, תוכלו לקרוא הסברים מפורטים על היסטוריית האיזור בשלטים שהוצבו סמוך להריסות. 

איך מגיעים ל-Kálfshamarsviti?

עמודי הבזלת Kálfshamarsviti נמצאים בצפון איסלנד, בחצי האי Skagi וכ-23 קילומטר מהכפר Skagaströnd. על מנת להגיע אליהם מכביש מספר 1, מעט לאחר הכפר Blönduós עליכם לפנות אל כביש מספר 74. כביש זה יהפוך אל כביש מספר 745, ובהמשך הדרך יהיה כביש עפר. כ-23 קילומטר לאחר מכן, לכיוון צפון, תגיעו אל החנייה שסמוכה אל עמודי הבזלת.  

אולי יעניין אותך:

לוויתן בלוגה במרכז להצלת ושימור לוויתני בלוגה ופאפינים
דרום איסלנד
נמרוד רון

המרכז להצלת ושימור לוויתני בלוגה ופאפינים

בארכיפלג Vestmannaeyjar, שנמצא במרחק שיט של חצי שעה מהאי המרכזי של איסלנד, תוכלו למצוא את אחד המקומות המיוחדים במדינה: המרכז היחיד בעולם להצלת ושימור לוייתני בלוגה, והמקלט היחיד באיסלנד לפאפינים. במאמר זה, ניתן לכם את כל המידע החשוב על הביקור במקום המיוחד והחשוב, שדואג לשיקום של בעלי חיים אהובים ביותר.

קרא עוד »
מוזיאון Glaumbaer בVarmahlid, צפון איסלנד
מוזיאונים באיסלנד
מעיין יאני רון

חוות Glaumbaer

ש דרכים רבות ומגוונות לחוות את התרבות ואת ההיסטוריה המרתקות של איסלנד, כאשר ללא ספק אחת הטובות ביותר הינה באמצעות ביקור במוזיאונים המיוחדים שבמדינה. מבין שלל הסיפורים של האי המרתק, אחד האספקטים הייחודיים והמעניינים ביותר הינו בתחום הארכיטקטורה וצורת החיים העתיקה על האי יוצא הדופן. אלה מתבטאות בבתי הדשא, אשר פזורים ברחבי המדינה ובעבר היו שיטת הבנייה העיקרית במדינה. כאן, נספר לכם על הביקור במוזיאון Glaumbær, שמדגים את צורת החיים ההיסטורית באיסלנד בצורה נפלאה.

קרא עוד »
מרחצאות Gudlaugs Baths
ספא ומעיינות חמים
נמרוד רון

בריכת Guðlaug baths

כ-45 דקות נסיעה מרייקאוויק, בעיירה הנהדרת אקרנס, נמצאים המרחצאות החמים הנהדרים Guðlaug baths, שמהווים אחת מבין האטרקציות הגדולות ביותר של עיירת הנמל המערבית. עם תכנון אדריכלי נפלא, מיקום משגע ואווירה מיוחדת, אין ספק כי אלה מבין המרחצאות המיוחדים ביותר באיזור זה של איסלנד.

קרא עוד »

ברוך שובך!