Fossfjörður

איזור הפיורדים המערביים הוא מבין האיזורים הפראיים ביותר והמתויירים פחות בקרב מטיילים באיסלנד. לכן, בתור איזור עם שטחים עצומים ונופים מרהיבים, לא קשה למצוא בו פנינות טבע מיוחדות, עם כמות מטיילים אפסית. כאן, נספר לכם על אחת הדוגמאות הטובות ביותר לכך: פיורד Fossfjörður, אחד הפיורדים הקטנים והמרשימים של האיזור.
מפל Fossfjörður בפיורדים המערביים של איסלנד

הביקור בפיורד Fossfjörður

פיורד Fossfjörður כולל שני אתרים נפלאים לביקור עבור מטיילים באיזור. ראשית, מפל Fossfjörður, שמחזיק בשם זהה לפיורד, הינו מפל מרהיב ביופיו. המפל נמצא מעט מדרום לכביש 63, כמעט באמצע הפיורד, והוא ייחודי בכך שניתן להגיע ממש עד אל בסיסו בקלות. כמו כן, במקרים רבים, ניתן לראות במי האגם השתקפות כמעט מושלמת של המפל המרהיב.

מפל Fossfjörður נמצא מטרים ספורים מהכביש, ולכן מומלץ מאוד לעצור בו, אפילו אם אתם רק עוברים באיזור. 

 

מפל Fossfjörður בפיורדים המערביים של איסלנד

אתר אהוב נוסף באיזור פיורד Fossfjörður הינו הבית הנטוש, הידוע בתור בית ה-A, או The A house. מדובר בבית קטן ועזוב בצורת האות A, ממש על חופי הפיורד, שהמיקום המרשים שלו הקנה לו שם עולמי ברשתות החברתיות, והפך אותו לאחת הנקודות האהובות ביותר על חובבי צילום בכל איסלנד. בין אם אתם חובבי צילום ובין אם לא, מומלץ מאוד לעצור בסמוך אל הבית, ולהתפעל מצורתו הייחודית וכמובן מהרקע המרשים שבו הוא נמצא. 

בית ה-A בFossfjordur, איסלנד

אתרים נוספים בסביבה

מדרום אל הפיורד, לאורך כביש 62, שנוסע לאורך הקצה הדרומי של הפיורדים המערביים של איסלנד, תוכלו למצוא שלל אתרים נפלאים במרחק קצר. אחד מהם הינו מפל Þingmannaá, שהוא אחד המפלים המרשימים בפיורדים המערביים, ועצירה נהדרת בדרך עבור מטיילים באיזור.

בנוסף, במרחק של כ-45 דקות נסיעה מהפיורד, נמצא המעיין החם Krosslaug. במהלך הביקור במעיין זה, תוכלו לרחוץ ב-2 בריכות נפלאות, בטמפרטורה של 37 מעלות. הבריכה הגדולה מבין השתיים הינה בקוטר של 4 על 13 מטרים, כך שהרחצה בה הינה נוחה ונעימה במיוחד, בפרט במזג האוויר הקר של איזור זה של איסלנד.   

איך מגיעים לפיורד Fossfjörður?

פיורד Fossfjörður נמצא בדרום-מערב הפיורדים המערביים, כאשר כביש 63 נוסע לאורכו, ממש בסמוך אל המים. הוא נמצא במרחק של כ-25 דקות נסיעה מכביש 60 המרכזי, כך שניתן להגיע אליו בקלות יחסית אם אתם מתכננים לבלות כמה ימים בפיורדים המערביים.

אולי יעניין אותך:

חוות העגבניות Fridheimar במעגל הזהב באיסלנד
מעגל הזהב
נמרוד רון

חוות העגבניות Fridheimar

כמובן, הסיבה המרכזית שמושכת תיירים רבים לאיסלנד היא הנופים המרהיבים שלה, והטבע העוצמתי והמגוון שניתן לראות בכל רחבי המדינה. עם זאת, מטיילים רבים מגלים במהלך טיול באיסלנד, כי יש בה גם הרבה מעבר לכך. עם תרבות מרתקת, סיפורים מעניינים ומקומות קטנים ונפלאים, שמעניקים למטיילים חוויות ייחודיות. אחד מהם הינו חוות העגבניות Fridheimar, שמהווה הזדמנות מיוחדת לחוות משהו קצת אחר במהלך הביקור במדינה.

קרא עוד »
צוקי הלבה של Hafnaberg בחצי האי רייקיאנס
חצי האי רייקיאנס
נמרוד רון

צוקי הלבה של Hafnaberg

בקצהו המערבי של חצי האי רייקאנס, שורה ארוכה של צוקי לבה מתנשאים להם באופן מרשים מעל הים השוצף, בעוד תופעת טבע מרשימה ביותר באיזור מערב איסלנד. עם נופים נפלאים, עוצמות אדירות מהים וציפורים רבות, לא קשה להבין למה זהו אחד המקומות המומלצים ביותר לביקור באיזור חצי האי רייקאנס.

קרא עוד »
בריכת hofsos בצפון איסלנד
ספא ומעיינות חמים
נמרוד רון

בריכת Hofsos

בתור מדינה עם כל כך הרבה נופים נפלאים מסוגים שונים, אחד הדברים המיוחדים ביותר שתיירים נהנים ממנו במהלך ביקור באיסלנד, הוא השילוב הנפלא של נופיה עם הנוף האנושי. השילוב בין ההרים, החופים והאגמים עם מבנים מרשימים כמו כנסיות, מגדלורים, חוות ועוד. כאן, נספר לכם על אחד המקומות שממחיש זאת בצורה הטובה ביותר: בריכת השחייה המחוממת Hofsos, שהמיקום המדהים שלה הופך אותה לאטרקציה נפלאה עבור מבקרים.

קרא עוד »

ברוך שובך!