המעיין החם Krosslaug

Krosslaug - ביקור במעיינות החמים הנפלאים בפיורדים המערביים, פנינת טבע חבויה וייחודית.
המעיין החם Krosslaug בפיורדים המערביים של איסלנד

בתור מדינה כה יפה ומגוונת, עם היצע עצום של אתרי טבע, שמורות ונופים, זה טבעי שאיסלנד תהיה עשירה בפנינות טבע חבויות. כאלה שאינן על המסלול התיירותי השחוק, אך במקרים רבים מרשימות לא פחות. במאמר זה, נספר לכם על אחת מהן, בדמות המעיינות החמים הנפלאים Krosslaug, שנמצאים הרחק בפיורדים המערביים.

הביקור ב-Krosslaug

במדינה קרה כמו איסלנד, בה גם הקיץ עלול להיות קשה למבקרים ממדינות חמות, הכניסה למעיינות חמים הינה חוויה נפלאה של ניגודיות. בתור אי עשיר בפעילות גיאותרמית, איסלנד היא ללא ספק המקום המושלם עבור חוויה זו, שנחשבת לאחת מפעילויות החובה בעת ביקור באיסלנד. עם זאת, מעיינות חמים רבים, כמו הלגונה הכחולה ואחרים, הינם תיירותיים ועמוסים מאוד בעונת הקיץ. לכן, הביקור במעיינות חמים קטנים אלה הינו אופציה מצוינת עבור מי שמעוניין בחוויה אחרת. שקטה, אינטימית ורגועה יותר. 

בפועל, מדובר בשתי בריכות קטנות ונעימות שנמצאות קרובות אחת לשנייה. הגדולה שביניהן הינה בגודל של 4 על 13 מטר, ובעבר שומשה עבור שיעורי שחייה לילדי האיזור. השנייה, שנמצאת ממש בסמוך לחוף, היא קטנה יותר, ולכן יש בה מקום למספר קטן של אנשים בו זמנית. שתי הבריכות הן בטמפרטורה של 37 מעלות צלזיוס, מה שהופך את הכניסה אליהן לחוויה מיוחדת במינה. השילוב של הקור והחום, עם הנוף המרהיב מסביב והשקט של המקום, מייצר אווירה מיוחדת, וחוויה שתישאר איתכם לתקופה ארוכה. לכן, אם אתם מחפשים חוויה אוטנטית ושקטה במהלך הטיול, הביקור במקום הינו אופציה מצוינת עבורכם. 

המעיין החם Krosslaug בפיורדים המערביים של איסלנד

אתרים נוספים באיזור

איזור הפיורדים המערביים הינו אחד המומלצים עבור מטיילים באיסלנד, עם מראות פראיים מרשימים במיוחד, ונופים מרהיבים שבאמת קשה למצוא בכל מקום אחר בעולם. מאיזור המעיינות החמים, תוכלו להמשיך מערבה, ולהגיע אל חוף Rauðasandur, שנחשב לאחד החופים היפים במדינה. מדובר בחוף חולי מרהיב, באורך 8 ק”מ, מראה נדיר ביותר באי בעל החופים הסלעיים. במהלך הביקור במקום, תוכלו ליהנות מהליכה על החוף, אשר צבעיו נעים בין זהוב, כתום ואדום, ולחזות בכלבי הים שנמצאים באיזור. אמנם המרחק שלו מהמעיינות החמים הינו קצר, אך בשל הדרכים המפותלות והמאתגרות של איזור הפיורדים המערביים, משך הנסיעה בין שני האתרים הינה כ-50 דקות. בדרככם, תוכלו גם לעצור ולהעיף מבט על ספינת Garðar BA 64, במחזה מרשים עם סיפור היסטורי מעניין. 

איך מגיעים ל-Krosslaug?

המעיינות החמים Krosslaug נמצאים ממש על כביש 62, שהוא אחד הכבישים המרכזיים בפיורדים המערביים. הם נמצאים כ-4 ק”מ מזרחה מהכפר Hagi. אם תקחו מעבורת אל Brjanslaekur, תוכלו לנסוע כ-15 דקות נסיעה אל המקום.  

אולי יעניין אותך:

העיירה Egilsstadir במזרח איסלנד
מזרח איסלנד
נמרוד רון

העיירה Egilsstaðir 

בסמוך לקצה המזרחי של איסלנד, בצומת דרכים מרכזית, נמצאת Egilsstaðir, העיירה הגדולה ביותר במזרח איסלנד, אשר מהווה מרכז תרבותי ומסחרי משמעותי באיזור זה. היא נמצאת במיקום נפלא, על גדות אגם Lagarfljót ובסמוך לאתרי טבע נפלאים באיזור, כאשר כביש 1 המרכזי עובר ממש דרך העיירה. כך, מטיילים רבים מוצאים את דרכם ל- Egilsstaðir. בכתבה זו, ניתן לכם את כל המידע הרלבנטי על הביקור בעיירה הנפלאה ובאתרים המרהיבים שבסביבתה.

קרא עוד »
חוות Þjóðveldisbærinn
המרכז ההררי
נמרוד רון

החווה המשוחזרת Þjóðveldisbærinn

בחלקה הדרומי של איסלנד, ליד הכפר Þjórsárdalur, נמצאת לה חווה משוחזרת, שמהווה אתר היסטורי מעניין במיוחד, ומעניקה הצצה לחיים של החקלאים על האי המיוחד בתקופת ימי הביניים. אז אם אתם מחפשים אתרים היסטוריים באיסלנד, שיוסיפו לטיול שלכם יותר תרבות, למידה ועומק, במאמר זה ניתן לכם את כל המידע הרלבנטי על הביקור במקום המיוחד.

קרא עוד »

ברוך שובך!