המוזיאונים הטובים ביותר ברייקאוויק

ללא ספק, מוקד המשיכה העיקרי לאיסלנד הוא הטבע העוצמתי והמדהים שלה. עם זאת, כל מי שמבקר בה, מבין מהר מאוד כי יש הרבה מעבר לכך באי המיוחד. בין היסטוריה מרתקת, תרבות מיוחדת וסיפורים מעניינים, אם רק תחפשו, תמצאו בקלות רבה שלל מקומות אשר יוסיפו עומק רב לטיול שלכם במדינה הנפלאה. ללא ספק, אחת הדרכים הטובות ביותר לכך, היא לבקר במוזיאונים הנהדרים במדינה, ובפרט בעיר רייקאוויק. בכתבה זו, ניתן לכם את כל המידע הרלבנטי על המוזיאונים המומלצים ביותר בעיר.
מוזיאון ההתיישבות ברייקיאוויק

המוזיאון הלאומי של איסלנד

אתר חובה עבור חובבי מוזיאונים שרוצים ללמוד על ההיסטוריה של איסלנד, המוזיאון הלאומי של המדינה כולל כמה תערוכות מרשימות ומרתקות. המטרה העיקרית של המוזיאון הינה לספר את הסיפור של האומה האיסלנדית, החל מתקופת ההתיישבות הנורדית הראשונה באי. הוא עושה זאת באמצעות תצוגות היסטוריות שונות, כמו אחת הסירות שעליה הגיעו הוויקינגים אל איסלנד במאה ה-9, יצירות אמנות רבות, ממצאים ארכיאולוגיים, כלים חקלאיים מסורתיים ועוד רבים. כל אלה מוצגים בסדר כרונולוגי, על מנת להעביר את המבקרים את כל החוויה של ההיסטוריה המרתקת של איסלנד. 

כך, החלק הראשון, של תקופת ההתיישבות הראשונה, כולל מוצגים כמו חרבות, קרני איילים, פסלי אלילים ועוד. בקומה השנייה, שמוקדשת לתקופה שלאחר ימי הביניים, תוכלו ללמוד על המאבקים והקשיים שאיתם התמודדה האומה האיסלנדית בעת השלטון הזר במדינה, עד שהשיגה את עצמאותה. 

המוזיאון הלאומי של איסלנד נחשב לאחד המוזיאונים הגדולים, המגוונים והמרשימים במדינה, ורבים יגידו כי אם יש לכם רק כמה ימים במדינה, וזמן למוזיאון אחד בלבד, זוהי האפשרות הטובה ביותר. 

המוזיאון הלאומי של איסלנד

מוזיאון ההתיישבות ברייקיאוויק

אחד המוזיאונים המוערכים והאהובים ביותר באיסלנד, שמספר את סיפור ההתיישבות הראשונה של הוויקינגים באיסלנד במאה ה-9, כמו גם את סיפור הקמת העיר רייקאוויק. המוזיאון נמצא מתחת לאדמה, מסביב לאתר ארכיאולוגי, שהוא למעשה המבנים הראשונים שבנו הוויקינגים בעיר, במהלך המאה ה-10. אתר ארכיאולוגי זה התגלה במהלך חפירות שנעשו לשם שיפוץ אחד הבתים באיזור, בשנת 2001. ההנחה היא כי הבתים הוויקינגים הראשונים בעיר היו מיושבים בין השנים 930-1000. 

במהלך הביקור במקום, תוכלו ללכת סביב התצוגות הארכיאולוגיות המרשימות, לראות תערוכות של כלים ויצירות אמנות מתקופה זו, וללמוד רבות על צורת החיים של הוויקינגים, דרך תצוגות מולטימדיה ברמה גבוהה.  

מוזיאון אברי המין הזכריים של איסלנד

אחד המוזיאונים המעניינים והמיוחדים ביותר בעולם כולו, שמתאים לביקור עבור חובבי ביולוגיה ואנטומיה, או עבור כל אחד שמעוניין לבקר במוזיאון יוצא דופן, שתתקשו למצוא בכל מקום אחר בעולם. המוזיאון מוקדש לחקר איבר המין הזכרי, וכולל תצוגות של מעל ל-200 אברי מין זכריים של חיות שונות באיסלנד. זה כולל כמעט את כל יונקי היבשה והים של המדינה, החל מאוגרים קטנים ועד ללוויתנים, להם יש איבר מין באורך 1.80 מטר. בנוסף, כיאה לאיסלנד, מוזיאון זה כולל חלק שלם שמוקדש לחיות מהאגדות, כמו טרולים, רוחות רפאים ועוד. 

כמו כן, אחת האטרקציות הגדולות של המוזיאון הינה חנות המזכרות שלו, בה יש מגוון רחב של כלים שימושיים בצורות של אברי מין זכריים.   

מוזיאון הפאלוס ברייקיאוויק

מוזיאון הסאגות האיסלנדיות

מוזיאון נהדר זה, מוקדש כולו לחלק משמעותי ביותר מהתרבות האיסלנדית – הסאגות, סיפורי העם והאגדות המקומיות. מטיילים באיסלנד יתקלו בסאגות במקומות רבים במהלך הטיול שלהם, כאשר פעמים רבות הן מחוברות באופן ישיר לאתרי הטבע הנפלאים של המדינה. לעתים, הסאגות כוללות את ההסבר להיווצרות המקום הייחודי, ופעמים אחרות, אתר הטבע הינו התפאורה לאירוע היסטורי משמעותי שמסופר בסאגות. 

בכל אופן, המוזיאון, שלעתים גם נקרא מוזיאון הוויקינגים, כולל מידע רב ומרתק על ההתיישבויות הראשונות באיסלנד, כולל ההתיישבות של הנזירים האירים, ובעיקר של הוויקינגים הנורדים לאחר מכן. 

במהלך הביקור במקום, תראו פסלים בגודל אמיתי של וויקינגים מוכרים, ותשמעו כמה מבין סיפורי הסאגות המוכרים ביותר, כמו קרבות שונים וסיפורי קסמים מרתקים. בנוסף, המוזיאון כולל שחזור של כמה סיפורים, מה שממחיש ומעביר אותם בצורה נפלאה. המעוניינים בכך, יוכלו גם להתלבש כמו וויקינגים, עם כל הלבוש המסורתי, כולל חרב וקסדה מסורתית, בשביל חוויה ותמונה שלא תשכחו. 

Arbaer Open-Air Museum

מוזיאון זה מוקדש לצורת החיים המסורתית באיסלנד, כאשר הוא כולל 20 מבנים מסורתיים שונים, שנשמרו והועברו אל איזור המוזיאון, על מנת להציג את החיים באיסלנד לפני שהפכה למתועשת. למעשה, באיזור Arbaer, שהוא אחד הפרברים של רייקאוויק, הייתה כנסייה כבר שנים רבות, כאשר במהלך המאה ה-20, עם ההתפתחות המהירה של העיר, החלו להזיז בתים ישנים ממרכז העיר אל איזור זה. כך, נוצר בו מעין כפר מדומה, שמעניק הצצה נפלאה אל חיים מתקופה אחרת. גם צוות המוזיאון הינו למעשה חלק מהתצוגה, כאשר הוא לובש בגדים מסורתיים ומבצע תצוגות של ריקודי עם מסורתיים. 

 

במהלך הביקור במקום, תוכלו לעבור בין הבתים השונים, אשר כל אחד מהם מייצג סיפור אחר. כל בית שייך למשפחה ממעמד אחר, בין פרופסורים לבין העובדים הפשוטים ביותר, ובין השאר תוכלו גם למצוא במקום מחסנים שנבנו במהלך מלחמת העולם השנייה. 

מוזיאון Arbaer ברייקיאוויק

המוזיאון הימי של רייקאוויק

מוזיאון מציג את היחסים של איסלנד עם אחד הגורמים המשמעותיים ביותר בחיי התושבים: הים. כידוע, ענף הדיג הינו אחד המשמעותיים ביותר במדינה כולה, ובמשך שנים רבות היה מקור ההכנסה הגדול ביותר של תושביה. לכן, מוזיאון זה מוקדש כולו להיסטוריית הדיג של המדינה. הוא כולל תערוכות רבות של ציוד דיג מסורתי, כולל מצפנים, מודלים של סירות דיג ועוד, ומציג את צורת החיים של הדייגים במדינה. 

בנוסף, המוזיאון כולל חלק שלם שמוקדש ל-3 מלחמות הבקלה, שהתרחשו בין איסלנד לבריטניה במהלך המחצית השנייה של המאה ה-20. 

מוזיאון הפאנק האיסלנדי

ביקור נפלא עבור חובבי מוזיקה ופאנק באופן ספציפי, מוזיאון זה מציג את תרבות הפאנק הענפה של איסלנד. מוזיקה תמיד הייתה חלק גדול מאוד מהתרבות האיסלנדית, כאשר פאנק הינו אחד הסגנונות האהובים במדינה, עם אומנים מוכרים כמו להקת סיגור רוס ואחרות, שצמחו במדינה. באופן יוצא דופן ומייצג, המוזיאון נמצא מתחת לאדמה, במקום שבעבר שימש כשירותים ציבוריים. התאים השונים מהווים חללים לתצוגות המוזיאון, אשר כוללות, בין היתר, תמונות, פוסטרים, כלי נגינה וסרטונים שונים. אלה ממחישים את תרבות הפאנק של איסלנד במלוא הדרה, ואם אתם מחפשים מוזיאון ייחודי ומוזיקלי במיוחד, מוזיאון זה הינו אפשרות מצוינת עבורכם.  



מוזיאון הפאנק ברייקיאוויק

אולי יעניין אותך:

קניון פיאדרהגליופור
דרום איסלנד
נמרוד רון

קניון Fjaðrárgljúfur

‏Fjaðrárgljúfur הוא קניון מדהים ביופיו, ‎שנוצר בעידן הקרח האחרון לפני כ-9000 שנה, כשהקרחון נמס וכרסם בסלע. אורכו כשני קילומטר ועומקו עד כ-100 מטרים. לאורך הקניון יש שביל הליכה לנקודת תצפית ואורך המסלול הוא כשעת הליכה.

קרא עוד »
המעיין החם Hrunalaug
דרום איסלנד
נמרוד רון

המעיין החם Hrunalaug

איסלנד מלאה בשלל מעיינות חמים מכל הסוגים והצורות, והביקור בכמה מהם ללא ספק מהווה אחת האטרקציות הגדולות במדינה, ומבין חוויות החובה עבור מטיילים באיסלנד. יש מגוון אדיר של אפשרויות שעומד בפני המטיילים. נספר לכם על אחד המעיינות החמים האהובים במדינה, שנמצא במיקום נוח ומספק חווית רחצה ייחודית: המעיין החם Hrunalaug.

קרא עוד »
מרחצאות Hvammsvik
מעיינות חמים
נמרוד רון

מרחצאות Hvammsvik

תרחצו בשמונה מעיינות חמים טבעיים בגדלים שונים ובטמפרטורות שונות מוקפים באוקיינוס, הרים וחיות בר במרחק של 45 דקות בלבד מרייקיאוויק.

קרא עוד »

ברוך שובך!