הגן הבוטני ב-Akureyri 

בעיירה Akureyri, שנחשבת לבירת צפון איסלנד, כ-50 קילומטר בלבד מהחוג הארקטי, נמצא אחד הגנים הבוטניים הצפוניים ביותר בעולם כולו. בתור גן בוטני שנמצא במקום כה יוצא דופן, הוא הפך לאטרקציה אהובה במיוחד על ידי תיירים ומקומיים כאחד, שנהנים מהצבעים, המראות והקסם שמייחדים את המקום. בכתבה זו, ניתן לכם את כל המידע הרלבנטי על הביקור במקום.
הגן הבוטני באקוריירי

מה יש לראות בגן הבוטני?

הגן הבוטני באקוריירי כולל כ-7,000 מינים שונים של צמחים, אך כ-400 בלבד הינם מינים מקומיים. זאת, משום שהמטרה העיקרית שלו היא לבחון את ההתמודדות של מינים שונים מרחבי העולם עם התנאים הייחודיים של האיזור. בתור אי עם מזג אוויר קיצוני, שינויים דרמטיים בשעות האור ומשקעים רבים, איסלנד הינה איזור מרתק עבור ניסויים בוטניים מיוחדים, ופארק זה ממחיש זאת בצורה הטובה ביותר. 

במהלך הביקור במקום, תוכלו ליהנות מהצבעוניות והמראות המיוחדים שכל כך אופייניים לגן בוטני. עם מרחבים נהדרים, שקט ואווירה שלווה, גנים אלה הינם המקום המושלם עבור מי שמחפש זמן שקט ורגוע בתוך הטיול. כמובן, תוכלו לראות במקום מגוון רחב של מינים מרשימים, שחלקם מאוד לא אופייניים למקום, וללמוד על מיני הצמחים שבגן. בנוסף, הגנים הבוטניים נמצאים בסמוך לפיורד המרשים Eyjafjord, ובדומה למקומות אחרים באיזור, ניתן להקיף עליו גם מנקודות שונות בפארק. כך, הנוף הנפלא שנשקף מן הפארק, משתלב בצורה נהדרת עם הפרחים ומייצר נופים מרהיבים. 

הגן הבוטני באקוריירי

הסיפור של הגן הבוטני

הפארק נפתח בשנת  1912 כפארק ציבורי סטנדרטי, ובשנת 1957 הפך לגן בוטני באופן רשמי. שטחו הוגדל בשלושה מקרים שונים, עד שהפך לפארק הגדול שהוא היום. במקום זה, נערכים באופן שגרתי ניסויי בוטניקה מרתקים, אשר מתאפשרים בזכות המיקום הייחודי של הפארק. כאתר ששוכן בסמוך לפיורד Eyjafjord, שהוא אחד הגדולים במדינה, הוא נהנה מתנאי מיקרו-אקלים ייחודי, שמאפשר למינים רבים ויוצאי דופן של צמחים, שיחים ועצים לגדול כאן, בצל מזג האוויר הקיצוני של איסלנד. השילוב של כל אלה מייצר מראות מרשימים במיוחד, והופך את המקום לאטרקציה תיירותית נהדרת, גם מעבר לעניין הבוטני המרתק בפני עצמו. 

פרטים חשובים

הכניסה לפארק הינה בחינם.

שעות פתיחה: בין 8:00-22:00 באמצע שבוע. בין 9:00-22:00 בסופי שבוע.

הפארק פתוח רק בין החודשים יוני לספטמבר. 

איך מגיעים לגן הבוטני?

הגנים הבוטניים נמצאים בעיירה Akureyri, בסמוך לפיורד הגדול Eyjafjord. קל מאוד להגיע אליהם מהעיר, כאשר הם נמצאים כרבע שעה הליכה ממרכז Akureyri. לאיזור זה ניתן להגיע בטיסה לשדה התעופה הסמוך, במעבורת אל הנמל או כמובן ברכב. Akureyri נמצאת כחמש שעות נסיעה מרייקאוויק, ממש על כביש הטבעת (מספר 1). 

אולי יעניין אותך:

העיירה Egilsstadir במזרח איסלנד
מזרח איסלנד
נמרוד רון

העיירה Egilsstaðir 

בסמוך לקצה המזרחי של איסלנד, בצומת דרכים מרכזית, נמצאת Egilsstaðir, העיירה הגדולה ביותר במזרח איסלנד, אשר מהווה מרכז תרבותי ומסחרי משמעותי באיזור זה. היא נמצאת במיקום נפלא, על גדות אגם Lagarfljót ובסמוך לאתרי טבע נפלאים באיזור, כאשר כביש 1 המרכזי עובר ממש דרך העיירה. כך, מטיילים רבים מוצאים את דרכם ל- Egilsstaðir. בכתבה זו, ניתן לכם את כל המידע הרלבנטי על הביקור בעיירה הנפלאה ובאתרים המרהיבים שבסביבתה.

קרא עוד »
רכיבה על סוסים איסלנדים
בעלי חיים
נמרוד רון

סוס איסלנדי

אילו תכונות גורמות לסוס האיסלנדי להיות כל כך אהוב? עד כמה סוסים איסלנדיים שונים מגזעים אחרים? איפה רוכבים על סוסים באיסלנד? האם צריך לקרוא לזה פוני איסלנדי במקום סוס? המשיכו לקרוא כדי לגלות כל מה שאי פעם רצית לדעת על בעל החיים המפואר הזה, מההיסטוריה שלו מאז עידן ההתיישבות, ועד למשמעותו ומעמדה באיסלנד כיום

קרא עוד »
Dimmuborgir שבאגם מיוואטן
אגם מיוואטן
נמרוד רון

Dimmuborgir

איזור צפון-מזרח איסלנד, ובפרט האיזור שסביב אגם Mývatn הגדול, הינו גדול בתופעות טבע מיוחדות, ובעיקר תופעות געשיות יוצאות דופן. בשל סמיכותו להר הגעש הפעיל Krafla, תוכלו למצוא בו שלל שדות לבה, מכתשים, הרי געש, מערות ותצורות סלע מרשימות. בכתבה זו, נספר לכם על אחד האתרים הוולקניים המרשימים ביותר באיזור זה: שדה הלבה Dimmuborgir.

קרא עוד »

ברוך שובך!