יום 2

טיולי יום בטבע המרהיב המקיף את ריקיאוויק, הרפתקאה לתוך לוך של הר געש, יער הפטריות, המכתשים האדומים, טיול סביב נהר הסלמון והמסעדות השוות של עיר הבירה

מסע אל תוך לוע הר הגעש:

 

סיור לתוך הר געש רדום, דרך הלוע העליון ועד לתחתית תא המאגמה שלו, שם זרמה מאגמה מותכת במהלך התפרצות.

מגיעים דרך טיול רגלי של שעה ונכנסים אליו דרך מעלית כבלים פתוחה, שם תרדו כ-220 מטר עד תחתית הר הגעש, שטח הקרקע בתוך הר הגעש שווה בגודלו לכשלושה מגרשי כדורסל. בעקבות התפרצות הר געש, תאי מאגמה בדרך כלל קורסים, אבל ב-Thríhnúkagígur הלבה התנקזה החוצה כמו מים מצינור שהותירה את מערכת האינסטלציה של הר הגעש ריקה. מכתש Þríhnúkagígur הוא אחד מהמקומות בודדים בעולם בו ניתן להיכנס לתא מאגמה והר הגעש היחיד מבין 150 הרי געש באיסלנד שאפשר להיכנס לתוך הלוע שלו.

הסיור כולל טיול רגלי על פני קרקע לא אחידה. המרחק לכל כיוון הוא כ-3.5 ק”מ, ואורך כ-45 דקות. יש צורך בנעלי הליכה.

היער הקסום - יער Heiðmörk

איסלנד עשירה בתצורות לבה, באבנים, במינרלים, במים ובנופים מגוונים ויפהיפיים אבל יערות הם לא הצד החזק שלה. לכן, יער היידמורק הוא פנינת טבע נדירה ויחסית לא מוכרת שנמצאת כ-15 דקות נסיעה מרייקיאוויק הבירה. היער, שמשתרע על כ-3,000 דונם, נחשב לשמורת טבע לאומית שאפשר למצוא בה גם פטריות, אוכמניות, אגמים, סוגים רבים של עצים והוא גם אחלה לוקיישן לצפייה באורות הצפון במרחק סביר מהעיר.

Heiðmörk הוקם כאזור שימור בשנת 1950, בעקבות מאמצי ייעור מחדש של האזור שיושב לראשונה בשנת 1949, ליד החווה Elliðvatn, הקרויה על שם האגם הסמוך בעל אותו שם.

בין 26 זני העצים שנמצאים במקום לבין 60 סוגי ציפורים, אפשר למצוא גם עשרות סוגי פטריות, ביניהן ״הפטריות מהאגדות״ האדומות עם הנקודות הלבנות, הנקראות ״Amanita muscaria״. אלו פטריות יפהיפיות אך רעילות ורצוי שלא לגעת בהן, בטח לא לאכול אותן. עם זאת, יש גם זנים רבים של פטריות שכן אפשר לקטוף ביער ולאכול.

למי מכם שאינם חובבים טרקים ארוכים ולא שואפים לעשות טיול אתגרי מדי באיסלנד, זה יכול להיות המקום בשבילכם לחוות את הטבע היפה של איסלנד מבלי לעבוד קשה מדי.

פטריות אדומות ביער היידמורק באיסלנד

Rauðhólar

שרידי מכתשי הרי געש בני אלפי שנים (5,200 ליתר דיוק). תוכלו לבקר במקום ולהתרשם מהצבעים האדומים העזים של תצורות הלבה הללו. במקור, אפשר היה לראות שם 80 מכתשים אבל חלקם נחצבו במלחמת העולם ה-2 ולקחו את החומרים מהם בכדי לסלול כבישים ולבנות את שדה התעופה, אולם כיום כל האזור הזה מוגן ואסור לחצוב בו. 

עמק Ellidaardalur

הליכה יפה בעמק Ellidaardalur הסמוך לרייקיאוויק: הוא הוכרז כאזור שימור עירוני בשל יופיו הטבעי,. הוא מכיל הרבה נקודות היסטוריות. בסמוך אליו עובר נהר האלידה. מפעל המים העירוני מנצל חלק משטח הזרימה שלו ומפחית אותה. אגם Ellidavatn, מהווה מאגר לתחנת כוח הידרואלקטרית. בעמק תמצאו לפחות 160 מיני פרחים. תוכלו למצוא שם גם 60 מיני ציפורים, ולפחות 31 מיני ציפורים מתרבות שם. 

נהר האלידה הוא בין נהרות הסלמון הטובים באיסלנד, ומקום דיג הסלמון הצפוני ביותר באירופה.

הפנינה - Perlan

 

מה שעד 1991 שימש כמכלי אחסון למים החמים של רייקיאוויק, נפתח כאולם של מיצגים שמתחלפים מדי כמה שנים, המיצגים העכשווים נהדרים למשפחות: בקומה הראשונה יש תצוגה על הטבע האיסלנדי, החיות המקומיות, גאולוגיה ואורות הצפון. בצד השני בנו מערת קרח די מרשימה (קפוא שם, כדאי להתלבש חם!), ובקומה העליונה יש תצפית מדהימה על רייקיאוויק. יש גם בית קפה וגלידריה, ובחודשי הקיץ, בדרך כלל מקימים בחוץ מתחם מתנפחים ענק שאפשר לבלות בו שעות עם הילדים! 

להזמנת כרטיסים לחצו כאן

הפנינה ברייקיאוויק

ארוחת ערב ברייקיאוויק

Fish marketמסעדת הדגים ומאכלי הים האהובה עלינו באיסלנד, הצבעים והמרקמים השונים משחקים תפקיד מרכזי, ושם תוכלו למצוא למנה ראשונה שרימפס בטמפורה אדומה בצורת אלמוגים, סושי מצוין וגלידת הר געש בתוספת מגש פירות מפנק לקינוח. אנחנו ממליצים על ה-Happy Hour של הסושי בין 17:30 ל-18:30 בין שני לחמישי. אנחנו גם מאוד אוהבים את תפריט הטעימות, הוא מפנק במיוחד, ותצאו שבעים ומרוצים.

Borg29 mathöll – מקבץ מסעדות ממש טוב, תוכלו למצוא פה הכל, החל מסושי, פיצות, המבורגר, פסטות, מקסיקני ועוד.

מלון Edition – המלון היחיד בריקיאוויק שנחשב ל- 5 כוכבים, המלון שייך לקבוצת המלונות Marriott והארוחות שם הן של השפים הטובים ביותר באיסלנד. 

O Sushi – הסושי המסתובב של רייקיאוויק, מבחר של צלחות סושי שמגיעות עד אליכם על סרט נע, האופציה הקלילה, המהירה והזולה (יחסית) של רייקיאוויק. 

להמלצות נוספות לחצו כאן

לינה בריקיאוויק

מלון Edition – המלון היחיד בריקיאוויק שנחשב ל- 5 כוכבים, המלון שייך לקבוצת המלונות Marriott, שנפתח השנה (2021) לראשונה. עיצוב חדשני, מיטות קינג סייז, ממוקם ממש ליד Harpa במרכז העיר, והאוכל הכי טוב מהמלונות בעיר, עם זאת מדובר במלון יקר במיוחד. 

Tower Suits – מלון סוויטות יוקרתי, במיקום מעולה, עם הנוף הכי יפה ברייקיאוויק. אפשר גם להיכנס עצמאית באמצעות הורדת אפליקציה ולעלות ישר לקומה ה-20 מבלי לפגוש אף פקיד קבלה.

Apotek Hotel – מלון אפוטק במרכז העיר נמצא במיקום מצוין, המחירים נוחים והבונוס הגדול הוא מסעדת אפוטק המצוינת הצמודה אליו.

Reykjavik4you – דירות סטודיו, דירות של חדר ושני חדרים, יכולות להתאים מאד למשפחות עם ילדים גדולים יותר, במיקום מצוין במרכז העיר.

Hotel Orkin – מלון שיש בו גם אופציות לחדרים נוספים עבור משפחות והוא נחשב יחסית זול אבל במיקום טוב.

Hotel borg – מיקום מרכזי מאד, חדרים יפים, נקיים וארוחת בוקר טעימה.  

Hotel Sand –  מיקום מרכזי מאד על הרחוב הראשי של ריקייאוויק, חדרים יפים, נקיים וארוחת בוקר טעימה ובית קפה נהדר עם עוגות מצוינות מתחת למלון.

Reykjavik campsite – אתר הקמפינג היחיד ברייקיאוויק נמצא בלוגארדלור, כ -3 ק”מ ממרכז העיר. אתר הקמפינג נמצא ליד בריכת השחייה הציבורית Laugardalslaug ובמרחק הליכה מהפארק המשפחתי וגן החיות.

למלונות נוספים באזור זה

אולי יעניין אותך:

מרחצאות Krauma
חצי האי סנייפלסנס
נמרוד רון

מרחצאות Krauma

בדרך לחצי האי סנייפלסנס, קרוב לעיירות Husafell ו-Reykholt. חובה לקפוץ למרחצאות הגיאותרמיים מתבססים במקורותיהם על המעיין החם עם הנביעה החזקה ביותר בכל אירופה.

קרא עוד »
גייזיר איסלנד
מעגל הזהב
נמרוד רון

גייזיר – Geysir

האיזור הגיאותרמי גייזיר הוא אחד מאתרי הטבע האהובים ביותר באיסלנד, מדובר ברצועה קטנה של כ-500 מטר, בה מתרחשות מרבית הפעילות הגיאותרמית באיזור.

קרא עוד »

ברוך שובך!

התוכן המבוקש חשוף למשתמשים אשר רכשו את חבילת 7 טיולי כוכב מריקיאוויק