יום נוסף – חצי האי רייקיאנס

אחרי הנחיתה או לפני ההמראה שלכם, תוכלו לשלב טיולים בחצי האי רייקיאנס בו נמצא שדה התעופה: ביקור בלבה מהר הגעש שהתפרץ לאחרונה, ספא הלגונה הכחולה והגשר בין היבשות
הר געש

באם אתם מגיעים משדה התעופה לכיוון רייקיאוויק אז זה הסדר הנכון, במידה אתם נוסעים מכיוון רייקיאוויק לשדה התעופה אנא השתמשו בסדר הופכי (כלומר היעד הראשון Krysuvik)

הר הגעש

כרגע הר הגיש אינו מתפרץ ופולט לבה כתומה – כרגע איאפשר לבקר בהר הגעש רגלית, רק בעזרת סיור במסוק.

טיול להר הגעש ב-Meradalir: הוא נמצא כשניים וחצי קילומטרים מאזור ההתפרצות הקודמת של הר הגעש Fagradalsfjall, כך שבהליכה לשם תוכלו להשקיף גם על הלבה שהציפה את כל העמק והתקשתה, תוכלו לראות עדיין חלקים נרחבים מהאדמה המעשנת. האזור נמצא כשעה נסיעה מריקאוויק ו-20 דקות נסיעה מאזור שדה התעופה Keflavik. ההליכה לאזור ההתפרצות היא הליכה קשה ותלולה. מדובר בהליכה של כ-8 קילומטר לכיוון, ההליכה מתחילה בשביל מסומן שהוביל בעבר לאתר ההתפרצות הקודמת וממשיכה לאזורים הרריים, ההליכה היא על סלעים ואבנים לאורך רוב הדרך.

בשלב זה מומלץ להגיע בשעות היום, ההליכה בלילה היא יותר מאתגרת, זו בכל זאת אדמה געשית, ברובה סלעית. אם הליכה שלכ-16 ק״מ קצת גדולה עליכם, טיסה במסוק להר הגעש המתפרץ באיסלנד היא חוויה לכל החיים. הרפתקה המאפשרת לחוות את הטבע מנקודת מבט חדשה, להתפעל, לצלם ולנצור כל רגע. לכל מי שחושש או מתקשה ללכת ברגל למקום, או רוצה לראות את ההר במלוא הדרה מלמעלה. 

כל המידע הרלוונטי על המסלול להר הגעש נמצא כאן. 

מוזמנים לבקר בקבוצת הפייסבוק שלנו, שם אנחנו משתפים בטיפים שימושיים נוספים.

ספא הלגונה הכחולה

אחרי הסיור בהר הגעש, תוכלו לבקר בספא ה- Blue Lagoon.

  • הלגונה נמצאת במרחק של כ-20 דקות מהר הגעש ו-20 דקות משדה התעופה. 

באותו אזור קסום של הר הגעש ושל האדמה המבעבעת, תמצאו את המעיין החם שהפך לאחד מאתרי הספא הטובים והמפורסמים ביותר בעולם: הלגונה הכחולה. מעיין ה-Blue Lagoon הוא בין האטרקציות היותר עמוסות ותיירותיות שיש באיסלנד, ולכן צריך להזמין אליה מקום לפחות שבוע-שבועיים מראש. במעיינות החמים הללו תוכלו לטבול במי מינרלים מבעבעים ומעלי אדים, בצבעי טורקיז מהפנטים, תוכלו לבקר בבר שנמצא בתוך המעיין, להתרפק על סלעי הלבה ולמרוח על עצמכם מסיכות בוץ ומינרלים.

הלגונה הכחולה

הגשר בין היבשות

בשל מיקומו הייחודי, גשר Miðlína נקרא גם “גשר היבשות”, או “גשר אירופה-אמריקה”. למעשה, הוא מחבר בין שני לוחות טקטוניים – הלוח האירו-אסייתי והלוח הצפון אמריקאי. הגבול שבין שני הלוחות, הינו הרכס המרכז-אטלנטי. רכס זה הינו הרכס הארוך ביותר בעולם, ונמצא מתחת לפני הים כמעט לכל אורכו. המקרים הנדירים שבהם הוא בולט מעל פני הים, מתבטאים באיים האזוריים, איי סנט הלנה וכמובן איסלנד, שהיא האי הגדול ביותר ששייך לרכס. כל אייו של הרכס המרכז-אטלנטי מתבטאים בפעילות געשית יוצאת דופן, כפי שכמובן ניתן לראות במקומות רבים באיסלנד ובחצי האי רייקאנס בפרט. 

כך, למעשה, בפעולה של חציית הגשר, אתם זוכים לעבור בין שני לוחות טקטוניים שונים, ויש שיגידו – בין שתי יבשות. לכן, אם אי פעם תהיתם האם זה אפשרי ללכת כל הדרך מאירופה לאמריקה – וחזרה – בגשר Miðlína תוכלו לעשות בדיוק את זה בתוך כמה שניות ספורות. 

מכתשי Eldvorp

29.4.2024 כרגע (בגלל התפרצות הר הגעש) הגעה לאזור אינה אפשרית, ברגע שיתאפשר נעדכן כאן.

מכתשי Eldvörp נוצרו בשורת התפרצויות געשיות אדירות במאה ה-13, בין השנים 1210-1240. מאז, הם הפכו למקור אנרגיה אדיר, ששימש למספר מטרות לאורך השנים. לפני מאות שנים, בתקופות של מחסור בעצים ובפחם, תושבי הכפר הסמוך Grindavík נהגו לאפות לחם באמצעות החום של המכתשים. לפי הסיפור, נשות הכפר היו צועדות את שני הק”מ מהכפר, במסלול שנקרא “מסלול הלחם”, ואופות באמצעות האדים שיצאו מן האדמה באיזור. כך, המכתשים היו מקור אנרגיה חשוב לתושבים רבים, באיזור שבו הם התקשו במיוחד להשיג עצים ומקורות אנרגיה נוספים. 

כיום, המכתשים הינם מקור האנרגיה למעיינות החמים המוכרים בשם “הלגונה הכחולה”, שנמצאים כמה קילומטרים מהאתר. בנוסף, הם מספקים את המים החמים עבור תחנת הכוח הסמוכה Svartsengi. בימים אלה, ישנן תוכניות לקדוח חורים נוספים באדמת האיזור, על מנת לנצל את האנרגיה הירוקה בצורה מיטבית. עם זאת, תוכניות אלה מובילות לוויכוחים רבים ונחשבות לשנויות במחלוקת. מצד אחד, הן מיועדות לשימוש באנרגיה ירוקה, שבפועל תפחית את הזיהום ותאפשר לאיסלנד להסתמך על מקורות אנרגיה עדיפים ועצמאיים. עם זאת, כבר כיום ניתן לראות כי פעולות הקידוח גורמות לנזק לא מבוטל לאיזור זה, כמו גם לאיזורים גיאוטרמיים אחרים באיסלנד. לכן, עניין זה נחשב למורכב ביותר בפוליטיקה הפנימית של איסלנד.

Krysuvik

  • מהאזור של הר הגעש והלגונה, כחצי שעה נסיעה לכיוון קריסוויק:

בהמשך היום, תמשיכו לטייל בחצי האי רייקיאנס, זהו שמו של האזור הגעשי בו נחתתם. היעד הבא הוא בטיול קצר לאדמה הגיאותרמית היפהפייה והמבעבעת ברייקיאנס. אדמה געשית שיושבת על הרכס המרכז-אטלנטי, שמפריד בין הלוחות הטקטוניים של כדור הארץ, ויוצר אזורים גיאותרמיים בהם לבה ממרכז כדור הארץ גורמת להרתחת מי תהום. הביקור במקום התכול והמבעבע הזה, יכניס אתכם לאווירה הגעשית של איסלנד. 

אגם Kleifarvatn

במרחק של כ-7 דקות נסיעה משם ובדרככם לרייקיאוויק תעברו לאורך אגם Kleifarvatn.

אגם קלייפרוואט הוא האגם הגדול ביותר בחצי האי רייקאנס והשלישי בגודלו בדרום איסלנד. האגם שוכן על חוף שחור והדרך אליו רצופה בתצורות געשיות ושדות לבה.

ברוכים הבאים לרייקיאוויק

אם תרצו להעביר את זמנכם בנעימים בעיר הבירה של איסלנד, תוכלו לבקר במקומות הבאים: 

אגם Tjörnin האגם הקסום שבמרכז רייקיאוויק, בו תמצאו ברבורים, ברווזים, שחפים ועוד מיני ציפורים שפוקדות את האגם.

״לעוף״ מעל איסלנד – מתקן מדליק שמדמה תעופה מעל האתרים הכי שווים ויפים באיסלנד. 

הכנסייה הגדולה ביותר בכל איסלנד אפשר לראות את הכנסייה מכל מקום בעיר וכדאי גם לקפוץ לבקר בה, אם תטפסו במעלה הכנסייה,  תגיעו למצפה שממנו אפשר לראות את כל רייקיאוויק.  

Harpa – אולם הקונצרטים המרשים שמעוצב בצורה של נבל (וזהו גם פירוש שמו באיסלנדית), הוא המקום למצוא את רוב ההופעות, הקונצרטים, הפסטיבלים וההצגות באזור רייקיאוויק. וגם אם אתם לא מתעניינים בהופעות, בהחלט שווה לבקר במקום ולו בגלל המבנה הארכיטקטוני הייחודי שלו. כשתגיעו לאולם, בוודאי תבינו מדוע הוא זכה בפרס ״הבניין היפה ביותר בכל אירופה״.

קניון Kringlan – הקניון היפה והגדול ביותר באיסלנד. 

 

לחצו כאן למסלול הליכה באורך 7 קילומטרים בריקיאוויק בו תכירו ברגליים את האמנות האיסלנדית. תבקרו במוזיאונים, תכירו את התרבות המקומית ותעצרו במוזיאונים קטנים וחביבים.

אגם טיורנין ברייקיאוויק

ארוחות ברייקיאוויק

מסעדת אפוטק – מסעדה מצוינת! ממליצים במיוחד על מנת הסלמון על גביש המלח כמנה ראשונה. 

The cooco’c nest – מסעדה מעולה בנמל בריקיאוויק, המנות משתנות מדי שבוע אבל האוכל תמיד טרי וישנן מנות איסלנדיות מצוינות. 

Kaffihús Vesturbæjar – קפה היפסטרי, מדליק, שנמצא ממש ליד ביתה של ביורק, והיא מבלה בו הרבה. נחשב הקפה של האמנים, הסופרים והאנשים היותר מגניבים של איסלנד.

La Poblanaלאוהבי האוכל המקסיני, נפתחה מסעדה מקסיקנית פשוטה אך מעולה ברחוב הראשי ברייקיאויק.

Dragon Dim Sumהפתעת השנה בתחום הדים סאם, תפריט מינימליסטי אבל טעים מאד. 

ארוחה מקסיקנית ברייקיאוויק
ארוחה מקסיקנית

לינה בריקיאוויק

מלון Edition – המלון היחיד בריקיאוויק שנחשב ל- 5 כוכבים, המלון שייך לקבוצת המלונות Marriott, שנפתח השנה (2021) לראשונה. עיצוב חדשני, מיטות קינג סייז, ממוקם ממש ליד Harpa במרכז העיר, והאוכל הכי טוב מהמלונות בעיר, עם זאת מדובר במלון יקר במיוחד. 

Tower Suits – מלון סוויטות יוקרתי, במיקום מעולה, עם הנוף הכי יפה ברייקיאוויק. אפשר גם להיכנס עצמאית באמצעות הורדת אפליקציה ולעלות ישר לקומה ה-20 מבלי לפגוש אף פקיד קבלה.

Apotek Hotel – מלון אפוטק במרכז העיר נמצא במיקום מצוין, המחירים נוחים והבונוס הגדול הוא מסעדת אפוטק המצוינת הצמודה אליו.

Reykjavik4you – דירות סטודיו, דירות של חדר ושני חדרים, יכולות להתאים מאד למשפחות עם ילדים גדולים יותר, במיקום מצוין במרכז העיר.

Hotel Orkin – מלון שיש בו גם אופציות לחדרים נוספים עבור משפחות והוא נחשב יחסית זול אבל במיקום טוב.

Hotel borg – מיקום מרכזי מאד, חדרים יפים, נקיים וארוחת בוקר טעימה.  

Hotel Sand –  מיקום מרכזי מאד על הרחוב הראשי של ריקייאוויק, חדרים יפים, נקיים וארוחת בוקר טעימה ובית קפה נהדר עם עוגות מצוינות מתחת למלון.

Reykjavik campsite – אתר הקמפינג היחיד ברייקיאוויק נמצא בלוגארדלור, כ -3 ק”מ ממרכז העיר. אתר הקמפינג נמצא ליד בריכת השחייה הציבורית Laugardalslaug ובמרחק הליכה מהפארק המשפחתי וגן החיות.

למלונות נוספים באזור זה

אולי יעניין אותך:

שייט לווייתנים בסירת RIB מרייקיאוויק עם לווייתן האמפבק
לוויתנים
נמרוד רון

שייט לווייתנים בסירת RIB מרייקיאוויק

הנמל של ריקיאוויק הוא מיקום נוח במיוחד לצאת ממנו לשיט לוויתנים. השייט מתחיל מהנמל הישן ברייקיאוויק, זהו סיור בקבוצה קטנה רק 12 אנשים בסירה עם מדריך לווייתנים מלא ידע וקפטן סירת RIB מוסמך.

קרא עוד »
מופע הלבה - Lava show, איסלנד
דרום איסלנד
נמרוד רון

Lava Show – Vik

בואו ותחוו לבה לוהטת בבטחה!
זהו מופע הלבה החי הראשון והיחיד בעולם הפך לאחת מחוויות החובה באיסלנד!

קרא עוד »
מערת Grjótagjá
אגם מיוואטן
נמרוד רון

מערת Grjótagjá

לא צריך הרבה יותר מצירוף המילים “מעיין חם בתוך מערת לבה” בשביל להבהיר את הייחודיות של אתר טבע יוצא דופן זה, שמייצג בצורה מצוינת את מה שכל כך מיוחד באיסלנד

קרא עוד »

ברוך שובך!

התוכן המבוקש חשוף למשתמשים אשר רכשו את חבילת 14 ימי טיול שלנו