Valagja

המונח הגיאולוגי למכתש הוא maar, וזו תופעה דומה לזו של כמה מכתשים אחרים כמו Víti, Grænavatn וה-Hnausapollur ו-Ljótipollur הסמוכים, אך ללא המים. משמעות המונח מאר היא למעשה מכתש פיצוץ. למרות ש-Valagjá היא לא אטרקציה מרכזית, זוהי תחנה מעניינת עבור מבקרים שאינם ממהרים ומתעניינים בגיאולוגיה ובנוף, שכן Valagjá הוא למעשה יותר ממכתש אחד.
בקע Valagja על כביש F225

מכתש Valagja

Valagjá הוא שם של לוע געש הממוקם בסמוך לכביש ההררי F225 Landmannaleið בחלק הדרומי של המרכז ההררי האיסלנדי. המונח הגיאולוגי למכתש הוא maar, וזו תופעה דומה לזו של כמה מכתשים אחרים כמו Hnausapollur ו-Ljótipollur הסמוכים לשמורת לנדמנלאוגר אך ללא המים. משמעות המונח מאר היא למעשה מכתש פיצוץ. למרות ש-Valagjá עשויה להיות לא אטרקציה מרכזית, זוהי תחנה מעניינת עבור מבקרים שאינם ממהרים ומתעניינים בגיאולוגיה ובנוף, שכן Valagjá הוא למעשה יותר ממכתש אחד.

בקע Valagja על כביש F225

כאילו נחתתם על הירח

כשמגיעים ל-Valagjá, מקבלים תחושה של בידוד וריחוק. הסביבה נראית חסרת חיים, שכן הצמחייה מתקשה, חלק מהחוויה הזו היא כמובן הנסיעה הראוכה על כביש F225 שהוא כולו דרך החולות השחורים האינסופיים, נופים אפר וולקני והרים. אבל באופן מעניין יש צבע בלבה, מה שמעניק לה אווירה מיסטית יותר. טיול לאורך השוליים ייתן לכם תצפית טובה יותר על כל האזור.

אולי יעניין אותך:

מכתשי אלדוורפ
חצי האי רייקיאנס
נמרוד רון

מכתשי Eldvörp

ללא ספק, אחת האטרקציות המרשימות ביותר עבור מטיילים באיסלנד, היא הביקור במגוון הרחב של התופעות הגעשיות באי. בין מעיינות חמים, שדות לבה, חופי בזלת ובריכות בוץ מבעבעות, לא תתקשו למצוא תופעות גיאוטרמיות מדהימות ברחבי המדינה. עם זאת, אחת התופעות המרשימות ביותר הינה כמות המכתשים האדירה במדינה. במאמר זה, נספר לכם על הביקור במכתשי Eldvörp – שורה של מכתשים מרשימים במיוחד, שנמצאים בקצה הדרום-מערבי של איסלנד.

קרא עוד »
dynjandi
הפיורדים המערביים
נמרוד רון

מפלי Dynjandi

מפלי Dynjandi (שפירושם ‘רועם’) הם סדרה של מפלים בפיורדים המערביים, הגדולים והמיוחדים מסוגם באזור.

קרא עוד »
צפון איסלנד
נמרוד רון

העיירה Husavik – הוסאוויק

הוסאוויק היא עיר בת קצת יותר מאלפיים איש, בסמוך למפרץ Skjálfandi בצפון איסלנד. הוסאוויק נחשבת לאחד המקומות הטובים ביותר באירופה לצפייה בלווייתנים בקיץ.

קרא עוד »

ברוך שובך!