קניון Þverárgil

איזור צפון-מזרח איסלנד הינו אחד מבין האיזורים היפים והמומלצים ביותר במדינה, עם מגוון רחב של נופים נפלאים. מבין כל האפשרויות הנהדרות עבור מטיילים באיזור, כאן נספר לכם על אחד האתרים הפחות מוכרים: קניון Þverárgil, שמציע מסלול הליכה מומלץ ויחסית לא מתוייר.
קניון Þverárgil במזרח איסלנד

מסלול ההליכה בקניון Þverárgil

מסלול ההליכה בקניון הולך לאורך נהר Þverá, אשר חוצה אותו, ולאורך הדרך, יזמן לכם נופים מרהיבים ומגוונים. ראשית, הקניון עצמו הינו מראה יוצא דופן באיזור, עם סלעים צבעוניים בתצורות מיוחדות, שנוצרו בשל הפעילות הגעשית הענפה שהייתה באיזור בעבר. אלה מהווים ניגוד מרשים לצמחייה הירוקה והעשירה שמסביב לקניון, מה שהופך את הביקור במקום לחוויה נהדרת. מעבר לכך, איזור הקניון הינו עשיר במגוון של ציפורים מקומיות, ובראשן הסופית האיסלנדית. 

במהלך ההליכה, אשר תיקח לכם כשעתיים, תזכו בנופים אל כל האיזור, כולל אל עמק Hofsá ואפילו עד אל הים הסמוך. המסלול הינו שטוח יחסית, אך הוא עולה במעלה הנהר, כך שהוא כולל לא מעט עליות מתונות. 

קניון tverargil - מזרח איסלנד

אתרים נוספים בסביבה

אם אתם מגיעים לאיזור קניון Þverárgil, מומלץ מאוד לעצור גם בעיירה Vopnafjörður, שהינה אחד היישובים המבודדים ביותר במדינה, ומהווה העיירה המרכזית של איזור זה. העיירה מונה כ-700 איש, ותוכלו למצוא בה היסטוריה מסקרנת, בתי דשא מרשימים ונופים נפלאים לכל עבר. 

כמו כן, מומלץ מאוד להגיע גם אל מפל Gljúfursár, שנמצא כ-20 דקות נסיעה מהקניון. מסלול ההליכה שמוביל אל המפל עובר בצוקים מרשימים לאורך הים, כמו גם לצד מבנים עתיקים מתקופת הוויקינגים, עד להגעה אל מפל מרהיב שנופל בנקיק עם תצורות סלע דרמטיות. 

איך מגיעים לקניון Þverárgil?

קניון Þverárgil נמצא בצפון-מזרח איסלנד, כ-20 דקות נסיעה מהעיירה Vopnafjörður, וכ-40 דקות נסיעה מכביש מספר 1 המרכזי. על מנת להגיע אל תחילת המסלול מכביש 1, פנו ממנו אל כביש מספר 85 לכיוון צפון- מזרח. המשיכו עליו כ-20 דקות עד לעיירה Haukstadhir, ולאחריה פנו אל כביש מספר 919, והמשיכו עליו כ-18 ק”מ עד למפגש עם נהר Þverá, בו המסלול מתחיל ונגמר.

אולי יעניין אותך:

מרחצאות vok
בלוג
נמרוד רון

5 המעיינות החמים הכי שווים באיסלנד

הודות לאנרגיה גיאותרמית מופלאה ובלתי נגמרת, והרי געש שמתפרצים חדשות לבקרים, איסלנד מספקת לנו שפע של מעיינות חמים בטבע הפראי, הקרוב והרחוק, והבחירה קשה – באילו מעיינות הכי שווה לטבול במסגרת טיול באיסלנד?

קרא עוד »
איסלנד בקיץ
מעיין יאני רון

איסלנד בקיץ

הקיץ האיסלנדי הוא זמן מדהים לטיול באי, במהלך העונה המרהיבה הזו, יש כמעט 24 שעות של אור יום, הימים ארוכים ומזג האוויר מתון יחסית. הקיץ הוא הזמן הטוב ביותר לגלות את פלאי הטבע המדהימים של המדינה אך צריך להתכונן אליו מספיק זמן מראש, בשל הביקוש הגבוה של התקופה הזו.

קרא עוד »
פטריות אדומות ביער היידמורק באיסלנד
איסלנד
נמרוד רון

הפטריות האדומות ביער Heiðmörk

מה מומלץ לעשות בהיידמורק? איסלנד עשירה בתצורות לבה, באבנים, במינרלים, במים ובנופים מגוונים ויפהיפיים אבל יערות הם לא הצד החזק שלה. לכן, יער היידמורק הוא

קרא עוד »

ברוך שובך!