העיירה Husavik – הוסאוויק

הוסאוויק היא עיר בת קצת יותר מאלפיים איש, בסמוך למפרץ Skjálfandi בצפון איסלנד. הוסאוויק נחשבת לאחד המקומות הטובים ביותר באירופה לצפייה בלווייתנים בקיץ.

מהי ההיסטוריה של הוסאוויק?

פירושו של הוסאוויק הוא ‘מפרץ הבתים’, כפי שעל פי האגדה, הוא התיישב לפני ‘תאריך ההתיישבות’ הרשמי של 874 לספירה.

גארדר סווארסון היה שבדי שהגיע לאיסלנד בחורף  בשנת 870 לספירה. על פי האגדה וסאגות, הוא השאיר אדם בשם נאטפארי ושני עבדים כדי לטפל כאן בחווה. אומרים שהעיר נקראה על שם בתיהם.

במהלך המאות ה-17 וה-18, הוסאוויק הפכה למרכז מסחר חשוב בצפון איסלנד, עם תעשיית דיג משגשגת ונמל שוקק חיים. לעיירה גם היה תפקיד משמעותי בהתפתחות התרבות האיסלנדית, עם כמה משוררים וחוקרים בולטים שחיו ופעלו באזור.

במאה ה-19 הפכה הוסאוויק למרכז חשוב לתעשיית ציד הלווייתנים, והנמל נשאר מרכזי לציד לווייתנים עד סוף המאה ה-20. עם זאת, כאשר דעת הקהל התהפכה נגד ציד הלווייתנים והציד התחיל לרדת מסדר היום, הוסאוויק החלה להתמקד בתיירות, כאשר מבקרים הגיעו לראות את הסביבה הטבעית היפה של העיירה, כולל מפלים ומעיינות חמים סמוכים.

כיום, הוסאוויק ידועה כבירת הצפייה בלווייתנים של איסלנד כדי לראות את היצורים המלכותיים מקרוב. העיירה הפכה גם ליעד פופולרי עבור מבקרים המעוניינים לחקור את הנוף המדהים של איסלנד ולחוות את התרבות וההיסטוריה הייחודית שלה.

צפייה בלווייתנים בהוסאוויק

Húsavík נקראת לעתים קרובות בירת הצפייה בלווייתנים באירופה, בשל העובדה שלמרבית הרוב המכריע של הקיץ, למפעילי הטיולים יש 100% שיעורי צפייה.

הלווייתנים הדבשתיים הם המינים השכיחים ביותר במפרץ Skjálfandi. הענקים העדינים האלה ידועים בהיותם אולי המשעשעים מבין הלווייתנים הגדולים שצפו בהם, בשל העובדה שהם תמיד מראים את זנבם לפני צלילה ומגלים התנהגויות רבות אחרות על פני השטח, כגון הפרה וסטירת סנפירים.

חיות אחרות השוכנות בתוך המפרץ כוללות אך כלל לא נדיר לראות לווייתנים כחולים, וגם לא אורקות או בלוגות.

להזמנת שייט לווייתנים בהוסאוויק.

נמל הוסאוויק

מעיינות חמים בהוסאוויק

הוסאוויק היא גם הבית החם למרחצאות Geo Sea, אמבטיות הים של GeoSea מאפשרות ליהנות מהטבע הודות לחום התת קרקעי, מי הים באמבטיות חמימים והמים העשירים במינרלים מעצימים את החוויה.  תוכלו גם ליהנות מהנוף של רכס ההרים ממערב, מהמפרץ, הצוקים ומהחוג הארקטי עצמו באופק.

להזמנת רחצה במרחצאות Geo Sea.

יעדים נוספים בהוסאוויק

בHúsavík נמצאת כנסיית Húsavíkurkirkja, מבנה עץ יפהפה שנבנה בשנת 1907 והמוזיאון האזרחי לתרבות וביולוגיה, הכולל בין היתר פוחלץ של דוב קוטב וסירות עתיקות, המעידים על ההיסטוריה של שייט הים באיסלנד.

יש גם מוזיאון חקר על ״רוח הגילוי״, החל מחקירות מוקדמות ועד משימות חלל.

במרחק שעת נסיעה תמצאו את קניון Asbyrgi, הוא נוצר בעקבות סדרה של התפרצויות געשיות לאורך השנים שיצרו את צורתו המרהיבה שאנו מכירים היום. במקום תוכלו למצוא מרכז מבקרים, עם ריינג’רים שיוכלו לייעץ לכם על מסלולי הליכה שונים, כמו גם להעניק לכם מידע מועיל על האפשרויות השונות לפעילויות באיזור.

אתר מרשים נוסף באיזור הינו עמק Vesturdalur. בעמק זה תוכלו למצוא מגוון רחב של מסלולי הליכה נפלאים, כאשר האטרקציה המרכזית בו היא תצורות הסלע המרשימות שתוכלו לראות בו. הסלעים הגעשיים שבו התעצבו עם השנים לצורות כמו ספירלות, כוורות, מערבולות ועוד, מה שמייצר מראות מיוחדים ונדירים במיוחד. 

ליד הוסאוויק נמצא אזור אגם Mývatn, מקום של יופי טבעי מגוון, עם שפע של תכונות גיאולוגיות. הוא גם קרוב לבירת הצפון, אקוריירי.

ב- Húsavík תוכלו למצוא גם בתי קפה ומסעדות חמודים המציעים פינוקים טעימים, ותוכלו ליהנות מנוף מדהים של מפרץ Skjálfandi. יש שפע של אפשרויות לינה, החל ממלונות נחמדים ועד בקתות ואכסניות.

אחת המסעדות האהובות עלינו בהוסאוויק היא Naustid, תוכלו למצוא שם אחלה מרק דגים ופיש אנד ציפס!!

איפה לנים בהוסאוויק?

אם תרצו ללון בעיירה הוסאוויק תוכלו לישון ב:

Húsavík Cape Hotel – מלון משפחתי, באווירה אמנותית – כמעט מוזיאונית, בנמל הוסאוויק. 

Fosshotel Húsavík – רשת מלונות מהגדולות והמוכרות באיסלנד, מחירים נוחים, חדרים נקיים ונעימים וארוחת בוקר טובה. 

 

איך מגיעים להוסאוויק?

העיירה הוסאוויק ממוקמת על כביש 85, כשעת נסיעה צפונית מזרחית מאקוריירי – ״בירת הצפון״, וכשעת נסיעה צפונה מאגם מיוואטן בדרום.

 

אולי יעניין אותך:

מפל סקוגאפוס
דרום איסלנד
נמרוד רון

מפל Skogafoss ומוזיאון Skogar

אחד האספקטים המיוחדים ביותר בביקור באיסלנד, הינו השילוב יוצא הדופן בין התרבות המרתקת של המדינה לבין הטבע העוצמתי והמרהיב שלה. שילוב מיוחד זה בא לידי ביטוי במגוון רחב של אתרים במדינה, בהם תוכלו לחזות באתרי טבע מרשימים, אליהם מתלווה סיפור אגדות מקומי, מתוך אחת הסאגות האיסלנדיות. כאן, נספר לכם על אחד המקומות שממחישים זאת בצורה הטובה ביותר, עם מפלי Skogafoss, ומוזיאון Skogar הצמוד, אשר יביאו לכם את הטוב ביותר משני העולמות: תרבות מיוחדת לצד טבע במלוא עוצמתו.

קרא עוד »
מרחצאות Gudlaugs Baths
ספא ומעיינות חמים
נמרוד רון

בריכת Guðlaug baths

כ-45 דקות נסיעה מרייקאוויק, בעיירה הנהדרת אקרנס, נמצאים המרחצאות החמים הנהדרים Guðlaug baths, שמהווים אחת מבין האטרקציות הגדולות ביותר של עיירת הנמל המערבית. עם תכנון אדריכלי נפלא, מיקום משגע ואווירה מיוחדת, אין ספק כי אלה מבין המרחצאות המיוחדים ביותר באיזור זה של איסלנד.

קרא עוד »
צוקי הלבה של Hafnaberg בחצי האי רייקיאנס
חצי האי רייקיאנס
נמרוד רון

צוקי הלבה של Hafnaberg

בקצהו המערבי של חצי האי רייקאנס, שורה ארוכה של צוקי לבה מתנשאים להם באופן מרשים מעל הים השוצף, בעוד תופעת טבע מרשימה ביותר באיזור מערב איסלנד. עם נופים נפלאים, עוצמות אדירות מהים וציפורים רבות, לא קשה להבין למה זהו אחד המקומות המומלצים ביותר לביקור באיזור חצי האי רייקאנס.

קרא עוד »

ברוך שובך!