טרולים או אלוהים?

למה האיסלנדים מאמינים בטרולים אבל לא בהשגחה אלוהית?
שביל הטרולים

מדינות צפון אירופה מאז ומתמיד האמינו בטרולים ושדונים, אבל באיסלנד לקחו את זה צעד אחד קדימה. 

האיסלנדים מכנים את הטרולים: “האנשים הנעלמים” והם מאמינים שהם מתגוררים על הצוקים, בסלעים ומערות, ובתוכם הם שומרים על אורח חיים דומה לבני האדם, רועים את הצאן שלהם, מגדלים חציר וכן הלאה.

“האנשים הנעלמים” ידועים בתור יצורים רכושניים מאוד, ואסור להתקרב לאזור מגוריהם, קצת כמו שבישראל מדברים לעתים במונחים של ״עין הרע״, באיסלנד מייחסים לטרולים תכונות מיסטיות והאיסלנדים מסבירים תאונות או אירועים מסתוריים באמצעות הטרולים. אפילו חבר פרלמנט איסלנדי טען שבתאונה שהוא עבר היו מעורבים טרולים. 

אחת התקריות המפורסמות בנושא הייתה בשנת 2015, לאחר שניסו לסלול כביש דרך הלבה באזור ״מגורי הטרולים״, מכונות רבות התקלקלו ונהרסו כליל, עד שהחברה האחראית על הפרויקט ביקשה לשנות את תוואי הכביש, כדי לא לפגוע בבתי הטרולים, ששוברים להם את המכונות. 

במחקר שערכו באיסלנד מצאו שבאלוהים, לעומת זאת, האוכלוסייה הצעירה באיסלנד לא מאמינה (0 אחוז מאמינים בהשגחה אלוהית), 93% מאיסלנדים מאמינים שהעולם נוצר במפץ הגדול ולא כתוצאה מבריאה אלוהית.  

אז האם הם אנשי מדע או פנטזיונרים? 

יש שיאמרו שהאיסלנדים נהנים להטריל את שאר העולם באמונה המשונה הזו כדי להמשיך את המסורת ולעודד תיירות, הרי איסלנד מלאה בבתי טרולים, פסלי טרולים ומחוות כאלו ואחרות לאמונה הרווחת בשדונים. 

בתמונה: שקד המתוק שלנו מתבשל לו בשביל הטרולים.

שביל הטרולים

אולי יעניין אותך:

פארק Thingvellir במעגל הזהב
טרקים
מעיין יאני רון

הפארק הלאומי תינגווליר

באופן מפתיע עבור רבים, יש באיסלנד רק 3 פארקים לאומיים רשמיים: הפארק הלאומי הענק Vatnajökull, שנמצא בדרום המדינה, הפארק Snæfellsjökull שבחצי האי סנייפלסנס, והפארק Thingvellir, שסמוך לרייקאוויק. כל אחד מהם בעל מאפיינים ייחודים, עם נופים שונים, היסטוריה ופעילויות נפלאות משלו. בכתבה זו, נספר לכם על פארק Thingvellir, הראשון שהוכרז מבין השלושה, אשר כולל טבע מרהיב, פעילויות נהדרות והיסטוריה מרתקת.

קרא עוד »
האזור הגיאותרמי Gunnuhver בחצי האי רייקיאנס
חצי האי רייקיאנס
נמרוד רון

Gunnuhver

בקרו בGunnuhver, מעיינות חמים, בריכות בוץ ואדמה געשית בצבעים מרהיבים, באחד המקומות המיוחדים שבחצי האי רייקאנס.

קרא עוד »
Alþingi - הפרלמנט האיסלנדי
רייקיאוויק
נמרוד רון

Alþingi – הפרלמנט האיסלנדי

יחסית לאי מרוחק עם כמה מאות אלפי תושבים, איסלנד מחזיקה בהיסטוריה מרתקת ויוצאת דופן. לצד סיפור ההתיישבות המרתק של איסלנד, גם הפוליטיקה הפנימית שלה הינה מעניינת במיוחד, כאשר מעטים יודעים שהפרלמנט המודרני הראשון בעולם הוקם בה, בדמות Alþingi, שהיווה מקום אסיפה לקבלת החלטות ויישוב סכסוכים בין הקהילות השונות שהרכיבו את המתיישבים הוויקינגים הראשונים במדינה. כאן, ניתן לכם את כל המידע הרלבנטי על הפרלמנט של איסלנד, כולל ההיסטוריה המפוארת שלו והדרכים לחוות אותו במהלך הביקור שלכם במדינה.

קרא עוד »

ברוך שובך!